Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Lyrický básně
Autor: Pescatore (Občasný) - publikováno 14.12.2010 (07:41:37)

 

 

Vzpomínám na Rilkeho

co psal jednomu tepci

 

...jak je to všecko špatně! celé to uslintané úsilí!

...jak je to mdlé a vymodlené s nápady! a s vábivostí témat

když nečrtáš ohněm přes srdce pod vlastní šibenicí

jaképak pokusy v sexuálních hrách?

 

....na ohybu límečku tvá nekonečná něha

neumím ti to vysvětlit



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář literární agent - 14.12.2010 > poslední dvojverší by stačilo, Mistrovi můžeš vzdát hold i jinak! Dobře piš :0)
<reagovat 
Čtenář - 14.12.2010 > nemá tam být "Rilka" ?
<reagovat 
 Čtenář - 14.12.2010 > čtenář> obojí se dneska považuje za správné.
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 14.12.2010 > Zase vopruz? Chi... že se namáháte...Jste bez názoru na texty, a jen prudíte furt dokola... vaše ega...co by ráda píchla do mého. :-)Jako by o tom bylo psaní... Ad. ČLA seš jako dycky mimo, jméno mistra tam není kvůli holdu, ech! jaké závěry, základní škola! Jaké úcty máte vy?
<reagovat 
 čtenář literární agent - 14.12.2010 > Pescatore> takže máš ego, přiznáváš? :0) hehe, jméno Mistra je tam proto, abys ukázal, žes ho čet, to je jasný přec,
ale ať děláš co děláš, na něj mít nikdy nebudeš :)
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 14.12.2010 >

ČLA - Chi, ale tohle je amatérská sféra, kde se publikujou básně, ne?

Chceš tu dělat průzkum psychoanalýzy, kdo má ego? :-) Nebo psát k textům?

/Prvého se želbohu nezúčastním, ale sdělit mohu - ego mám, fatální!/.

Ale to se stačilo jednou jedinkrát kdysi zeptat. Kvůli tomu tu na tvé "názory" netřeba reagovat - v rámci každého mého textu. :-) Psal jsem to už dřív, jsi neadresná k básním, ale adresná k autorovi, a když se ti to řekne, tak hluchá. Nelíbí-li se ti autor, který je dle tebe škůdcem poezie (proč ne, v pohodě!), žel nelze moc změnit.

Nelíbí-li se ti ta která báseň, či jakákoliv, napiš v čem a dá se hovořit.

S umanutostí tobě vlastní a komnetáři typu "toto není báseň, ubohé", "to škodí poezii" nelze hovořit.

Už nevím, jak bych ti to řekl, ač ti věnuji pozornost a komunikuji.

O tom, proč máš psychologicky tyhle komentáře zapotřebí nemluvím.

 

Zde: Ukázka tvýho naivního chápání výskytu jména "Básníka" v textu, a ne toho, kam se jím obracím.

Ale jo, neberu ti to, beru, že takhle ti to vyznělo.

/ač právě u tebe některý postupy myšlenkový nyní nechápu/.

 

Pokud je někdo tak naivní, že:

ad1) z textu nechápe "jméno má souvislost k poukazovanému textu" a je jen vyjádření úcty "k vyjádřenému", a poukaz k textu, tak hmmm.....

ad2) ještě je na úrovni, že si myslí, že autor je machr, který si hraje na Rilkeho, hmmm, základní škola?

 

Tady je někde hluboká sebe-propast, ne?

Co ti na to říct? Kdyby tu byl milý Rilke, líbal bych mu nohy, neb je to básnický génius. Takových už asi nebude.

Já že píšu jen s vlastní nemotorností..., ale jeho jsem čet a po svém ho chápu, tak se vztahuji. Nikomu nevnucuju, k užití jména básníka jsem měl prostě důvod. Tečka. Ale ty - a to už se zas opakuji - jsi šťoura, co hledá kalné úmysly. Tak si lov dál, Hortenzie Hustolesová.


<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 14.12.2010 > Pescatore> nech na hlavě, neb nenechávání na hlavě mnohým labužníčkům chutná!

sem si zapomněl déčknout. dneska to potřebuju :-)))
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 14.12.2010 >

Mlži díky, ale mě je to jedno co komu chutná, fakt. Mě stačí říct k básni a ne se opakovat jako politik.

Když někdo píše opravdu s oslovením, je si snad vědom, že otevírá komunikaci...


<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 14.12.2010 > Pescatore> já vím, já jen že se mi vosvědčilo na některý věci prostě nereagovat, páč tím druhej straně akorát tak nehrávám na smeč.

napiš to v básni tyjo :-)
<reagovat 
čtenář SPAM - 15.12.2010 > ach, ty nekonečné disputace o ničem, pohybující se navíc v osobních rovinách...

přátelé, kdyby tu před námi stála báseň, která by byla snad fragmentem díla, pak bychom se měli o čem baviti - nyní?

nezbývá než mlčeti
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 15.12.2010 > to jsou zase řeči, co má být původní a co ne. - v době jednoznačně převládající intertextovosti. Např. J. Derrida považuje jakýkoliv text za transformaci textů předcházejících - mně se líbí, jak je tenhle text transformovaný - a jen závěrečné dvojverší by určitě nestačilo. - no, možná by stačilo jen to středové čtyřverší (:D) - avšak rámec je rámec, jeden neví, kdy se mu bude hodit, abych tak řekl :)
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 14.12.2010 > 1) vy dvě hrdličky, pescatore a agente... kroutím hlavou... vy se normálně potřebujete! :-)

2) huž se v tech čtenářích teda fakt nevyznam... nechcete se aspoň vočíslovat? :-)

3)pěkný to je... kontrast mezi remcáním a něžným závěrem otevírá nějakej prostor. ještě se vrátím.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 15.12.2010 > Mlž Svatý> :DDDDD - jasně, ať se čtenáři vočíslujou - tihle anonymové porád, kdo se v tom má vyznat! - tos mě, Mlži zase rozesmál. - ale i ty další poznámky jsou solidní - dneska seš ve formě, zdá se mi :)))
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 15.12.2010 > whispermoonlite> nejsem, to bych "neperlil" :D ale pescatore se mi zdá ve formě, když se nemotá v úvahách! (poznámka vo tom motání v úvahách je možná ukotvena v chybě mý percepce. cojávim:-)
<reagovat 
čtenář literární agent - 15.12.2010 > ježkovy voči, to je štráků kvůlivá vtipu! jasně, že tě Pescatore potřebuju, nemám se s kým hádat! Vždyť tys tak roztomilý ve svých úvahách. :)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 15.12.2010 > čtenář> no on ten řetěz půjde asi ještě dál - třeba takový Mlž vás potřebuje oba :)) - zato p74 nepotřebuje nikoho :D ze zainteresovaných.
<reagovat 
 čtenář literární agent - 15.12.2010 > whispermoonlite> jojo, literární servery jsou čekárny na blázinec...(vtip!)Hele, že seš taky rád, když si tě někdo všimne :)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 15.12.2010 > čtenář> určitě. - jako objekt fenomenologického nazírání, mám pak pocit, že sem nějak skutečnější, nebo co :DD - nebo po redukci ideálnější. - vím, i když se to navenek moc neříká, že si sem uživatelé i "čtenáři" chodí prožívat a projikovat své ideální představy v/do druhých. - budiž sláva vynálezci tohoto virtuálního vehíkula!
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 16.12.2010 > whispermoonlite> glóóóryja howgh :-))
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 16.12.2010 > p74> Díky za věcný pohled a zájem. K té otázce: v názvu je "lyrický básně" pro vyjádření s troškou ironie, odstupu. Šlo mi o kontrast.  
<reagovat 
.......... (Občasný) - 16.12.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 19.12.2010 > kristepane martine švando v tom případě bych doporučila právě pescatore například.

bella questa col fuoco sotto il patibolo Paolo!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 19.12.2010 > kokojako> 

Martina Švandu trochu znám.  Dokonce z dob, kdy se se mnou o poezii ještě bavíval a chtěl rozhovory k mým textům. Byla to fajn setkání.

Martin podle mě napsal některý krásný věci, a mám z toho fakt radost. Škoda , že už se tolik nevídáme.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter