Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vánoční povídka
Autor: Eliška (Občasný) - publikováno 5.12.2002 (11:22:31)

Vánoční povídka

                                                                

 

 

Vážený ministře,

 

prosím, zachraňte mě. Už je to tu zase. Celý rok si na mě nikdo nevzpomene a teď se můžou zbláznit, když mě doma nemají. Celý se třesu. Každým rokem se modlím abych dopadl tak jako doteď. Abych to všechno přežil. Vánoce jsou svátky klidu? Jak pro koho! Já teda klidný nejsem ani trochu. Jde mi o krk. Už to vidím. Dlouhá zástěra, velké tlapy, které mě chytí za hlavu, snad abych se na to alespoň nemusel dívat, a pak ty rány. Pro mě je to „jen“ zlý sen. Já ještě žiju, ale co mí kamarádi, příbuzní….moje rodina. Skončí tam taky? Proč s tím něco neuděláte? Řeknu Vám, to je teda divná tradice. To je divná spravedlnost.

 

Každý rok je to stejné. Vytáhnou mě z pelíšku, do mrazu. Musím se tam snášet s ostatními. Nemám dost prostoru, soukromí…prostě nic. Snažím se schovávat jak jen to jde. Ale pak mě chytí. Mrskám sebou a kladu odpor. Marná práce. Jsou silnější. Nesou si mě pryč. Taky mě mohli hned zabít. Ne. Nesou si mě domů. Znovu mě pustí do toho stísněného prostoru. Tady jsem naštěstí sám. Ale je mi hrozně. Pomalu se loučím se životem. A to se na mě ještě chodí dívat. Prý jsem macek. To bude pochutnáníčko! Jsem ztracen. Co mám dělat?

 

Za chvíli to přijde. Zase ty tlapy. Zase se budu mrskat. Nadarmo, já vím. Je to pud sebezáchovy. Ani mě nedrží za hlavu. Tlačí mě na břiše. Všechno vidím. Pomóóóóóóóć.

 

Pomalu otvírám oči. Jsem živý. Já jsem živý! Hurá. Nic si nepamatuji. Jen jsem slyšel jak někdo křičel, ne tatínku, ne. A pak jsem se ocitl zase doma. Mám štěstí. Ale už teď se klepu, co bude příště. Jestli přežiju. Možná, možná ne.

 

          Proto Vás prosím. Udělejte s tím něco. Ušetřete mě toho utrpení. Někde musí být spravedlnost.

                                                                                             

                                                     Vánoční kapr

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 5.12.2002 >

Námět je hezký, pointa jasná a zpracování.......by asi mohlo být lepší.......Ale to jen můj blbej názor

 


Body: 1
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 5.12.2002 > Pan ministr není doma, je na rybách, máš to blbý, Kapře... :o)
Body: 5
<reagovat 
 Eliška (Občasný) - 5.12.2002 > hubert> tak doufám, že chytí štiku...:-)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 5.12.2002 > Možná to šlo napsat lépe, ale je to i tak skvělé.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 5.12.2002 > Je to úžasně naivní (což se akorát hodí na vánoční tematiku), doufám, že záměrně.
Body: 5
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 10.12.2002 > blbost, jak asi může kapr napsat dopis? Strunatec. Jednak nemá ruce a že by to naťukal na klávesnici? A taky nemá takovej mozek, dyť psát neumí ani delfín a i nekerý lidi s tim maj potíž. A kdyby to uměl, tak se přeci vůbec nemusí, bát , že ho zaříznou. Prostě je to nesmysl, jinak už by to snad na nově řikali, ne?
Body: 3
<reagovat 
 Eliška (Občasný) - 11.12.2002 > Igracek> nesmíš to brát tak do slova.....:-)
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 16.12.2002 >

Je to úžasně naivní (což se akorát hodí na vánoční tematiku) centaur me omluvi...:o)


Body: 5
<reagovat 
nana (Občasný) - 18.10.2008 > kapr, ten je ostražitý/nevystrčí čumák z vody
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter