Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čtyřicet let budování Petrových kamenů
Autor: Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - publikováno 8.2.2011 (21:23:46)

Čtyřicet let budování Petrových kamenů

I
Jdeme okrajem pole ke sněhulákům, za sebou táhneme kačenky.
– Konečně jsem odpověděl na tvé výzvy, říkám.
– Žádné nebyly, říká.
– Stejně tě nechci.
– Tak co tady děláš?
– Hlídám, jestli nejdeš s někým jiným.
– Tohle je moje pole!
zakřičí.
– Tak si ho sežer! vyštěknu a zlostně dodám: Pročs mě celou dobu vodila, když jsi mě sem nechtěla?
– Kdo říká, že nechtěla?
– Tak co tu se mnou? - Chceš mě, nebo mě nechceš?
– To záleží na Tobě.

V duchu musím uznat, že má pravdu, ale zkouším se vymotat.
– A co sousedi, nebude jim nic divnýho?
Ve zlomku vteřiny se mi zdá, že na ně zapomněla. - A říkám si: schválně jakou syžetovou technikou se vykroutí. Jsem zvědav. - (Nedivte se. Když jsem byl úchyl do literatury, viděl jsem všude syžety.)
– Máš pravdu, říká, sousedi to roznesou do krámu i na poštu. Samozřejmě se to dozví řidič autobusu, a ten si to sotva nechá pro sebe.

II
Jdeme několik desítek metrů mlčky a já se pokradmu ohlížím, abych viděl, jak zápasí. Když se nemá ke slovu, zablafuju.
- Utečeme do Rakouska.
Je zjevně potěšena, protože se usmívá, se slovy:
- Ale kdež, v Rakousku nemáme žádné zázemí.
- Ale nemáme tam ani sousedy. Co?! „praštím“ ji vítězoslavně.
Následuje delší ticho, a protože jsem to já, kdo je nemůže vydržet, znovu se otáčím: proti svému očekávání však potkávám zhola nesrozumitelný výraz. Rychle a usilovně prohledávám paměť. – Ne, tuhle podobu neznám. - Jak je to možné? Vždyť ji mám přečtenou jako Tři mušketýry po dvaceti i třiceti letech! (Vždy, když se začínám cítit nejistý, vtipkuji sám před sebou, abych se povzbudil.)
- Petro? naléhám s mírně staženým hrdlem.
Mlčí a dívá se do dálky. - Určitě sleduje nějakou ze svých vizí.
- Petro? opakuji prostě.
Konečně promluví tichým, jakoby zlomeným hlasem.
- Ne. Zůstaneme tady a ty se vrátíš k matce. - (!!)
Dřevěním uprostřed pohybu.
- Chceš říct, že spolu nebudeme bydlet?!
Impulsivně střílím slepými, ve vysněném pudu sebezáchovy, který je zpotvořenou touhou po smrti.
- Chci. Nebudeme.

III
Šeptá to znovu a znovu, ozvěnu za ozvěnou, jako by se jich na vichrem hlazené pláni nemohla nabažit. Mně briskně papírovatí nohy, zatímco trup se posunuje do nepřehledných nadmořských výšek. - Ze všech sil se probouzím, ale spím a zabitý sen nekončí. -
Ještě před minutou, dvěma jsem žmoulal v hlavě trumf, který vynesla ona proti mně: návrat k matce. S vědomím, že je setkání ztraceno, prorážím poslední logický zátaras.
- Ale já s tebou stejně nemohu bydlet, matka mě nepustí.
Ví, že to není pravda, a protože mě má ráda, nesměje se mi. Nechává mě klečet ve sněhu s pěkným výhledem na svoji odplouvající kačenku. Dívám se poctivě. Nehnu se, dokud ji nepřestanu rozeznávat od okolí.
Nepříjemná zima mě probere. - Nu což, asi z toho stejnak nemám rozum. Nechápu, o co mi šlo. Má pravdu – vrátím se k matce, kde je terén přehledný a kde vím, co a jak. Tam mohu manévrovat!
Pohladím kačenku po kolečkách a společně se vracíme tam, odkud jsme před čtyřiceti lety vyšli.



Poznámky k tomuto příspěvku
Mlž Svatý (Občasný) - 8.2.2011 > ježiš ten konec je přízračnej, fujtajxl :-))

http://www.novinky.cz/koktejl/224607-liska-olizujici-sklo-se-stala-hitem-internetu.html
Doporučil 
<reagovat 
čtenář literární agent - 8.2.2011 > výborný!!! :)
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 8.2.2011 > jo výborný:-) a dřevěný hračky taky:-)
Doporučil 
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 8.2.2011 > Mbonita> ano, je to (skrytá) reklama na dřevěný hračky, když se ještě vyráběly. - jak Ty mě vždycky dokážeš přečíst ... :))
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 8.2.2011 > Drsňák vulgo Vousáč> 

:-)))znám jednoho výrobce ..a ten dodnes dělá krásný kousky:-)

A ten text je vážně dobrej.


<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 8.2.2011 > Mně se ten text líbí...ale něco mně na něm děsí. I to je dojem :)
<reagovat 
čtenář literární agent - 8.2.2011 > je tam několik vrstev, a děsivá je bezvýchodnost, vtipem zastřená, a nejsi tranďák, nosíš občas sukýnku? :)
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 9.2.2011 > čtenář> nenosím. - jenom občas tahám kachničku ... :DDD - tam se to možná nepozná, co je sukýnka a co jsou námořnické kalhoty.
<reagovat 
koloděj (Občasný) - 9.2.2011 >
Body: 5
<reagovat 
žaža (Občasný) - 9.2.2011 >

smutné až krásne rozpačité.. ....


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Brela (Občasný) - 9.2.2011 > ty len pis dalej :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 9.2.2011 > Brela> :) - dík. - psaní se poručit nedá. - ale když to takhle slyším, tak si snad dá ještě říct.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 9.2.2011 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
LeaLipszyc (Občasný) - 10.2.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
pegasi (Občasný) - 10.2.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.2.2011 > ty tvý texty sou pěkně těžký pro rozptýleného čtenáře. :)
ale překoktal jsem si to už celý.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.2.2011 > Impulsivně střílím slepými, ve vysněném pudu sebezáchovy, který je zpotvořenou touhou po smrti.

todle je tedy masox. mi příde. :)
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 12.2.2011 > stanislav> mně se vždycky líbí, když si tam najdeš pro sebe větičku. -
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.2.2011 > zas si to dám po částech. :)
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 12.2.2011 > stanislav> myslel jsem na Tebe. - už jsem to částečně naporcoval. - ale nakrájej si to teda na menší, jestli potřebuješ. - jsi nějak absentoval na FB - jsem si myslel, že seš odpojenej nebo co :))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.2.2011 > Drsňák vulgo Vousáč> nějak jsem poslední dny vyfluslej. a nemám moc energie na ťukání písmenek na netu. odpo vždycky divně usnu únavou a v noci pak zápolím se spaním, když se nezpilulkuju. pak se proberu k polednímu, jdu za Hanou do nemocnice, vrátim se, plácnu sebou do postele. jsem nějak mezi snem a bděním, fáze dlouhého spánku se překlopila do polospánku. divnej experiment... :)
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 12.2.2011 > stanislav> hm, člověče, nějaká náročnější fáze. - na cetku taky myslím, jestli už ji brzo pustěj.
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 12.2.2011 > stanislav> Hana je v nemocnici? To je mi líto, vyřiď pozdrav a přání rychlýho uzdravení!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 13.2.2011 > Mlž Svatý> jojo, bude tam ještě minimálně týden. možná i dýl. pozdrav vyřídim.
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 22.2.2011 > idzem, drevo zrobim a ceplo v chyži budze holá drsňáku, holá!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.2.2011 > HanaKonvesz> cetka, Ty si chceš zase něco uhnat. :) - no jo, ale když dřevo mělo být už v září udělaný, a není. - to máme březen, a půlku dubna minimálně. - já ti nevim, jak z toho ven.
<reagovat 
 HanaKonvesz (Občasný) - 22.2.2011 > Drsňák vulgo Vousáč> brikety kupim .-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter