Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ars poetica 2011
Autor: Francesca (Občasný) - publikováno 25.3.2011 (20:55:27)

8. ročník literárně-výtvarných setkávání

 

Ars poetica
30.7.-8.8-2011
 


Literárně-výtvarná setkání Ars poetica jsou pokusem o zachycení tiché všední poezie života v rozmanitosti jejích forem. Těžištěm je sdílení četby básníků, kteří se uměli dotýkat středu věcí. Každý den je inspirován duchovním rozměrem díla jednoho z nich: Vratislav Effenberger, Antonín Brousek, Josef Suchý, Zbyněk Havlíček, Ladislav Dvořák, Jan Vladislav a František Lazecký.
 
Ars poetica je určena širokému okruhu zájemců, včetně těch, kteří cestu k literatuře a umění teprve hledají. Denní program začíná povídáním o autorovi, odpoledne je možnost věnovat se četbě a výtvarné tvorbě inspirované básníkem. Večer vrcholí setkáním se zajímavými osobnostmi současné kultury (obvykle od 19 hodin).

Tradiční součástí programu je výlet - putování za sochařskými díly.

V neděli je možné zúčastnit se „lesní" mše svaté.

 

 

Letošní hosté

 

30.7. sobota
Luděk Marks - básník, literární kritik a redaktor, představitel poslední básnické generace undergroundu, člen Kampanily - společnosti pro záchranu severočeských kostelů. Podílel se na redakci kulturní přílohy v samizdatovém časopise Vokno. V roce 1994 vydal básnickou sbírku Stín svícnu.
Pavel Herot - básník, výtvarník, člen kapely The Heverand Vazelína Band, herec. Vydal básnické sbírky Evangelium zázraku (1993) a Hlavy z podzemí (2005).

 

31.7. neděle
Vladimír Binar - literární historik, editor, prozaik, překladatel. Knižně vydal prózy Playback (2001) a Emigrantský snář (2003), dále básnický soubor Hlava žáru (2009) a Čin a slovo - Knihu o Jakubu Demlovi (2009). Je také autorem rady literárních pásem z děl Jakuba Demla, Stanislava Vodičky, Vítězslava Nezvala, Bedřicha Fučíka, F. X. Šaldy, Charlese Baudelaira a francouzských prokletých básníků.

 

1.8. pondělí
Pavel Piekar - grafik. Od roku 1990 pracuje v Národní galerii. Dlouhodobě se věnuje technice černobílého a barevného linorytu. Tiskne autorsky, v malých nákladech, jednotlivé barevné odstíny vznikají mícháním tiskařských a olejových barev.
 
2. 8. úterý
Jaroslav Bárta - fotograf, vedoucí katedry fotografie na FAMU v Praze, zakladatel nakladatelství a galerie Půda. Věnuje se také grafickým návrhům publikací a plakátů. Autor projektu Letem českým světem, který srovnává záběry krajiny a městské zástavby s odstupem jednoho století.
Fantasía - básnická skupina, založená v roce 2005. V roce 2009 vydala stejnojmenný sborník, který shrnul výběr z tvorby zakládajících členů (Adam Borzič, Kamil Bouška, Petr Řehák). „Smysl poezie lze vytvářet hrou. Hra však není smyslem poezie."

 

3. 8. středa
Eva Vlčková - putování po stopách sochaře Ladislava Zívra.

 

4. 8. čtvrtek
Martin Evžen Kyšperský - hudebník, frontman a hlavní autor repertoáru kapely Květy. Vystupuje také sólově, skládá divadelní hudbu, působí jako aranžér a producent. Od roku 2008 je členem volného sdružení Osamělí písničkáři.

 

5.8. pátek
Pavel Kolmačka - básník, prozaik a překladatel. Knižně vydal básnické sbírky Vlál za mnou směšný šos (1994), Viděl jsi, že jsi (1998, německy 2001) a Moře (2010), dále román Stopy za obzor (2006).

 

6. 8. sobota
Vladimír Kokolia - malíř, kreslíř, grafik, blogger, textař, zpěvák, profesor na AVU v Praze, vedoucí pedagog ateliéru Grafika 2, pokračovatel 20. generace taiji rodiny Chen a držitel titulu Miss kompost ČR za rok 2007.

 


cena: 2490,- Kč (program, ubytování, strava)
místo: sokolské tábořiště Ježkov u Zábřezí (ze Dvora Králové n. L. do Doubravice a odtud směrem na Zábřezí)
ubytování: v lese v podsadových stanech
pořadatel: sdružení Quo vadis, František Burda, 733 291 260, frantisekburda@centrum.cz
přihlášky: Tereza Burdová, Komenského 194, 549 01 Nové Město nad Metují, terez.vlckova@centrum.cz
 
www.arspoetica.cz



Poznámky k tomuto příspěvku
Jaromila (Občasný) - 27.3.2011 > Francesco, díky za leták))
<reagovat 
 Francesca (Občasný) - 27.3.2011 > Jaromila> není zač ;-) kdyby tě k Ars poetice zajímalo cokoli, co v letáku nebo na webovkách nenajdeš, neváhej a ptej se :-)
<reagovat 
valendas (Občasný) - 1.4.2011 > Vypadá to skvěle. Vyvěsila jsem plakát v knihovně:-)
<reagovat 
 Francesca (Občasný) - 1.4.2011 > valendas> Mockrát děkuju za vyvěšený plakát! :-) Těší mě, že tě AP zaujala. Přeju pěkné jarní dny ;-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter