Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O sračkách aneb Quo vadis Toteme?
Autor: Periskop (Občasný) - publikováno 12.5.2010 (17:48:06)

 

Není to tak dlouho, byl začátek roku 2008 a Naty mě požádala, zda bych nepřipravil fotografickou stránku do totemáckého časopisu. Pokud jsem měl zpočátku pocit, že to bude sranda a za večer mám stránku pohromadě, brzy jsem se přesvědčil o opaku. Začal jsem se probírat totemickým archívem a zas a znovu žasnul, jaké poklady skrývá. Aby bylo jasno, jsem fotograf, vyrůstal jsem navíc ve fotografické rodině a prohlížím si fotky od útlého dětství (mezi mé první hračky patřily katalogy, které jsem s gustem ochutnával a likvidoval) a „nakoukáno“ mám tudíž požehnaně. Občas ke své smůle, to ve chvílích, kdy nejsem schopen spolujásat nad některými dílky současných autorů, neboť, na rozdíl od mladších kolegů, jsem tohle a támhleto už viděl třeba před třiceti lety a bylo to často dokonce lepší. To mám potom zkrátka smůlu. Nudím se… a já se nudím nerad.

Nic takového se mi ovšem při probírce totemních fotogalerií nestalo. Naopak, objevil jsem si pro sebe autory, kteří třeba už pár let na tomto serveru nepublikovali a při sklence dobrého vavřineckého tiše jásal. Příprava fotostrany nakonec trvala podstatně déle, ale snad stála za to. Šíře záběru publikujících autorů byla ovšem taková, že nezbylo než se věnoval pouze tomu, co je mi nejbližší, tedy dokumentu. Na ostatní se tehdy nedostalo a já si v duchu říkal, snad někdy příště…

Příště nastalo na jaře letošního roku. V souvislosti s úplně jiným článkem, o úplně jiných fotografech a jejich práci, mě napadlo, že bych mohl zase po delší době zapátrat, co nových, progresivních a v nejlepším slova smyslu drzých a průbojných talentů se na Totemu objevilo. Postup jsem zvolil obdobný, tedy až na to, že vavřinecké nahradil tramín, chápejte, jaro…

Tím ovšem, k mé hrůze, veškerá podobnost skončila. Začal jsem prohlídkou aktuálních fotografických top děl… a objevil fenomén Věza! Fakt, že v topce se v tutéž chvíli nacházela hned dvě díla této dámy mě zarazil natolik, že jsem se podíval dokonce i na to druhé. Slepice!!! Teď nemyslím autorku, myslím objekt jejího zájmu.

Je samozřejmě fakt, že podobná veledíla se čas od času objevovala na Totemu i dříve, ale že bych něco podobně otřesného viděl mezi nejvíce doporučovanými díly? Nevzpomínám si...

Tak jsem se pustil do hlubšího průzkumu onoho výše zmíněného fenoménu. Nakonec jsem nedokázal odolat a u jedné ze slepic napsal komentář. Prostě proto, že autorka po mně chtěla hlubší kritiku. A jsme u sraček z titulku. Dovolil jsem si konstatovat, že „pokud se někdo rozhodne produkovat neustávající proud nevkusných sraček je to jeho věc, samozřejmě... pokud ovšem tenhle sajrajt publikuje, už to jenom jeho věc není... nebylo by možné někde načerpat alespon základní informace o řemesle a povýšit ty sračky aspoň na kýč? Ty houfy blbců kteří něčemu podobnému dají body a déčka to sice nerozliší... ale na druhou stranu, třeba je to duchovně povznese,“  což mi přišlo jako nejmírnější možné hodnocení podobné slepičárny. Podotýkám, že to nebyla nejhorší z autorčiných fotografií, ale i tak, hodnotit opravdu nebylo co. Pominu teď fakt, že jsem byl vzápětí osočen věrnou doporučovatelkou Věziných sraček, která tu pobíhá dokonce v redaktorském mantlíku, že nemám autorku urážet, což byla samozřejmě blbost. O autorce jsem se ani nezmínil.

Vysvětlím proč sračky. Tak tedy… S rozšířením a zlevněním digitální fotografie nastala v krátké  historii nespecializovaných serverů jako je Totem dosud nevídaná situace. Lidé, kteří by se dříve realizovali s největší pravděpodobností proudem neskutečně blbé rádobypoezie, se přeškolili na „fotografy“. Je to totiž ještě méně pracné, než datlovat písmenka, spoušť stačí stisknout jednou a hurá, mohu zamořovat okolí. Problém je, že fotografie takových autorů postrádají byť sebemenší náznak vytvořit něco jiného, než špatný paměťový záznam. Dotyční nemají nejmenší potřebu si cokoliv o médiu, které zneužívají k jakési osobnostní masturbaci, přečíst, poučit se, vyvíjet se. Oni netouží stát se fotoamatéry a dělat dobré fotografie, mají pouze obsedantní potřebu zamořovat svými dílky virtuální prostor. Diskuze pod takovými sračkami je přípustná pouze do té míry, pokud slouží k masírování autorova ega eventuelně k navázání emailových známostí, které autorovi, díky dopisování, poněkud zpestří bědný a osamělý život, který, s největší pravděpodobností, vede. Jak jinak si lze vysvětlit, že má tolik času na brouzdání po serverech?

Zásadním problémem ovšem je, že tohle všechno se děje právě na Totemu, nikoliv někde na Facebooku či obdobných sociálních sítích. Totem je (snad) ještě stále internetový kulturní magazín. A příspěvky autorky Věza i mnoha dalších nicků (úmyslně nepíši autorů) nemají s kulturou naprosto nic společného, jsou to diletantské... inu sračky, já vážně nevím, jak jinak by se něco podobného dalo pregnantně pojmenovat. Kromě toho, že otravují "starousedlíky" odrazují v důsledku potenciální autory, kteří by mohli být pro Totem přínosem a kteří, poté co jenom nakouknou na svěží slepičárny vystavené v topce, rychle prchají jinam, aniž by dali těm kultivovanějším uživatelům serveru možnost zjistit, jak jsou úžasní.

Totem kdysi míval něco, co Janahe pojmenovala samočistící schopnost. Pokud zde někdo zkusil publikovat podobné hovadiny, velmi brzy mu ostatní dali najevo, že by měl raději zkusit štěstí jinde. Kam tahle schopnost zmizela? Copak už nikomu nezáleží na tom, jestli Totem přežije dál jako to čím byl v době nedávno minulé, nebo jestli se promění v odkladiště pitomostí a rejdiště neschopných ňoumů bez talentu?

Já vím, už samotné rozkliknutí podobných blbin jaké produkuje Věza a další může působit kultivovanému člověku neskonalé utrpení. Kritizovat podobná veledíla nemá smysl, bylo by to to samé, jako kritizovat hovno za to, že smrdí. Smrdět nepřestane. Navíc, kulturní člověk se prostě těmhle packalům vyhne obloukem a bude si hledat duševní potravu jinde. Otázkou je, zda to ještě bude na Totemu...

 

A tak mi asi nezbyde nic jiného, než zavzpomínat na "staré" časy a chvilku se packalské partičce kolem nicku Věza věnovat a trpělivě vtloukat do jejich makovic, že to co produkují jsou sračky. Bude mi láno, nadáváno do hulvátů... ale aspoň nebudu mít pocit, že jsem to nezkusil.

 

Dovolte mi nakonec jednu prostou otázku, jsem vážně jediný, komu současná situace vadí? Díky za případné odpovědi, ať už takové či makové... hodnotu má obojí.



Poznámky k tomuto příspěvku
Simonka (Občasný) - 12.5.2010 > Kromě toho, že otravují "starousedlíky" odrazují v důsledku potenciální autory, kteří by mohli být pro Totem přínosem a kteří, poté co jenom nakouknou na svěží slepičárny vystavené v topce, rychle prchají jinam, aniž by dali těm kultivovanějším uživatelům serveru možnost zjistit, jak jsou úžasní.

Totem kdysi míval něco, co Janahe pojmenovala samočistící schopnost.

Pokud máš tyto obavy, tak místo Těchto výlevů raději něco publikuj. Krása bez ošklivosti nefunguje.


<reagovat 
sempull tampush (Občasný) - 12.5.2010 > ...a jsem zvědavej, jak se to tu semele; nepochybuj o tom, že se leccos poučnýho dovíme :)
Doporučil 
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 12.5.2010 > sempull tampush> myslím, že asi ani nedozvíme... potrefené husy sem kejhat nepřijdou a navíc to samozřejmě zapadne... ale což, zkusil jsem to... teď nezbývá, než alespoň chvilku tepat... těch pár minut večer holt obětuju...
<reagovat 
hloupy ivan (Občasný) - 12.5.2010 > Tenhle text vyjadřuje i mé pocity a podle mého trefně ukazuje na hlavní zdroj choroby. Samočisticí schopnost je ta tam a totem dostal houbu. Přiznejme si, že si za to do značné míry můžeme sami. Právě díky míjení duchovní a estetické mrvy bez slova kritiky dospěl Totem do stádia, kdy je jí už tolik, že její vymítání je nad lidské síly.

Hrůzyplná je postupná obměna redaktorů. Naprostá většina nových se podobá pratchetovským auditorům rozšiřujícím vůkol prázdnotu a uniformní šeď. Komentáře některých z nich jsou vskutku dechberoucí. Domnívám se, že lépe zůstane-li nika redaktorského nicku prázná, než aby ji obsadila, odpusťte mi ten výraz, škodná.

Je ještě reálná šance? Nebo mám osekat z plesnivého kůlu svoji zapšklou tvář?

Zatím se snažím tu a tam, když mám chvilku, vypichovat to, co považuji alespoň za dobré a namátkou označovat to, co mám už za hyfy.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 12.5.2010 > hloupy ivan> myslím, že šance je vždycky, byť třeba v okamžiku, kdy simonka začne nastavovat zrcadlo... přestože v textu jasně píšu proč to není možné... začínají mnou cloumat pochyby... ale pokud jeden nevytrhává pravidelně plevel... nemůže se divit, že není vidět zahradu...
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 12.5.2010 >

Místo snah vyštípat z totemu ty co fotit neumí, nebo fotí hůř, by jste měly raději publikovat vy co fotit umíte. Tím jednak zvýšit kvalitu fotografie na totemu a jednak nastavit zrdcadlo těm o nichž mluvíte. (aby viděli, jak to má vypadat) :-)

Mám dojem, že tento systém funguje mezi těmi co píšou i mezi těmi co kreslí, tak nechápu proč by to nemohlo fungovat i mezi fotografy.


<reagovat 
 sempull tampush (Občasný) - 12.5.2010 > Simonka> ...vidíš, tys tvrdil, že se tu nic nedozvíme, a tady už nastavujou zrcadlo :-D
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 12.5.2010 > Simonka> oceňuji, že se někdo z potrefených ozve... ale prosím, přečti si co jsem napsal, ta písmenka nahoře cos označila za výplod... a zkus číst pozorně než zase plácneš něco o zrcadle... děkuji...
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 12.5.2010 > sempull tampush> 

Chtěly jste názor, tady ho máte. Souhlasit nemusíš. Pa


<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 12.5.2010 > Periskop> Nemůžu být potrefená páč nejsem fotograf. Potrefená bych byla, dík narážce na blbý básně, ale moje blbý sou co naplat :-D Hele a mě taky sere, že tu není na co koukat, ale jen tímže vyhážete fušery se to nevyřeší. howk
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 13.5.2010 > sempull tampush> no, jen se divím, že ještě nedorazili někteří tatrmani... ale na diskuzi je asi neužije... no nic, půjdu si chvilku zakritizovat... vězartu je požehnaně, kam až oko dohlédne...
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 13.5.2010 > Simonka> pardon, potrefenost beru zpět, tvůj nick mi přišel povědomej... ale zaměnil jsem ho za nick sadaf či tak nějak... a vyházením fušerů se vyřeší hodně, stejně jako vytrháním plevele... navíc nejde o nějaké vyhazování, na to nemám právo... jde spíš o to, poukázat na jejich příšerné packalství a upozadit je do míst kam patří a kde nebudou škodit...
<reagovat 
 masox (Občasný) - 13.5.2010 > Simonka> děláš krásný věci a asi pro ně platí, to co píšeš. Jenže "fotografové" jsou takový suterén. Co by sem musel autor dát, aby mu věza neříkala "namyšlený panáčku"?
Doporučil 
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 13.5.2010 > masox> 

Vaše spory nevyřeším.

Co se mého díla týče jasný nejsem na hlavu padlá a neříkám, že jsem borec.

Autoři, které uznávám mé dílo nezajímá a nemají potřebu se k němu vyjadřovat, ale vím, že když se mi něco povede tak příjdou a napíšou své.

Myslím, že tak by to snad mohlo fungovat i u fotografie.


<reagovat 
 masox (Občasný) - 13.5.2010 > Simonka> ano, tak to fungovalo
<reagovat 
vosička (Občasný) - 13.5.2010 > tak místo tohodle blafu fundovaně raď talentům, génie!
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 13.5.2010 > vosička> tento blaf napsal člověk, který má pomoc talentům částečně v popisu práce... navíc pokud bys obětovala pár minut a ten text přečetla, nenapsala bys podobnou hloupost... jasně tam píšu, proč takovým jako ty nemá smysl radit, ani se jimi jakkoliv dál zabývat...
<reagovat 
Čtenář - 13.5.2010 > O, slechetne. prima ze mas energy. Uvidim co se da... nekdo to tu zminil, publikovat a srat na nazory srackaru
<reagovat 
masox (Občasný) - 13.5.2010 > MiKa, odkaz: http://www.totem.cz/enda1.php?a=246473 - vstup na vlastní nebezpečí
<reagovat 
vosička (Občasný) - 13.5.2010 > nechci radit, nejsem žádnej fotograf, ani talent, ale kritické kecy nic nezmůžou - podívej na politickou kampaň, samá negace, Čechy - negace, negace, negace, je to k posrání .... a ještě ty, věčný kverulante :-)
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 13.5.2010 > vosička> víš, ty kampaně si nevymejšlej politici... ty dělají odborníci,kteří mají jediný úkol, být úspěšní... a pokud dojdou k závěru, že právě tento způsob kampaně bude letos na voličské stádečko fungovat, něco na tom bude... bez ohledu na tvůj či můj názor... a nijak to nesouvisí s místní sračkařskou klikou, figurky jako se vyskytují tady nelze po dobrém přesvědčit, to je fyzikální zákon, bohužel...
<reagovat 
 čtenář literární agent - 13.5.2010 > vosička> nechceš radit a nejsi fotograf: tak běž do politiky, vosičko!:0) Chválím každý pokus o kritický náhled! Má to smysl a já s díky tleskám!
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 13.5.2010 > Periskop> 

" ty dělají odborníci,kteří mají jediný úkol, být úspěšní... a pokud dojdou k závěru, že právě tento způsob kampaně bude letos na voličské stádečko fungovat, něco na tom bude."

 

A má pak to voličské stádečko vyšší úroveň? O to ti přece jde?

Já myslím, že jediná možnost je alternativa k místnímu klubu přátel, pokud se ovšem sejde dostatečný počet autorů, kteří se o něco snaží a nízké ohodnocení fotky nepovažují za nadávku, nýbrž za výchovný pohlavek, který je má někam postrčit.

 

 


<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 13.5.2010 > Janahe> voličské stádečko vyšší úroveň mít nemůže... ale to stádečko nemůžeš bohužel vyštípat od voleb aby neškodilo... zatímco znechutit život sračkařům můžeš... v tom je ten rozdíl...
a autoři, kteří nízké hodnocení nepovažují za osobní útok se snad ještě pořád vyskytují... ale přes ty závěje hovadin je člověk kolikrát přehlídne... hlavně, když nemá čas tu trávit mládí... (teda mládí... to je jen takovaj obrat)
<reagovat 
huwik (Občasný) - 14.5.2010 > Nejsi jediný, taky mi to vadí. Problémem je, že je teďka velký boom digitální fotografie. A vzhledem tomu, že je to rychlé a relativně levné, tak to dělá skoro každý. A každý druhý si myslí, že to umí a že tomu rozumí... tak nemají potřebu se něco učit... Co s tím? Kam zmizeli ti dobří autoři, kteří tu publikovali kdysi? Dnes už málokdy najdu na hlavní straně něco, co by mě opravdu zaujalo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 14.5.2010 > huwik> Myslím, že se zase objeví, alespoň někteří... třeba včera najednou vykouknul Thing, je tu toono... a přijdou noví, jen co se v topce přestanou zjevovat slepičárny... je třeba hodnotit, ne jenom publikovat... ad dig. fotografie, to je bohužel problém... zajímavé je, že nikoho neneapadne, že by si ve volném čase žel trochu zaoperovat mozek... ale fotit to jo... není divu, že potom vkus obecně upadá, když si k tomu přičteš ještě televizní zábavu a supermarkety... skončíme zpátky na stromech... a už ani nepolezem dolů... :-(
<reagovat 
jafa (Občasný) - 14.5.2010 > Hm, chápu, ale mám na to jinej názor. Tyhle hry "tohle je dobrý, tohle je špatný" mi přijdou jako trochu politovníhodná kratochvíle.

Nehodnoťme, žijme. Perly jsou sračky, sračky jsou perly...

Prostě ať žije umění i neumění. Vzájemně se přece nevylučujou. A kdoví, kudy mezi nima vede doopravdy hranice.

Pak jsou ještě ti, co hlavně touží někde stát s výložkama a mávat praporem... no. To je často půlka celýho provozu kolem.



<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 14.5.2010 > jafa> viz moje odpověď nicku atreb...
<reagovat 
Rayer (Občasný) - 14.5.2010 > Ten článek jsem přečetl a taky některé příspěvky k němu.
To celé mi spíše připadá jako hon na čarodějnice, a to konkrétně se zaměřením jako by na jednu osobu. A že se její fotka dostala do topu, tak se dostala. Většina lidi ji doporučila a tím vybrala. A samotná autorka za to že tu fotku lidi odsud doporučili nemůže. Tak proč jenom ona je napadána ? Jako by to celé bylo spíše osobního rázu. Řešit to nechci a nebudu.

K těm foto severům. Sám jsem prošel asi všechny české foto servery a asi je to skoro na všech stejné. Z většiny jsem se již stáhl. Někdy mám dojem že na českých je to spíše o plivání, ponižování a pošlapání. Ten který dá nižší bod a větší plivanec, o to se považuje za většího odborníka. Ale plivanec není kritika. A znám pár klepačů nízkých bodů, který některé servery tzv vyčistili, nebo spíše rozložili. A pak šli o server dál. Pak jsem se dočetl že se předháněli v tom, kdo z nich se dostane více krát do ignorace. To nízké bodování z jejich strany bylo samozřejmé bez jediného slova a nemluvě o kvalitní kritice. Myslím že tady cesta taky nevede.
S kvalitní a upřímně míněnou kritikou bez urážení jsem se nějak moc nepotkal.
Z těch kritiků a velice kvalitních kritiků si vzpomínám na minimax a na Santál, který byl někdy vy slovech jako dlaždič, ale psal k věci a kterého si velice vážím. I když sám na těch stránkách nepublikoval. S jeho kritikami jsem se ztotožnil velice rád je četl pod různými fotkami a velice hodně mi dali. Jsem mu za ty kritiky velice vděčný.
Sem velice zvědav jakým směrem se to tady bude ubírat.

<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 14.5.2010 > Rayer> jde o to, že Totem nebýval jako jiné servery, kde se dost komicky diskutuje o lehké neostrosti v PDR, nadbytku šumu a podobných blbinách... poskytoval prostor lidem, kteří měli chuť něco zkoušet a měli dokonce občas i co říct... to je něco, co u věcí, které, záměrně hrubě, označuji jako sračky naprosto chybí... ad věza, to je pouze reprezentant určité skupiny, která podle mého názoru Totemu výrazně uškodila a na základě klopotně získaných zkušeností jsem s jejími obrázky naložil jak naložil... osobního v tom samozřejmě není vůbec nic, v životě jsem tu ženu neviděl a neznám ji... a také jsem se nikdy (až na jedinou výjimku, u včera publikované fotky) nevyjadřoval k její osobě... plivanec není kritika, s tím naprosto souhlasím... zároveň však trvám na tom, že některá díla je zbytečné kritizovat (ve smyslu věnovat čas jejich hodnocení) protože autoři evidentně nestojí o to, aby se ve své práci někam posunuli... takovej autor ať využívá facebook, bude mu tam mnohem lépe...
<reagovat 
 ich (Občasný) - 14.5.2010 > Rayer> Asi se to může zdát jako hon na čarodějnice a asi to trochu svým způsobem i je, ale v první řadě jde spíš o zachování nebo spíše pokus o znovuzískání hodnot a principů, kterými se Totem původně vyznačoval. Postupem času se přeformoval do absurdně schizofrenního stadia, kdy jedni fungují v původním duchu a druzí v jakémsi... zcela jiném ... Je otázka, zda se snažit o návrat nebo přijmout skutečnost, že Totem není a nebude to, čím původně měl být a dlouho byl...
<reagovat 
 Rayer (Občasný) - 14.5.2010 > Periskop> Jak začít. Každý autor může denně vkládat 1 fotku. Tak že, pokud by bylo více lidí co vkládá a bylo by vloženo více tzv kvalitních fotek, tak těch pár cvaků ( sám cvakám) ani se nepostřehne, nebo by se mezi těmi tzv kvalitními fotkami ztratili. Jinač co je to kvalitní fotka, berte to v uvozovkách. Nebo i tu kvalitu každý jinač vnímá. To je na další a jiný pokec a debatu.
Nebo sám rád brouzdám na velice různých foto serverech a jsou některé s velice různým zaměřením. A i to zaměření serveru může některé autory hodně ovlivňovat a i ovlivňuje. Nebo stejná fotka pak na těch různých stránkách může být , nebo i je docela různě vnímána a i taky velice různě hodnocená.

A taky ty různé foto servery bych rozdělil na ty pro začátečníky a pak spíše kde se pochybují pokročilí, nebo blíže k profesionálům. U těch prvních se jinač vnímá technika a kompozice a taky kritika. A u vyspělých fotografů se to již nebere jako chyba, ale jako záměr. Ty fotografové to mají pod kontrolou jak kompozici tak i techniku, nebo dělají v možnostech co jim ta technika a okolnosti dovolují. A pak k té technice a kompozici je to spíše ne o chybě, ale o záměru, který je přijat nebo ne. Spíše se tady zmiňuje o tom kdo jak tu fotku vnímá.

Ke kritizování. Sám nerad kritizuji, nebo je velikánské množství fotek, které bych chtěl vzhlédnout. Ale to zabírá čas a abych se zdržel u fotky tak ta fotka mne musí něčím upoutat a pokud mne na ní něco vadí, tak se o tom zmíním, někdy pod fotkou, ale taky někdy soukromně.

<reagovat 
 Rayer (Občasný) - 14.5.2010 > wisteca> Každá stránka se určitým způsobem mění. A má i určité zaměření a představuje i určité trendy. Třeba vzpomínám na e-umení, když to začínalo tak tam se objevilo hodně velice dobrých fotografů a taky velice dobrých fotek a teď to skomírá. Nebo za měsíc se tam dá méně fotek než na jiné foto stránce třeba za den. Taky se tam snažili o kvalitu a vyčištění.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 14.5.2010 > Rayer> Nemůže to být tím, že dobré fotografy už omrzelo vkládat fotky na web a stále dokola každému dalšímu nováčkovi radit s tím samým? Noví dobří a zároveň ochotní se asi jen tak nevyskytnou, nevím.... Jasně, že se všechno mění asi jde o něco jako "zachování úrovně prostředí"...
<reagovat 
Rayer (Občasný) - 14.5.2010 > Tak k těm bodům a k akčnímu plánu.

- u sračky být první a říct že je to sračka lid je dav. Když je první pozitivní, jsou pozitivní, když je první negativní, jsou negativní.

Vzpomínám, na jednom sevru u fotky první dal za 2 nebo 3 a pak za ním všichni se opičili. Pak jedna uznávána fotografka dala za 5 a pak se průměr zázrakem zvedl. Ať mi pak někdo mluví o objektivnosti při hodnocení a vlastním názoru hodnotících.

- redaktoři se nesměj flákat (třeba Malér) a bejt vostřejší.
Na jiném foto servu kdo nebyl redaktor neměl u fotky nárok na 5. A byli ostrý, předháněli se kdo dá nižší body a kdo se z nich více krát dostane do ignorace.

- tak jo čištěním vesele vpřed

pokud se tady začne ještě čistit, zůstanou tady vůbec nějaké fotky, vždyť teď se tady nic moc nedávají fotky a to myslím do množství.

<reagovat 
dadik (Občasný) - 14.5.2010 > chudák totem, je mi ho fakt líto
:))
<reagovat 
atreb (Občasný) - 14.5.2010 > problem neni v tom, ze jsou tu "sracky", ty tu byly vzdy, mozna jen v jinem pomeru, problem je v tom, ze tu nejsou dobre fotky, PROC?, proc neco nedavaji ti "opravdovi umelci", aby se ti zacatecnici mohli neco priucit.
Tem "dobrym" tolik vadi, ze jejich fotky nejsou dostatecne ohodnoceny? Pokud jsem dobra, nepotrebuji ujistovat o tom nejakou znamkou.
<reagovat 
 Rayer (Občasný) - 14.5.2010 > atreb> atreb
pokládám takovou otázku : Ty začátečníci by dokázali vůbec ohodnotit, nebo rozpoznat ty sračky od umění..?
A co je vůbec to umění..?


<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 14.5.2010 > atreb> problém není v samotné existenci sraček, problém je v tom, že se autoři sraček začnou sdružovat a ty sračky se poté zamořují topku a působí odpudivě na náhodné kolemjdoucí a potenciální nové autory... dobré věci se tu najdou, jenom včera jsem viděl dvě nebo tři... ale mezi patnácti hovadinama zapadnou a většina lidí nemá čas je hledat... a to mi přijde zatraceně škoda...
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 14.5.2010 > Periskop> tak racionálně: hodnotný věci tu zapadnou, co s tím?

- smířit se s přirozeným stavem věcí a dát si práci s osobním hledáním
- nebo změnit systém (zvýrazňovat nějak alternativně tzv. kvalitu - zvláštním hodnocením tzv. odborníků... hah)
- nebo vypráskat "nekvalitní autory"
- nebo je přesvědčit, aby odešli - anebo aby sami sebe nějak "zkvalitnili" podle tvých měřítek a požadavků

První ti zřejmě není vhod, druhá je technicky náročná, o třetí se můžeš snažit (bez mých sympatií). Pokud by ses pokoušel o poslední, radila bych nejdřív dodat do slovníku trochu pokory - tomu povýšenému tónu pomazaného čističe umění budou těžko oni potrefení vstřícně naslouchat.

Jinak ta tvá stránka, na kterou odkazuješ, je fakt krásná (bez ironie). To jo. Pro mé oči dobře seskládáno.
Naproti tomu, když zhlédnu tvoje fotky, tak... tvůj vkus není totožný s mým vkusem, vkusně řečeno :) Ale to je snad normální... pluralitě zdar.
<reagovat 
 atreb (Občasný) - 14.5.2010 > Rayer> odpovidam: nejspis by neumeli rozpoznat ani dobre ohodnotit, jen snad projevit svuj subektivni pohled a to ve smyslu libi/nelibi, ale nechci nikoho podcenovat, muzou tu byt i teoretici s praxi zacinajici, nevim. Proc ten dotaz zrovna ke mne?
A co je to umeni...? Prave.
<reagovat 
 atreb (Občasný) - 14.5.2010 > Rayer> muzou mit teorii zmaknutou, ale myslim si, ze spis nedovedou ohodnotit ani rozpoznat, ale jak pises dal, co je to umeni... kdo si prisvojuje pravo rozhodnout, co jeste ano a co jiz ne...

<reagovat 
Vasil (Občasný) - 16.5.2010 > ano
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vasil (Občasný) - 16.5.2010 > Je v tom asi kus nostalgie. Chutě a vůně mají bezkonkurenční schopnost vracet nás v čase. Dodneška vzpomínám třeba na bílé kafe z melty, které dělala babička, na ten krystalový cukr na dně a do toho pokrájený chleba...
<reagovat 
Vasil (Občasný) - 16.5.2010 > ano
<reagovat 
TheThing (Občasný) - 19.5.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 19.5.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 12.5.2010 > do značné míry s tebou souhlasím, ne úplně, věza a skupina kolem ní mě taky netěší, avšak ve srovnání např. s kresbami, které sem kdysi dávala, je její fotografie ještě boží (mluvím ne jako fotograf, nýbrž jako člověk, kterýho zajímá výtvarné umění celkově) - a myslím, že sem tam se na jejím dvorku najde i nějaká zajímavost, ne moc často, ale občas ano - rozhodně ale podepisuju názor, že totem býval celkově na vyšší úrovni
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 12.5.2010 > MiKa> inu tak, pokud byly ty kresby ještě horší(netuším, zda je to vůbec možné)... není to omluva... a zajímavého jsem nenašel ani zbla... takže pokud fakt o něčem víš, prosím, šoupni mi sem odkaz... díky, J.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 13.5.2010 > Periskop> mně se třeba líbí tahle černobílá husa - ona má totiž až poetický přesah, což možná ani nebyl záměr, nevím
http://www.totem.cz/enda1.php?a=246473
ale abychom si rozuměli, já rozhodně nejsem vězin fanoušek, právě naopak, nicméně už jsem se oprostila od vzteku, který ve mně kdysi její příspěvky vyvolávaly (to ještě když obkreslovala obrázky) - taky uznávám tvoje fotografické oko a dovedu si představit, jak tě její "reportáže" z dvorku iritujou - myslím, že úplně největší problém je v kvantu publikovaných děl, v tomto ohledu už je věza fakt jak dřevomorka, jenže ona si nedá říct, protože má pocit, že veškerá kritika je hulvátství, útok na její osobu


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter