Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
vzpomínková na popocafepetl v lucerně
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 12.5.2010 (10:14:04)
 

léto a zima a zbytek roku během jednoho dne v kavárně toho jména je dnes už jen vzpomínkou. prvorepublikové lavičky z nádražní čekárny kolem stěn a podlaha, co naklání stolek při každém kroku. polovina cizinců přináší své zvyky a sangria po celý rok je při abstinenci úžasný vynález. kafe s logem popocafepetl a všech velikostí a chutí z občas okousaných keramických hrnků je po ránu, tedy na jaře, s cinkáním lžiček a jemnou muzikou úžasným startem. odpoledne, tedy v létě plném své rozvernosti, se kavárna promění v hovornu a v místa setkání lidiček náhodných anebo už poznamenaných touto atmosférou léta v mini kavárně popocafepetl. hudba už má jasné tóny a volný stolek jen stěží lze najít. na večer, a tedy na podzim jednoho dne této kavárny, hraje hudba hlasitě a pivní stopa speciálních sklenek s rozšířeným dnem ve dřevěném rámu zaleje vám spolehlivě košili. viděl jsem jednoho, co to dokázal jen s kapičkou na bradě. venku už tma a chci platit a číšnice se ptá, co že jste to měli. ukážu na stolek, u kterého jsem seděl, a číšnice trpělivě dál se ptá, cože jsem to měl, aby si to mohla odškrtnout. a tak si společně vzpomínáme a jestli ještě kafe a jaké a dohromady nakonec mám ten účet seškrtán z čárek na plachtě pro všechny zúčastněné. žasnu a nejen potichu a o důvod víc, abych se někdy i vrátil.


pozdě večer začíná poslední rozmar jednoho roku v jedné kavárně. a pořádnej rámus z hrdel i reprobeden mě přibije ke dřevěné podlaze této kouzelné kavárničky, co věkem pomalu zapadá, kdy po dvanácté už za zamčenými dveřmi a hudbou podle dj zní angličtina stejně jako tváře známých hereček. domů jen kolem záchodků přes kasino u nováků a s hlavou plnou filmu jednoho zážitku z kavárny, co už vzala za své.



Poznámky k tomuto příspěvku
HanaKonvesz (Občasný) - 13.5.2010 > joj, to byly noce... .-) a hermelínek jsme měli dobrý a kdybys věděl, co jsme lili do tý snagrie, aby chutnala... :-)) heheh..
pěkná kafárnička to bývala, ted jsou přestěhovaní k ND - zezadu v Ostrovní sídlí, ale číšnice nevědí, co je to portský:-(! konec světa!
Body: 5
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 13.5.2010 > HanaKonvesz> na hermelínky jsem dělal okružní pražskou, ale jen málokdo si je dokázal udržovat ve stejné kvalitě..
znáš medůzu v belgické na vinohradech? má podobné aróma a děkuju za bodík, až pět
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter