Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Deník těhotného manžela XXVI
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 10.12.2002 (00:06:21)

VRAŤ SE DO HROBU

Tak už si připadám jak ve filmu Vrať se do hrobu, když se svolá ta naše sešlost dokupy k jednomu stolu. A to ani nemluvím o tom, že je to asi jednou za uherský rok. A stojí to i dost za prd. Znáte to, je vám šestnáct, osmnáct a říkáte si, sakra, my jsme ale vypečená kumpanie, kamarádi, co nikdy nikdo nerozdělí (se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak…), zdá se více než reálné, že se budeme fantasticky bavit na nejprohnanějších kalbičkách i v šedesáti, namouduši. Kámoši až za hrob, chápete, my ne, my nezpáprdatíme!…

A ony běží roky (o dost rychleji než já na tramvaj a to mě pak po dvěstě metrech deset minut píchá v boku a nemůžu popadnout dech), partička se, světe div se, drobí, ten odejde na školu do tramtárie a už se nevrátí, toho rodičové se přičiní o pár kulaťoučkých miliónů, čímž se, saprlot, ocitáte v jiné finanční dimenzi, což může činit náhlý komunikační problém, další kamarádka ani po letech nechce přejít chápavým úsměvem újmy (nemalé) na bytečku a zahradě při onehdejší památné oslavě, kterou nerozumně organizovala u sebe doma, ten si zase našel dívčinu, kterou ta tvá nemůže ale ani cítit, bla, bla, a tak dále.

Takže když se konečně sčutnete v nějaké té knajpě, je to všelijaké, nemluvě o tom, že už domluvit se na tom v jaké, je téměř nadlidský úkon! Ne že by to bylo úplně chladné, nekomunikativní, ale dře to, dře. Dumáte čím to a zjistíte, že vlastně tenhle už není, jaký býval a vy nejste nynčkonc taky už kabrňák jak před lety, už si ani nemáte moc co říct, ač to bylo jinak. Takže do sebe bujaře nasázíte šest piv, což není málo a před pár lety by to stačilo na pořádné opivnění (stačí i teď, ale změnila se terminologie - namísto “dost jsem se zkalil” říkáme “trošku jsem se picnul”), rozejdete se, hola la, hola hej, potěšilo, ale nebylo to už tak nějak ono, že… Jo, sakra, v osmnácti to bývalo jinčí (já byl trochu pozadu, kdeže v šestnácti, víte, i těch osmnáct je nadnesených, bylo to později, ale nebudu se úplně ztrapňovat, sakra, ne?). Já nebrečím nad rozlitým mlékem, chápete, ale trochu to zamrzí a ač vím, že toť přirozený běh věcí, soudržné věci prostě časem nutně spějí k rozsypání se na prach minulosti, ale…., ale…. Zatraceně, tak to rozjedeme, a až do rána, co?, jako kdysi!! (No dobře, je mi třicet a za pár měsíců budu taťka a budu mít zatraceně jiné starosti, no a co, no a co, braši, huráá, hoďte sem tři fernety… a ještě jednou do kola…) Ufff. Ale ne, před půlnocí raději vypadnu na poslední tramvaj, to víte, ráno šichta, milá přítelkyně s miminkem uvnitř nemůže být doma věčně sama, himlhergot, vstávání už taky není, co bývalo, dopředu levá (pravá), jde to ztuha, takže někdy příště snad pořádně zakalíme, ne? Jasně, jasně, domluvíme se, brnkneme si, oukej. Tak dovi.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 10.12.2002 > Jo, tenhle pocit znám... Ale není třeba vracet se do hrobu, je třeba pařit s jinýma, mladšíma! :-))))
Je to vtipně napsané, líbí se mi, že se umíš zasmát i sám sobě...
Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 10.12.2002 > Jestli roste vtip umírněně s věkem? Budem tě muset nabalzamovat a studovat v nějakym vyhřívanym akvárku : )
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 11.12.2002 > čoveče Kajmane, ty stárneš a skrze poslední texty prosvítá nostalgie... život začíná až ve čtyřiceti, jak jsem byl kdysi poučen... takže máš ještě deset let času na to, aby sis to užil
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 13.12.2002 > Centaure, máš pravdu, já to u sebe beru jako takovou praštěnou image, na kterou jsou všichni zvyklí, něco jako když Brodský stále mluvil o smrti, vlastně jsem to nikdy nemyslel vážně, ale jak s tim furt otravuju, už se mi to zažralo a teď už ten nostalgický stesk, kterak už mi není 18, je asi upřímný, takže Bůh se mnou :o)
<reagovat 
centaur (Občasný) - 13.12.2002 > i se mnou :-)
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 7.2.2003 > Pockej ani se nenadejes a nekdo z Tvych pritelicku Ti do bytu prinese ukradenou dopravni znacku s nejvyssi povolenou rychlosti 40.:o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter