Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ježek pod telefonem
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 24.6.2010 (15:16:19)
 

snad si ještě někdo upamatuje ty dřevní doby s telefonem v budce. a kdo taky nezažil to funící a dupající něco nahánějící hrůzu v noci. racio je krásné, a strach je přesto krásněji blížeji a hmatatelnější. a klidně obden si může kdosi vykládat, jak malé bodlinaté deseticentimetrové nic právě takto funí a dupe.


a dnes právě já napůlcestě k ránu, a tedy v době pro strašidla akorát, si nemyslím nic. tedy nic dobré, a svíravý pocit v žaludku mně až tak odvahy nepřidá. a jen se ohlížet a nenápadně při tom nastoupit do vytoužené budky, kde dřív, tedy kdysi, byly i veřejné hovorny.

líbíl se mi nesmírně styl, slyšící se v americe severní, jak po zvednutí sluchátka, snad kdekoliv, se ozval hlas z ústředny - vhoďte minci! - fascinovala mě ona na dálku provázaná spolupráce někoho, kdo o mne pečuje, a živej.

tedy ne u nás, u nás si přečtete návod jednou, a pak už po paměti doufáte, že umíte, protože přeci dost chytrej, a čtete na neosvětleném pididispleji, kdy že další dávku tomu nenažranci plechovému dát. a pro oba způsoby mít v hrsti kupu akorátních mincí a doufat, že vám je všechny a hned nevrátí. a co je lepší? když vám do hovoru někdo kecá a pořád chce nějaké prachy a proč? anebo plechová kraksna s displejem, co jen vyjeví - hovor ukončen.

a pak tu byla moderna na karty téměř hrací, kdy ten prohrávající jste bůhví proč jen vy a banka vítězem. a tak strkám tu kartu, se kterou už tolik let vytrvale ze zvyku a ze zásady prohrávám, a doufám. doufám v hlas mé drahé ženy, jak jsem ji týden neměl. tedy po boku. (popravdě ten její bok je půl metru pod mým, ale já to nikde neříkám, a nahlas už vůbec). a strach o půlnoci v budce telefonní je o to větší, o co míň máte kolem sebe byť jen pofidérních stěn. a poslední modely těchto hovoren už zcela pozbyly dveří a stěn vůbec. a jen skleněné něco a pod nohama nic. a japonci vědí, a tak papírový pocit jistoty kolem sebe vystaví a máte byt. jen nevím, jak to mají se zvuky i v silnějším panelu překrásně znějící. ale japonec je koumák a klidně i nějaký hltač zvukový vymyslí.

ale jsem v budce, protože jste už všichni zapomněli proč, a že se krapítek i bojím, jak funící a dupající NĚKDO, anebo NĚCO, a to taky nevím, co z toho si přát, když nic a nikoho nevidím. a tak přijmu otevřenej azyl telefonní společnosti a doufám, že mne má drahá polovička po drátě zachrání. a dupot s funěním ustal a ženu svou teď o to dražší mám u sebe a všude kolem budky, co nemá dveře ani podlahu, je po dešti a na chvíli pocit klidu a poťouchlého bezpečí. povídám a povídám, protože platím, a tedy žádnej jinej šanci nemá, a vidím, jak u nohy, nevím už které, se ježek s bodlinkami usadil. povídám a k dobru ho dám a ježek mě má za chvíli dost a po něm jenom mokrej flek. kdyby jenom mokrej, vona přímo louže! ten chudák se v tom mokru nemoh, a tak si zašel, a bez peněz, prosím, vždyť jsem platil já, do budky na záchod. a moje noha mu přišla náramně vhod.



Poznámky k tomuto příspěvku
Parsifal (Občasný) - 6.7.2010 > Pěkné zamyšlení, ale až přespříliš chyb, ať gramatických, nebo ve větné stavbě (to by se snad ještě místy dalo považovat za umělcův rukopis). Pěkné neologismy.
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 7.7.2010 > Parsifal> no jo, co nadělám? :-) je mi vás všech co to po mě čtete upřímně líto, ale těší mě to. to jo :-)
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 16.7.2010 > Ahoj, vše v dobrém, ale trochu ( víc ) mi to připomíná rukopis Nepila. Neber to osobně, ale nemám ho rád. Ne jako osobu, v životě jsem ho neviděl, tak nemohu ve směru osobním soudit.
V první chvíly mě napadlo, že to napsal on.
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 16.7.2010 > Také nemám na mysli gramatiku , to považuju za Tvé vyjádření se úmyslně a beru to.
Ale jinak bych řekl ,,Nepil."
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 24.7.2010 > Bajata> františka nepila velice obdivuju a že se mu podobám mě docela překvapuje, ale je to tvůj názor na který máš nárok.. :-)
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 24.7.2010 > Ahoj, díky že jsi nereagoval uraženě, rozdílný názory jsou třeba a je to dobře že nejsme jedna šablona.
Nechci Tě nijak získávat, ale přiznám se , že si Nepila občas poslechnu. Ale musím na to mít opravdu chuť a náladu. Vrátil jsem se, pročetl ještě jednou tvé dílko..a už to tak nepůsobí. Nepilovsky pořád...ale líbí se mi to. Tenkrát jsem to četl pozdě v noci za jistých okolností.
Věřím, že se nenecháš odradit mým názorem a budeš pokračovat. Jiným to zcela jistě přináší radost. A pokud ne, tobě určitě. A o tom to je, to je to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ!!!
Ahoj a hodně zdaru.
Myslím, že se určitě ještě vrátím.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter