Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci PRO KRÁSU DUŠE z kolekce Vyznání
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 18.8.2010 (16:07:39)
následující v kolekci>
Pro krásu duše chtěl bych napsat

DÍKY

Pro krásu duše...krásná neznámá
jsi mojí láskou, životem i chutí
jsi mojí cestou, klidem, nadějí.

Jsi mojí láskou co nitro jemně svírá
životem smutným, když končí svítání
jsi mojí cestou když bolest k zemi tlačí
jsi mojí cestou...
když radost umírá.

Písmenka malá promlouvají tiše
pohladí duši a pak poradí

,,NEVZDÁVEJ NIKDY SVOJE KRUŠNÉ CESTY
KUPŘEDU KRÁČEJ...VŽDY MÁŠ NADĚJI."

Jsi malá kniha co tajemství své skrývá
ten kdo tě napsal, velký člověk byl
možná ne vzrůstem, možná nebyl krásný
krásu své duše...
však do slov uložil.


Poznámky k tomuto příspěvku
Montrealer (Občasný) - 19.8.2010 > básně čtu jen od osvědčených autorů na Totemu a na Liteře. básnické knihy si nekupuji ani si je v knihovně nepůjčuji, ale opět, u některých autorů, známých mně z literárních serverů, jsem ochoten udělat výjimku.
<reagovat 
Čtenář - 18.8.2010 > pochod odborarov ulicou mieru
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 19.8.2010 > čtenář> Jojo...nádherná vzpomínka na prvomájové průvody ulicemi měst zdobených květinami, všude zněly budovatelské písně a všichni jsme halasně zdravili burácivým,,Ať žije první máj, hurááááá..." přední představitele strany a vlády.
Byly to úžasné časy plné pokroku. Přetnuté sametovou revolucí!!!
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 19.8.2010 > pro autora: Mám ještě jednu - finální - verzi refrénu k písničce Na strunách mládí. Chytla mě doopravdy za srdce a text k refrénu snad zvládnu sám. Jakmile skončí ty Bohnice (bude ještě jedno nebo dvě pokračování, celkem měl text 9 tištěných stran), tak sem šoupnu Na strunách mládí.

Věci, na kterých mi zálěží, nepublikuji o víkendech, protože je zde malá návštěvnost a hlavně - mám tu zatím málo čtenářů, kteří by si moje napsaniny nebo nahraniny prohlédli. Na Liteře jich mám mnohem víc.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 19.8.2010 > Montrealer> Ahoj Monty...nezáleží na množství...kdyby tě čet třeba jen jeden který ti rozumí, chápe co chceš vyjádřit a říct... STOJÍ TO ZA TO !!!
Hlavu vzhůru... :-) Na Literu se podívám...jestli to najdu...:-)
<reagovat 
le.papillon (Občasný) - 18.8.2010 > Za všechny češtináře a lidi milující knihy.... děkuji. :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 19.8.2010 > le.papillon> češtináři mi nikdy k srdci nepřirostli, ale to je asi dáno tím, jaká povinná četba na základce a na SŠ tehdy byla. obsahy jsem opisoval od spolužáků, sám četl kovbojky a známky jsem si vylepšoval v diktátech, ze kterých jsem dostával pravidelně za 1. kdysi jsem se chlubil, že mám fotografickou paměť na gramatiku. ještě pořád to trochu funguje, ale občasnému překlepu se nevyhnu. v roce 1960 totiž nebyly počítače a klávesnice.

K dílu samotnému: mám rád určité knihy a určité autory a občas je i opakovaně čtu, přestože to jsou detektivky (převážně americké) a vraha si člověk určitě zapamatuje, tak proč tu věc louskat podruhé? zaprvé - i detektivka může být skvěle napsaná. na ty se koncentruji.
a zadruhé: stačí zapomenout, kde udělal vrah rozhodující chybu, nebo kde ho hlavní detektiv poprvé začal podezřívat (nemusí to být tatáž odálost). takové věci já už ve svých 64 letech zapomínám. proto s náležitým odstupem čtu určité detektivky opakovaně. namátkou jmenuji jednoho oblíbeného autora: Michael Connelly a "jeho" kontroverzní, ale nekompromisní detektiv Harry Bosch, skutečným jménem Hieronymus Bosch (jako ten středověký malíř smuných pravd, od něhož jsem, bohužel, neviděl zatím ani 1 obraz)
Body: 5
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 19.8.2010 > le.papillon> Proboha, ty jsi češtinářka? :-)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 19.8.2010 > le.papillon> Je to reakce na příspěvek od NEVÁHEJ ,,Tiché volání."
Nevěděl jsem jak jinak mu říct o nádherné, tiché i hlasité,nesmírně rozmanité řeči nejen knih.
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 19.8.2010 > Uther Pendragon> možná to teď není až taková hrůza, jako v 60.letech: Jirásek, Němcová, Olbracht a zejména budovatelští spisovatelé.
Bajatovi se omlouvám, že se pod jeho dílem takhle "vykecáváme". Není to k věci, ale chat už jsem několik let nepoužil. Nevím, jak vypadá nyní.
<reagovat 
 le.papillon (Občasný) - 19.8.2010 > Uther Pendragon> Co máš proti češtinářům? :-D Nejsem ještě češtinář, ale časem by ze mne měl být ;o) Čeština je moje láska, proto se ji učím trochu víc, nu ;o)
Mám ráda, když někdo píše hezky česky, když umí docenit lásku ke knihám a k tomu, co mu knihy dávají, je to fajn. :o) Ale jak řekl Montrealer - lidi nemají češtináře v lásce proto, že je nutili číst... Nutit do čtení se nemá, vznikne k tomu doživotní odpor, na lidi (v dětském věku) se musí jít od lesa, doufám, že budu jeden z těch češtinářů, na které nebudou děti vzpomínat s despektem, ale budou na mne vzpomínat jako na někoho, kdo jim ukázal svět knih v trochu jiném světle... :o) Nebudu je nutit číst násilím, ale ráda bych jim, až budu opravdu učit, ukázala, že i knihy, které by za normálních okolností ani nevzali do rukou, mají něco do sebe. Snad se mi to podaří, uvidíme, čas ukáže...
Doufám, že jsem vás (Uthere a Montrealere) nějak moc nepobouřila tím, co jsem si vybrala jako své budoucí povolání. Berte to tak, že mě to prostě baví a budu dělat to, co mám ráda. Snad to není nějaký prohřešek... ;o)
S Bajatou jsem si navíc povídala i mimo komentáře a zní jako rozumný člověk, takže i proto jsem hodnotila, tak, jak jsem hodnotila, a napsala, co jsem napsala. :o)
Přeji hezký den a nezlobte se na češtináře, časy se mění, snad už to není jako dřív ;o)
A pokud budete chtít tohle nějak víc probrat na chatu, ať to tu nezahlcujeme, tak dejte prosím avízo, Vaše názory by mne zajímaly. :o)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 19.8.2010 > Uther Pendragon> Jak přebohatý,přerozkošný jazýček má naše rodná řeč. Kravčinky na pastvě, kvítka sedmikrásek a vlahý jarní máj zvoucí se časem brilantně se líbajících milenců. Pod javorovým pněm...

(Jan Werich)
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 19.8.2010 > Přátelé... díky za úsměvnou, ale vůbec ne směšnou debatu.
Čeština je vážně nádherný jazyk...Američané by tohle nedokázali.
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 18.8.2010 > nevzdávej nikdy své krušné hory!
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 19.8.2010 > born to be child> Neboj Borne...nevzdám !!! Pozval jsi mě na rande, tak přijímám. JEN DOUFÁM, ŽE SI TO NEROZMYSLÍŠ !!!!!
To by jsi mě zklamaaaaallll!!!!!
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 22.8.2010 > Bajata> je mi líto, ale musel jsem dnes akci zrušit..ale příště tě pozvu
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 22.8.2010 > born to be child> ...těším se...
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 27.8.2010 > Tak jsem ti sem vlezla, ale asi tě zklamu, tohle nedokážu nijak posoudit. Je to pro každého vlastně osobní. Pro mne je taam moc krásna. Takže si počkám na nějakou tu povídku;)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 28.8.2010 > Lamarski> Vítám tě, není za co se omlouvat. Také se snažím posoudit mnoho příspěvků jiných autorů.A mám z nich stejný pocit jako nyní ty.
Je to jako když se objeví vedle sebe na výstavě obrazů díla starých mistrů a Piccaso. Pro mě jsou v naprosté většině obrazy Piccasa nesrozumitelnou mazaninou. Jiní ale za ně dávají až milionové částky. Snažím se přijít na to, PROČ, co v těch obrazech vidí.
Kdežto na obrazy starých mistrů hledím s úžasem.

,,Pro krásu duše" je hymnus na krásu knih, na tajemství, které je vloženo každým autorem tzv. ,,mezi řádky,,. A záleží jen na čtenářovi, co s tím udělá.

No, a taky doufám že mě políbí nějaká můza.
Pokusím se splnit tvé přání...ale nevím, nevím :-)
<reagovat 
kretén TOTEMu (Občasný) - 5.9.2010 > Jsi jemňoučká citlivá duše, vyjadřuješ se "přímo" a toho si moc vážím.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 (26) 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter