Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pohádka O chytrém ševci z kolekce POHÁDKY
Autor: SATANICSAINT (Občasný) - publikováno 4.4.2010 (06:00:48)
následující v kolekci>
Přes matčino ubezpečování,že toto mé životní dílo(hned po dokončení)odnese do nakladatelství Albatros,se tak dodnes nestalo,a veřejnou premiéru/:-)/si tedy odbude zde na Totemu.
Původně se jednalo o soubor celkem 15pohádek(bohatě ilustrovaných)kterými jsem se hodlal stát konkurentem zavedených kolegů Erbena či Němcové.Do dnešních dnů se ale bohužel zachovalo pouze torzo-zcela dokončené pouze 3(tuším),a části pár dalších.Protože je sem předkládám ve formě nascanovaných rukopisů,raději připojuji i doslovný přepis,neboť text nemusí být vždy a pro každého čitelný.
Komu by snad toto dílo přišlo trochu dětinské,či by se pohoršoval,nad větším počtem gramatických(a všemožných jiných)chyb,či občasných dějových nelogičností,je třeba ještě dodat,že je autor sepsal v létě 1975,ve věku 7,5let,těsně před nástupem do základní školy.
První pohádka má název O chytrém ševci.
-----------------------------------------------------------
1.O CHYTRÉM ŠEVCI
Je to (už dávno co..?)zemřel jeden švec.Hádankový švec.A teď už mohu začít vyprávět.No to se stalo jednou odpoledne.Švec si vymyslel novou hádanku.Mámo!
No co je ty čerte jeden.
Dám ti hádanku.
Ale ať tě ta hádanka odnese do tramtáryje


2.To teda né ja ti ji řeknu.co je menší než blecha?
To teda nevím.
No přece nic.Blecha je nejmenší ze všeho.
No jak tohle jsem mohla vědět?
Král!jede král!Hurá!Hurá!
Ševci!
Co je milosti.
Slyšel jsem že jsi moc chytrý.Dám ti hádanku,jestli ji uhodneš,a já neuhodnu tvou dám ti pytel dukátů.Přijímáš?
Přijímám!
Král začal s lehkými hádankami:kolik udělá vrabec kroků za sto roků?
Ani jeden vyhrkne švec.
Dobře,ale ještě nemáš vyhráno.Já nesmím uhodnout tvou hádanku.
Čtyři rohy,žádné nohy,chaloupkou to pohne.
To nevím.
Tak prosím o dměnu
Král hodil ševcovi pytlík dukátů.Švec se zaradoval.Hned jak král odjel zavolal na ženu.
-Ženo máme 150zlaťáků.To je bohatství.
-Ale běž stím do pekla.Jak to slovo dořekla
(pokračování příště)
(Jelikož jsem tupý,anemůžu pořád pochopit,jak se pracuje s tím úžasným"novým editorem"-tj.jak tam lze vkládat víc obrázků naráz,musím to rozdělit na 2x,a zbytek pohádky dodat zítra)


Poznámky k tomuto příspěvku
klein (Stálý) - 4.4.2010 > To je krása ....jsem celá napnutá, jak to dopadne......
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pelvis (Občasný) - 4.4.2010 > taky už nemůžu dospat:-)
Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 4.4.2010 >   (něco podobného mám taky v úschově...)
Doporučil 
<reagovat 
atreb (Občasný) - 4.4.2010 > no v nejlepsim je treba prestat, tak uz jsem nedockava...
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 6.4.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
(1) 2 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter