Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
city na pranýři
Autor: Li-duše (Občasný) - publikováno 5.5.2010 (21:56:14)

v zarudlých květech

lesknou se oči

co vidí ...je

co nevidí ...není

 

jakoby celé to období

mělo jasnou tvář

i chtělo cosi sdělit

být a přeci nebýt

 

s jemným zvukem

rýsují se myšlenky

opovrhujíc blízkostí

vlastních představ

 

tvoří se a zanikají

jako kapky

 

to v tichosti

dávají vinu

zemské přitažlivosti

a s klidem opadají

 

rušíc zrcadlo v kaluži



Poznámky k tomuto příspěvku
BELA1 (Občasný) - 5.5.2010 > hezké jako vždy
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 5.5.2010 > BELA1> děkuji Ti
<reagovat 
Věza (Občasný) - 6.5.2010 > ano
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 6.5.2010 > Věza> děkuji děkuji
<reagovat 
Amáta (Občasný) - 6.5.2010 > Dobré! :-)
Body: 5
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 6.5.2010 > Amáta>  taky malá pozornost, díky
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 6.5.2010 > mám z tvých básniček vždycky nejradši ty, kde jsi co nejvíc svá, a toto je ten případ. - měl jsem pocit, že mluví tvé nitro, tvá zkušenost. - že se neuchyluješ k sentimentálním okrasnostem, jak se ti někdy stane, ale že potřebuješ vypovídat o něčem hmatatelném. - a tuším v té abstraktně symbolické malbě i větší hloubku. - např. poznání, které přináší první strofa, není vůbec samozřejmé, vede k zamyšlení. - podobně další strofy, které se dotýkají vlastně největších ontologických záhad: co je a co není? - co je skutečné a kde/jak to je?

asi si to neříkáš takto intelektuálně a je to dobře, protože sděluješ symboly a prožitkem toho stavu. - to je cenné svědectví.

musím přemýšlet také nad vinou, kterou dávají kapky zemské přitažlivosti. že myšlenky-kapky opadají, je ve smyslu celé básně, tomu rozumím, ale poukaz na vinu je zvláštní, hm. - musím přemýšlet o roli viny a zemské přitažlivosti v celém procesu - napadá mě, že už u Březiny se touha po duchovních sférách křížila se symbolickou-smyslovostí jeho obrazů. - a zde, kdy jsme nezbytně na zemi, ale pochybujeme o její skutečnosti - jak z toho ven? - alespoň jí přisoudíme vinu, i přesto že nás drží před propadem do vesmírného bezedna?

i bez těch řečí, nejvíc z textu vnímám tvůj hlas, a to je vždy milé.
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 6.5.2010 > whispermoonlite> 

jů díky za krásný komentář!

 

když se vrátím k poslední strofě, chtěla bych poukázat že více jak o kapkách vyjadřuji přirozenost myšlenek a jejich dopad na mne samotnou...potažmo na všechny.

Použila jsem příklad kapek, neb voda je symbol citů...a myšlenky ponejvíce evokují právě emoce.

chovají se jako kapky...

zkus si dosadit místo těch kapek slovo "myšlenky"

 

ještě jednou děkuji za hluboké zamyšlení

ještě na závěr...myšlenky a představy ruší obraz zrcadla v kaluži...to je symbolů hned několik. kaluž, symbol nečistot ačkoliv se s nimi dá žít a vnímáme to čiré a zrcadlo, nekonečný potenciál odrážet obrazy tak jak jsou, bez omezení... anakonec rozrušená hladina vytváří nový obraz, pohled na novou skutečnost... vše z pohledu pozorování, dívání se na to co se odehrává v nás samotných...
<reagovat 
kolohnát (Občasný) - 7.5.2010 > vítr mám rád
Doporučil 
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 7.5.2010 > kolohnát> já vánek:-) a děkuji:-)
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 6.5.2010 > zrcadlo v kaluži, to mi prve kapku uniklo. - co se stane s kaluží a s kapkou, když se spojí. a co při tom v tu chvíli odráží zrcadlo. - je to filozoficky hustý místo, řečeno prostě, to ti řeknu. :D - ne že bych do toho úplně viděl. - všechno jsou to silné symboly - kapky, kaluž, zrcadlo. - asi i proto se mi to spletlo dohromady.

to předtím chápu lépe - kapky-emoce, které pro ženskou složku představují hlavní náplň myšlení. - a ve chvíli, kdy kapky padají do kaluže a ještě při tom rozbijí zrcadlo - hm, to je kondenzované vyjádření. - a všude voda a přitažlivost, cítím tu vlhkost až tady, zdá se mi - :)
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 6.5.2010 > whispermoonlite> kecko:D
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 6.5.2010 > whispermoonlite> šlo by to i takhle: kapky-myšlenky opadávájí a při tom ruší tvou představu o sobě a nahrazují ji novou - aspoň by se tím vysvětlilo, že ty kapky nejsou úplně na nic?
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 6.5.2010 > LidaStudenovska> máš pravdu, tady u mě je to prach a popel :D. - chtěl jsem se trochu vyšvihnout, trochu si zafantazírovat.
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 6.5.2010 > whispermoonlite> ale o tom to je...si zafantazírovat...ty myšlenky je stejně to co se nedá tak jednoznačně přečíst, prohlédnout...můžeš si fantazírovat u toho do aleluja:-))
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 6.5.2010 > LidaStudenovska> mohu tě ubezpečit, že mé fantazie probíhají na čistě duchovní rovině... - vídám sluneční erupce, mimojiné :D - a není divu, je tam přeci jen moc vody v tom tvém závěru, potřeboval jsem si jej přirozeně naředit. - víš, co je zvláštní? - že ač sem vodní znamení, nemám vodu moc rád. třeba mokrý ruce při vaření nesnáším.
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 7.5.2010 > whispermoonlite> a to já vodu ráda...a oheň...to je můj živel:-) a vůbec mě je dobře při všech živlech...akorát nemusím vítr v silné formě.-)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 7.5.2010 > LidaStudenovska> tak to já rád vítr. a oheň. - no, a na zemi se taky občas zastavím, ale ne moc, musím přiznat sebekriticky...
<reagovat 
nevahej (Občasný) - 9.5.2010 > krásné veršíky..
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 12.5.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter