Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Láska
Autor: Gituša (Občasný) - publikováno 3.10.2010 (18:17:29)

Jsem jako list, který se odpojil od svého stromu kdysi dávno a teď léta padá a padá k zemi. Hodně pršelo a jak těžkl pod kapkami deště, padal rychleji a rychleji. Jen občas zafoukal vítr a list se naučil vychytávat i ty nejjemnější vánky tak, že z nich byl vítr, vichr i vichřice, uměl to – uměl se zachránit před pádem do toho bahna dole. Ale i tak přes veškerou snahu o přežití, už roky poletoval velmi nízko nad zemí, tak nízko, že už se přestal bát. Když jsi totiž v nebezpečí každý den, začínáš ho vnímat úplně jinak, přestaneš se bát a taky spoléháš na štěstí, protože věříš, že celou dobu, co jsi letěl,  právě štěstí bylo jediné, které při tobě stálo. A teď si představ, že ten list jsem já a zmítám se tak pět, šest cenťáků nad tím bahnem dole  a najednou se do mě opře vánek, který velmi rychle zesílí a  je  z něho vítr, pak vichr a dnes vichřice, zvedl mě během chvilky, během pár dní tak vysoko, že už nevidím ani ten strom, ze kterého jsem padala, jsem tak vysoko, že bych ani nevěřila na bahno dole, nebýt těch víkendů a hodin bezvětří, kdy stejně rychle padám dolů a míjím strom a vidím zem s konečnou stanicí a zase vychytávám vánky, ale tentokrát už ne nahodilé, ale vždy z jednoho směru. a o to je to snazší, o to je to mnohem snazší. Ale strach nemám ani teď, jen by mi bylo líto něco takového ztratit – kdo by nechtěl létat ? Kdo pozná lásku, už bez ní neumí žít.  Ten vánek, vítr a vichřice jsi ty a já jen list, co padal k zemi. Ten strom měl spoustu listí, ale jen jeden nespadl na zem, takže věř, že je neobyčejný a možná právě on zachránil vánek před pádem k zemi a udělal z něj vítr, vichr a vichřici. Pak by to dávalo smysl a taky sílu každému z nich – vítr zachraňuje list a list tím, že padá k zemi, dává sílu vánku, ani jeden z nich nechce toho druhého upustit a opustit. Možná je to ta láska, o které mě chceš přesvědčit …..je to ona ?



Poznámky k tomuto příspěvku
Tlouie (Občasný) - 3.10.2010 > mně přijde, že jsi na jeden nádech vyrchlila všechno a i když to obsahově drží, formou se to klepe. působí to na mě spíš jako sdělení (jehož nálehavost je velmi silná,tomu rozumím) než nějaký pevnější útvar. ale je to můj dojem, třeba něco nevidím. pozastavuju se však, protože přirovnání listu a vánku mě zastavit donutilo,přijde mi to zajímavý.
<reagovat 
 Gituša (Občasný) - 3.10.2010 > Tlouie> ano, je to tak, na jeden nádech, pocit, který jsem v sobě měla a vlastně ještě mám, je v tom i kus strachu, kterého se asi už nikdy nezbavím, něco jako úděl nebo zkušenost, možná sebepoznání a smíření se s tím, že nikdy nebudu strom a vždycky moje "jsem šťastná" bude podmíněno vánkem odjinud. Prostě neumím foukat a letět díky tomu, foukat musí druzí:-)
<reagovat 
Věza (Občasný) - 3.10.2010 > Ráda čtu tvé věci. Píšeš poutavě. :-) Obsah se mi moc líbí, stejně tak jakým způsobem jsi vyjádřila svou myšlenku.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Gituša (Občasný) - 3.10.2010 > Věza> Vězo, moc děkuji, mám z toho fajn pocit, fouká z tebe vánek.
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 4.10.2010 > Běda,bahno lásky pro vzletné anděly...početla jsem si...dobře děvče
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 4.10.2010 > vzácně čisté
Doporučil 
<reagovat 
 Gituša (Občasný) - 4.10.2010 > Aaen> pak by tam mohla být láska, je láska čistá ?
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 24.11.2011 > tenhle styl mám rád
Body: 5
<reagovat 
 Gituša (Občasný) - 25.11.2011 > PetrSuk-Zbraslavský> Děkuji, velice si tvých názorů vážím.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter