Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Své město
Autor: Lucie (Občasný,Redaktor) - publikováno 16.12.2002 (10:05:42)

 

Své město

 

Rychlé pachy městských zvířat
zušlechtělé deodoranty.

 

Směšně poházená slova uhnívající
v průvanu nevěry.

 

Unylé záměny totožností.

 

Neosobně osobní setkání na hranicích důstojnosti.

 

Trapně vklíněná milování.

 

Pozřít, poblít, pozřít.

 

Pomiluj své město!

undefined

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
egil (Občasný,Redaktor) - 16.12.2002 > Super verš je: "Trapně vklíněná milování" Dobrý je i závěr (poslední verš). Neosobně osobní setkání mi přijdou malinko neosobně ohraná, ale to byl možná záměr. Z celkového vyznění ovšem zamrazí. Podle mého názoru ponecháváš čtenáři příliš malý prostor pro vcítění se (obrazy jsou vyjádřeny příliš jednoznačně..). Ale jako výpověď mi to přijde dobré. I když jak už jsem naznačil: ne bez výhrad.
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 16.12.2002 > neocekavejte cekane... protoze presne tohle dostanete... :))
Jsou veci ktere se mi tam libi, ale nelibi se mi ten maly prostor pro predstavivost, ale souhlasim egilem - jako vypoved proc ne ... Pak me ale napada otazka, proc toliko agrese?
<reagovat 
stefan (Občasný) - 16.12.2002 > asi bych se pripojil k obema nade mnou..-)
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 16.12.2002 > Silne mi to pripomina neci texty (coz bude nahodna shoda tvorby) ... Nejlepsi jsouprvni dva radky.
Body: 3
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 17.12.2002 > Já vím, že zasahovat do textu cizích básní se nemá. Ale jen tak pro sebe a pro ilustraci vlastního chápání, mi to snad autorka odpustí. Prostě jsen si zkusila vynechat některá slova a hle, už se mi to nezdálo tak prostorově omezující:
Pachy městských zvířat
zušlechtěné deodoranty.
Poházená slova, uhnívající
v průvanu nevěry.
Záměny totožností.
Neosobní setkání na hranicích důstojnosti.
Vklíněná milovaní.

A najednou jsem měla pocit, že mi to nevnucuje svůj názor, ale nechává mi to prostor, pro jeho dotvoření.
Body: 3
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 17.12.2002 > Nedovolilo mi to uložit změnu. Jenom jsem chtěla dodat, že jsem si ujasnila, co mi na té básni vadí. Ta přídavná jména jsou tam prostě příliš určující.
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 17.12.2002 > Nepíšu básně pro prostory vašich představivostí. Omezili jste si je sami tím, co jste tu napsali.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 17.12.2002 > ..a proč teda píšeš básně? I moralizovat se dá s citem a s očima..
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 17.12.2002 > proč občas zvracíš, když tě bolí břicho?
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 17.12.2002 > hell... Holka ty jsi vztahovacny tvorecek...No, co na to rict. Ale porad tady zustava ta otazka, Proc tolik agrese? Za 1/ Citis se nejak byt mestem ohrozovana? 2/ Nebo je to znechuceni spolecnosti? 3/ ¨Proc tu agresi z basni, obracis na lidi, kteri ti tu neco napisou? Copak jsi tak neforemna, ze si nedokazes pripustit nazor a mozna kritiku ostatnich? Nerikam, podridit se jejich nazorum... Mozna jsem si vsim toho uz drive¨u tvych fotografii a ta basen to dokresluje...







<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 17.12.2002 >

BOBE, co je agresivního na větě: Nepíšu básně pro prostory vašich představivostí.Omezili jste si je sami tím, co jste tu napsali. ??? nejde tu přece o zkousnutí vaší kritiky, jen jsem napsala, jak ji vnímám.

odpoved na otazku 1) ano
otazku 2) ano


<reagovat 
Hanele (Občasný) - 18.12.2002 >

Juj ...No rekla bych ,ze Bobova otazka tykajici se agrese byla minena pro celou basen a neomezovala se jen na vetu .... Ale to by sis musela procist celou kritiku znova:) ....je smutne ,ze nepises basne pro prostory nasi predstavivosti :( v tom pripade nechapu ,proc ji tu vubec publikujes ....Kdyz to neni pro  "nas prostor predstavivosti " ....Nebo nam tak chces naznacit,ze jsi zahledena sama do sebe  a jen tak pro poteseni si publikujes basen pro svuj prostor predstavivosti ?..No, ani by me to neprekvapovalo ....:)...Vidim ,ze nemas moc pochopeni pro kririzovani tvych del ...Ale na tom bys mela zapracovat anebo bys mohla dat pryc veticku : ...Autor ma zajem o hlubsi kritiku sveho dila ...Abys nahodou netrpela ...:)))...Ale dekuji za vysvetleni, proc jsi vubec basen  napsala ...Aspon ted vim,ze jakekoliv smerovani meho nazoru,o tom ,ze ta basen mi prijde jako prvotinka,ktera potrebuje vypilovat a je obehranou smesici pocitu a slov , je zcela zbytecne protoze ty uz sis ji obhajila  :)))


<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 18.12.2002 > nemám ráda ukecaný lidi  a neprotiřečim si, protože podle mě se spousta věcí (který ostatním přijdou snad jako protiřečení) nevylučuje, nazdar.
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 19.12.2002 > Lucie> ZDAR ! ZDAR ! ZDAR !! :) Lina HUBA , hole NESTESTI !!!! ...  Neni divu ,ze jsi v konfliktu se svym okolim a prechazis do agrese :) Kdyz nejsi schopna , na sva leta :) KOMUNIKOVAT ..... I co, jednou snad i rozum poberes:) a uvedomis co placas za nesmysly :)))
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 17.12.2002 >

Naty : No nic proti ... ale to bys teda pěkně pohřbila :o)

 

aq. BoBB : Nenapadlo tě, že Lucie se snaží o cosi, co tu už bylo v 60. a 70. letech, včera na svatbě vypila pivo a chybí jí introspekce ? Psychology of nicks is not dead !


<reagovat 
 aq. BoBB (Občasný) - 19.12.2002 > DeadKennedys> potrefeny husak se vzdy ozve? :))) And I still believe that Psychology of Poems still live!!! Nehodnoti, podle nicku; nybrz podle toho co ten nick zplodi! :Ñ
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 19.12.2002 > Lucko, ja byt tebou, tak jsem rad ze tu mas pod takovym, dle meho mineni, vyblitkem toliko odkazu... Nikdo te tu neodsuzuje, ani nepohorsuje, to si tady sebe sama takhle prezentujes. Apropo, Hanele ma pravdu v tom ze si protirecis v nekterych vecech.
No a pokud jsi otravena mestem - Odstehuj se...
Pokud jsi znechucena spolecnosti, jakou takovou... No, tady bych mozna prehodnotil lidi s jakyma se stykas, protoze to jsou lidske primarni determinanty. Pokud to vsak beres jako celek, uprimne by me zajimalo ktera spolecnost by te neznechutila? Je to jako na kolovratku... nemam rad, nemam rad... kdyz by tenhle pristup mel kazdy, tak mas pravdu, pak by ta spolecnost stala za hovno. Ovsem ja tenhle nazor nesdilim... Jak rika jedno prislovi, chces-li zmenit spolecnost, zacni vzdycky u sebe. A je to pravda. Vse je totiz otazkou volby. Volby vlastni cesty a pristupu... A netrvam na tom ze se mnou budes souhlasit.
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 18.12.2002 > zvláštní, vůbec se neznáme a navážíš se do mě jak největší nepřítel. bohužel pro tebe číst umim a vím moc dobře, na jakou agresi se bob v otázce tři ptal...
tohle neni moje prvotinka, básně píšu už 15 let a publikuju je, protože mě zajímaj názory ostatních, jakkoli se ti to bude zdát divné
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 18.12.2002 > Lucie> Jak tak sleduji tak zjistuji ,ze jsi opravdu vztahovacny clovek ....A to mas pravdu vubec se nezname ...A proto jsem doufala ,ze co se tyce vztahovacnosti je to jen mylka ,ale jak tak koukam ....Vis ,Luci....Nevim cim to bude ,ale doufala jsem ,ze mas smysl pro humor a ani ve snu by me nenapadlo ,ze i pres usmevave  smajliky nepoznas ironii ,ale to se stava ....Neni - liz snad pravda?!:)))A je mi opravdu hluboce lito ,ze si myslis ,ze se do tebe navazim jako nepritel ...:) To bude tim nepochopenim ,ze?!:)...No , otazka tri  ...Zlato ! :)Jak se to vezme ...Ona totiz , bohuzel pro tebe :) Byla otazka prvni :) A ted si to cele dovoluji zkopirovat
,abys lepe pochopila proc jsem ti rikala ,at si kritiku prectes znova :)... : Bobb....neocekavejte cekane... protoze presne tohle dostanete... :))Jsou veci ktere se mi tam libi, ale nelibi se mi ten maly prostor pro predstavivost, ale souhlasim egilem - jako vypoved proc ne ... Pak me ale napada otazka, proc toliko agrese? ...A vzhledem k tomu ,ze jsi na ni neodpovedela ,tak ti ji Bobb pripomnel a dodal k ni za 3. ....No a zbytek zname ,ze?:) Uz pochopujes ?:)...Ano ,¨nemusi to byt tva prvotina,ale me to tak pripadne ...Coz jsem ti taktez napsala ale opet si to vykladas zcela jinak ¨,ale to je tvuj problem ...JE to muj nazor a je jen na tobe jak ho prijmes:) ...Co se tyce tohoto tveho vyroku ...protože mě zajímaj názory ostatních, jakkoli se ti to bude zdát divné ...Chci te jen upozornit ,ze si protirecis , protoze jak se tak divam  napsala jsi ze ... Nepíšu básně pro prostory vašich představivostí. Omezili jste si je sami tím, co jste tu napsali. ...Coz z meho uhlu pohledu znamena ,ze je ti ukradeno ,kdo a jak bude na tvou tvorbu reagovat ....Takze tak :) Preji hezke a vesele Vanoce 
<reagovat 
 aq. BoBB (Občasný) - 19.12.2002 > Lucie> Na jakou agresi jsem se ptal? Ale ty jsi mi neodpovedela... :((
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 19.12.2002 > .. a vis co, Hanelle? Vážně nevím, kdo je v rámci vaší diskuse s Luckou vlastně agresivní.. Nic proti, ale plácáš..
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 19.12.2002 > egil> 

Jeeee ! Ahoj Clovicku :)) Chci te jen upozornit ,ze Hanele ma jen jedno L , protoze by se take mohlo stat ,ze tato reakce neni urcena mne  :)))...Je mi lito ,ze jsi usoudil ,zcela mylne ,ze jsem agresivni(a je zvlastni ,ze to rikas zrovna ty:),ale nic ve zlem :)) , mozna jsi pri precteni meho a Luccina dialogu prehledl jednu vec a to v jakem smyslu byla zminka o agresy a jak to zapada do celeho kontextu ,ale to se stane lehce a snadno ... A mozna by nebylo od veci ,kdyby sis prostudoval celou kritiku , teda pokud jsi to uz neudelal :))) Pak bys ,myslim, lepe pochopil o co jde :)Ale i tak, at placam jak placam  :))) Placam k veci :) Preji kouzelne Vanoce  


<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 19.12.2002 >

aq. BoBB : Jsi si jist ?

Kristovi voči to jsou statě ... nemám teda náladu je číst a jdu si radši dát to pivo :o)


<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 19.12.2002 > Ještě tady ... uffff ... nenapadlo tě, že já a Lucie jsme jedna a táž osoba ? :o)
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 19.12.2002 > Hanele..:) A ja tě chci upozornit, že singulár šestého pádu slova agrese se píše s měkkým i.. mohl bych si totiž myslet.. já nevím co :)) Nic ve zlém, jen mi přišlo, že debata se postupem času začala stále víc a víc stáčet k Lucce a přestala být o básničce.. Nemíním spekulovat o tvých osobních sympatiích či antipatiích, každopádně mnohé lze z tvých slov vycítit.. Tento způsob ventilování čehokoli zdá se mi poněkud nešťastným.. Autor má zájem o hlubší kritiku své básně a ne své osoby.., potažmo svých reakcí na kritiky.. Podle tebe by možná měl reagovat pouze v případě kladné kritiky a prohlásit něco ve smyslu: "Ach, díky.. jsem šťastná.. nemám slov.. děkuji.." Každý autor má ohledně své tvorby pochopitelně nárok na vlastní názor.. a vaše pozdější "kritiky" se přestaly omezovat na polemiku s těmito názory a začaly přerůstat v kritiku Lucky a jejích reakcí (údajně agresivních).. Přijde mi to jako zbytečné plýtvání "Vaším prostorem".. Hezké Vánoce.. :)))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 19.12.2002 > egil> Omlouvam se , co se tyce sesteho padu :)Srandisto :)))Vis o tom jak se to stacelo nebo staci ,ci bude stacet stim nic nenadelame...Taky je mi lito ,ze mas pocit , ze si neco ventiluji na Lucii ,ale i te jsem to vysvetlila ...Nevim co jsi z mych slov vycitil ,ale obavam se ,ze jsis to spatne vylozil ...Ano , mas pravdu ,ze se to vztahovalo k Lucii ,ale pokud sis vsimnul  ona sama tomu udala ten smer ....Dal doufam ,ze dojdeme spolecne ke kompromisu a timto tuto neplodnou debatu utneme ...Co ty na to ?!
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 19.12.2002 > :)) Kompromisuji.. Pozdravuj stromeček a měj se fajn :)) Ahoj..
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 17.12.2002 > Většinou zkouším zvracet do záchodu.. ne do klávesnice počítače (ne vždy se povede).. Ale pro básnický dávivý reflex mám pochopení (uchovávám doma stohy papírů se svými prastarými zaschlými výměty všeho druhu).. Jasně.. proč si neulevit.. :)
<reagovat 
 Elektrik (Občasný) - 21.1.2003 > egil> To není moc fér. Dala sem jen to co vytvořila. Měl by jsi říct buď je to príma a nebo je to na shit když už se chceš vyjadřovat neformálně.  
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter