Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
trávnikárské sobotné ráno z kolekce realita
Autor: zuska janis (Občasný) - publikováno 24.10.2010 (00:01:34)
další>
Neznášam motorové sekačky na trávnik.
Obzvlášť neznášam kosenie trávy o víkende. V sobotu ráno si každý zmyslí, čo si tak začnem? No nič, tráva je už veľká (rozumej 5 cm), tak čo keby sme pokosili hneď zrána, nech ma žena pochváli, aký som šikovný. Problém je v tom, že každý z mojich susedov v ulici má ráno v inú hodinu. Takže len čo jeden dokosí, ten druhý spustí. Výnimočne je počuť dve kosačky naraz.
Nie, oni sa nebudú prehlušovať, to nemajú zapotreby, veď nech zvuk každej z nich osamote vynikne - vravia si ich majitelia. - Nech susedia aj podľa zvuku poznajú akú parádnu mám ja. A tak pol hodiny z jednej strany sused mi uši kosačkou obsekáva, za pol hodiny z druhej strany, o ďalšiu pol hodinu ten pred nami. No či to nie je krása takto sobotu celú prepočúvať. Oj ako smutno by mi bolo, keby susedia miesto vrčiakov na sekanie vytiahli kosy a po celej doline by sa nieslo len tiché šššššššššššššššššš..............................ššššššššššššššššššššššš.................ššššššššššššššššššš vždy podľa toho, ako by sa dobre nabrúsena kosa zahryzla do šťavnatej trávy. Šššššššššššš a tráva si pekne políha vedľa seba na zem, ššššššššššššššššššššš púpavy si tiež už ľahli tuto vedľa koprív. A tento kvietok necháme, tak len jemne obsekneme okolo (no to by sa tým elektrickým vrndžadlom rozhodne nedalo - tam buď všetko alebo nič, žiadny cit pre kvety, žiadna estetická krása, nič, len hluk a u benzínových aj smrad).
Taka pravá kuvaná kosa, to je niečo. Dobre ocieľkou nabrúsiť (ruku si u toho neporezať) a ššššššššššš pomalými veľkými polkruhmi ukladať trávu jednu vedľa druhej na zem. Takú parádu vám kosačka rozhodne nenarobí. Záber to má malý, berie to všetko hlava nehlava (teda tráva netráva), trávu rozfrcká na kusy a rozhádže v okruhu 2 metrov (a v meste ešte dojdú s ďalšími vrčiakmi - fukármi - a tu rozfrckanú rozhádzanú trávu zase odfúkajú na trávnik), ťažké to je (teda oproti kose určite).
Aj z hľadiska nákladov - to máte len kosu, ocieľku a hotovo, pokiaľ ju o kameň nezlomíte, je to bez starostí. A naviac... pri klasickom šššššššššššš máte pohybu, že ani do posilovne netreba: a okrem kosenia, treba seno ešte pohrabať, pravidelne obracať, nakopkovať a uložiť na dobu, kedy bude treba - športu neúrekom na čerstvom vzduchu.
čo vrndžalica nákladovo? Elektrina (benzín), náhradné struny, mazať, kontrolovať, čistiť dobre po každom použití a nedajbože sa pokaziť - to sa ani do opravy neoplatí, lebo by to stálo viac než nová. A za posilovňu si musíte zaplatiť.

Neviem teda, čo na tom ľudia vidia. Stále usilovne kupujú motorovky - tak asi niečo na tých motorových sekačkách bude, ale neviem čo, zatiaľ som na to neprila.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 24.10.2010 > neprisla zrejme posledne slovo
na hovno cele ako to tu stoji
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 24.10.2010 > čtenář> aj tomuto sa vravi kritika, ale nic moc z nej nemam. skoda
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter