Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Okupace, svoboda, rasismus, demokracie … ve třech obrazech
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 21.9.2010 (06:37:31)
 

Okupace, svoboda, rasismus, demokracie … ve třech obrazech.

PODLOŽENO SKUTEČNÝMI UDÁLOSTMI


Obraz první


Kurva… kurva, kurva, kurva…ani nevnímá závěrečné titulky.

Dvoudílný dokument z roku 68 ,,Tanky v Praze“…

,,kurva“…zamyšleně hleděl do prázdna a zapálil si cigaretu.

Dokument mu pořádně pocuchal nervy. Dubček, Smrkovský, Brežněv, Svoboda, mimořádný sjezd strany…vypnul televizi a znejistěl.

Výpovědi ruských vojáků, ještě žijících tehdy vládnoucích politiků, filmové dokumenty…

V tý době mu bylo jedenáct.

Historie ukáže jak to vlastně bylo.


Stalo se!!!???


Píše se rok dva tisíce deset. Víc jak dvacet let po sametové revoluci. A pádu komunismu.

Kurva…kurva kurva kurva…nejistota vibruje.


Rasismus, náboženská svoboda, podvody politiků, korupce policajtů, justice, nemožnost obyčejných nebohatých lidí dovolat se práva, spravedlnosti…informují televizní i rozhlasové reportáže.

Palcové titulky v novinách.


ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

Obraz druhý


Národnostní menšina….


Adrenalin.

Před očima se mu odvíjí film zdemolovaných, zasraných baráků.

Co je cikáni dostali ZDARMA !!!

Dostali nový…po roce, po dvou po nich zůstávají zase jen zdemolovaný, zasraný baráky.

Celý čtvrti a sídliště. Nedávno nová zástavba…neplatěj nájem.


,,Zasranej rasisto, ty si komunista…vás by měli dát do plynu…“ řval na něj cikán, kterýho chytil jak kradl v obchoďáku.

Uvědomil si, že dopadnul ještě dobře.

Byla to jeho práce hlídat obchoďák. Jednou na něj čekali s bejsbolovýma pálkama.

Cikánka musela vrátit co ukradla.

Kámoše bodli do břicha a jinýho postřelili.

A bílej kolem tohodle svinstva musí chodit po špičkách. Dělat že nic nevidí. Politici je chrání a vycházej jim ve všem vstříc. Stát jim dává obrovský peníze za nic, jen se flákaj a kradou.

Ví že ne všichni.

Ale naprostou většinu kriminality zvládnou cikáni. V POMĚRU POČTU OBYVATELSTVA.

Neví kolik jich přesně je, ale připouští že asi jedna třetina národa.

A jestliže se z nich minimálně tři čtvrtiny dopouští kriminality…

tak jsou paraziti..

Nesnáší je za to. Nesnáší je za jejich výsměch bílejm s výkřikama: ,,Tak co…gadžové…“


Koho vlastně má nesnášet …politiky, nebo cikány!?


ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ´ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ


Cigárka mizí jedno za druhým.


Obraz třetí


Náboženská svoboda…

Sám ví o konkrétním případu, kdy farář zneužíval malý děti. Vlastně to nebyl farář.

Přednášel v protestantský církvi jako profesionál. Tak to byl kazatel.


Církev to ututlala a stát s tím nic nedělal. O bohu samozřejmě přednáší dál.

Sám byl kdysi taky v církvi. Kazatele zná osobně.

………………………………….


Zhluboka se nadechl, zadržel dech…a dlouze, dlouze vydechuje. Nebo spíš odfukuje.

Musí, musí se zklidnit.

Cítí jak se mu samovolně svírají pěsti.

Nedržel hubu a odmítnul odevzdávat církvi peníze. Označili ho jako služebníka ďábla a vydali proti němu oficiální zákaz vstupu do církve.

Za porušení několikrát dostal po hubě.

Když ho vylučovali, seděl uprostřed kruhu asi patnácti, dvaceti církevních hodnostářů.

Otázky směřovaly výhradně v jeho neprospěch a padaly jedna za druhou. Ze všech stran.

Pokud chtěl něco vysvětlit, bránit se, řvali na něj :


,,ODPOVÍDEJ ANO, NEBO NE !!!“


Vyloučili ho paradoxně na základě žádnejch důkazů.

Vyjma těch peněz.

……………………………………..


(( ovládá chuť praštit do stolu… Ne proto že ho vyloučili ))

………………………………………


Rozmetali mu rodinu. Jeho bývalá žena odmítla žít se služebníkem ďábla a děti vzala sebou.

Soudy jí je nechaly. Ačkoli se snažil předložit důkazy o hnusu, který se v církvi odehrává.


,,Je náboženská svoboda a zákon neumožňuje zasahovat státním institucím do vnitřních záležitostí církve…“


Znělo vyjádření Státních zastupitelství, Ministerstva kultury, většiny soudů a jiných úřadů.

Jen z Ministerstva vnitra přišlo vyrozumění, že v předložených dokumentech lze spatřovat skutkovou podstatu porušení zákona. Což také potvrdil Krajský soud nejen písemně, ale i vyjádřením jednoho ze soudců.

Prý kdyby to, co uváděl, předložil za bývalého režimu, rozuměj komunismu, tak by děti do péče dostal. Jenomže on, soudce, si nemůže dovolit, aby ho nějaká církev tahala ve sdělovacích prostředcích.

Sociální pracovnice mu dala za pravdu, ale vyjádřila se, že bude trvat na tom, aby děti zůstaly u matky.

Skončilo se u Mezinárodního soudu. Děti zůstaly u matky.

Vyjádření Ministerstva vnitra a Krajského soudu zůstalo bez povšimnutí.


ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ


Nervózně si podložil hlavu dlaní.

Chvíli koukal do země … lehce ale bolestivě se kousal do rtů.

Dal ruce za hlavu.

Zaklonil se, a dlouze odfoukl.

V hlavě mu proběhl jak na stříbrném plátně soudní proces. Bývalá žena se měla vyjádřit, kolik peněz odevzdává do církve. Jednalo se o zvýšení výživného.

Prudce a radikálně se ohradila že je to její věc, že je náboženská svoboda a aby ji soud nediskriminoval.

Soudce dál odpověď nepožadoval.

Poslal je za dveře… a jemu zvýšil výživné. Bez ohledu na jeho námitky že ze všeho, co zaplatí, se více než deset procent odevzdá církvi. Jako desátky a dary.

Samozřejmě nenávratně a na úkor dětí.


ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

(( Napil se už téměř studené kávy. Vyndal lžičku a koukal na prázdnou krabičku cigaret. Nevěřícně zakroutil hlavou. ))


Obrátil se na Ministerstvo vnitra.

Tam zjistil, že nejvyšší vedení církve tvoří z vysokého procenta agenti a tajní spolupracovníci

bývalé StB.

Téměř veškeré dokumenty o této spolupráci však byly 4. 12. 1989 zničeny.

Jeden z těchto agentů dnes vykonává významnou funkci pro náboženskou svobodu. V mezinárodní náboženské organizaci v zahraničí.

Očištěn od spolupráce.


…………………………………………………..

(( …ironicky, nebo spíš zhnuseně, se uchechtl…A potáhl z cigaretky. ))

……………………………………………………


Z posledních zbytků dokumentů se dovídá, že současné vedení církve spolupracovalo nejen s komunistickou StB, ale že bývalé vedení spolupracovalo i s nacistickým Německem.

Samozřejmě se stejným zaměřením.

Mimo dokumenty ministerstva se dovídá, že to bylo také v proti židovské otázce. Mimovolně mu vyvstávají v paměti některá kázání na adresu židů, kteří nechali ukřižovat Krista..


……………………………………………………..

(( …modravý dým mu dlouze a urychleně opouští ústa, mizíc co nejrychleji z dohledu. ))

……………………………………………………


ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ




Sedí s hlavou v dlaních a přemýšlí. Nebo spíš chtěl by přemýšlet.

V roce 68 mu bylo jedenáct . Prožil ve vládě komunismu většinu života.

A užil si svoje.

Táta emigroval v sedmdesátých letech do Německa. Už se nevrátil.


Pamatuje euforii sametové revoluce.

Už tehdy mu bylo divné, že vše proběhlo tak klidně. Oproti stejnému pokusu v Číně.

Tam do lidí najížděly tanky. Byl to masakr.

Zbytečný. Režim zůstal u moci.


V současnosti žije v demokracii.

Režim bojuje za náboženskou svobodu a proti rasismu.

Naskakuje mu husí kůže a spousta otázek. Je mu úzko, svírá ho nejistota a strach z budoucnosti.


JE TO SKUTEČNĚ DEMOKRACIE ???


ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ



Z nedopité, horké voňavé kávy na stole se zatím stala hnusná, studená břečka. Z bílé cigarety rozpadlý, bezcenný popel.

Ani neví že tam jsou….

…jakoby z dálky slyší (( ve třech obrazech )) dunění tanků.

Prolínající se cinkáním klíčů.





ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ







Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 21.9.2010 >

čo človek všetko prežije

ani nie o tom, že je tak silný, ale skôr nič iné neostáva, prežiť

 

 

 


Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter