Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
dětský portrét - Ema
Autor: ich (Občasný) - publikováno 3.4.2011 (13:55:57)

 

 

 

 

 

undefined

 

 

Jestli máte někdo zkušenost s dětským portrétem, prosím poraďte, díky...

(vim, že jsou ruce mázlé, ale vadí to tolik?)

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
oleandr (Občasný) - 3.4.2011 > líbí
Body: 5
<reagovat 
S.z.i. (Občasný) - 4.4.2011 >
Body: 5
<reagovat 
borekdog (Občasný) - 4.4.2011 >

Ahoj wistecko?(je to dobre?),ten portret je opravdu dobry,moc,v ocich jen po jednom lesku malickym,to je dobre.Nemam rad kdyz je v ocich vic prasatek,vyraz je bezvadnej,zadna vyumelkovanost,jak zde nekdo napsal...Ja to hodnotim za 5 bodu.Jak pises ,ze jsi to zkusila,tak je to opravdu dobry.A nedej se odradit,dneska kazdej kdo dela digitalni obrazky(ja delam jen analog a doma v temny komore vyvolavam) si mysli ze vi o fotografii vsechno,to co si vycetl z knih o digi obrazkach.Ja vim je nas malo co delame fotografii a ne digi obrazky.Nevim cim fotis a nebo delas obrazky,to je jedno.Kvalita se pozna podle duse a nebo vnitrniho napeti fotografie ,a take tim co chtel dotycny vyjadrit.Kdo toto neumi posoudit, tak jeho vyjadreni je placani prknem do vody.

Drzim Ti palce.Borek


Body: 5
<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > borekdog> Děkuju moc za podporu a jsem ráda, že opět poznávám někoho, kdo holduje analogu, je to úplně jiná káva :-) Toto je teda foceno digitálem, ale oproti úplným začátkům už nemám vždycky na kartě dvacet téměř totožných fotek, ze kterých vybírám, ale čekám, promejšlim, nastavuju a pak teprve cvakám - a to mě naučil analog. Díky za zastavení a podporu a i Vám přeju pěkné snímky. W.
<reagovat 
borekdog (Občasný) - 4.4.2011 >

Jo jeste neco,fotografovat deti je tezke a zaroven snadne.Je to o trpelivosti a vyplacani mnoho negativu nez se jeden snimek povede.Vyhoda je ,ze male deti jsou bezprostredni,ale vystihnout ten spravny okamzik to je ta trpelivost.Nikdy nechtej po diteti at se tvari tak a nebo tak a hovor s nim ,odpoutas pozornost od foceni.Ty ruce tomu dodavaji to ,co to dite prave dela ,chce si kousnout( mozna kratsi cas ) ale nevadi to,i kdyz to malinko narusuje.Zalezi kdo a jak se na to diva.

Me se se to libi,cim dele se na to divam.

Borek


<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > borekdog> Dík moc, je to tak, děti nejde posadit a říct jim, tvař se vesele a podobně. Tahle "princezna" nevydrží chvilku v klidu. Ta fotka je vlastně náhoda, musela jsem rychle vytáhnout foťák a měla jsem co dělat, abych jí stihla. A je fakt, že těch rozmazanejch fotek s rukama přes obličej a otočenou hlavou jsem taky měla poměrně hodně. Nastavení není ideální, s tím se ještě peru, tak snad to časem vychytám, děkuju moc W.
<reagovat 
Janahe (Občasný) - 3.4.2011 > Byly doby, kdy člověku na Totemu občas někdo poradil, teď jsou v módě urážky nebo mlčení. Ale třeba se současný neutěšený stav zase trochu zlepší. Pokud nepočítám focení vlastního dítěte, tak zkušenost s dětským portrétem nemám. Jestli ti tedy nevadí, když se vyjádří i někdo, kdo se za zkušeného označit nedá, tak mně se ten portrét líbí, neostré ruce by mi nevadily, kdyby nebyla ta neostrá část fotky (ruce + tatranka, nebo co to je) v místě, kam padne oko nejdřív. To by se dalo vyřešit mírným ořezem zdola (já bych asi volila místo, kde přechází manžeta do levého rukávu), zmizely by lokty, neostré ruce by se dostaly mimo pozornost a zvýraznilo by to obličej.
Tak když si to v duchu oříznu, dávám pět.
Body: 5
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> Přesně, jak říkáte, ale nějak to furt nemůžu strávit, ale v lepší zítřky už tu ani nedoufám... S tím ořezem - zkusím to, po včrejším prozření jsem raději dala fotku na dfklub, kde zase radí řezat zvrchu, zkusím si s tím tedy ještě pohrát a děkuju.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> Usekávání hlav se nosí, to je pravda. Někdy to vypadá dobře, ale tady by se podle mne ještě víc zdůraznila neostrost rukou. A je jasné, že když ti bude radit víc lidí, budou se ty rady lišit. Aspoň máš z čeho si vybrat, je to koneckonců tvoje fotka.
V lepší zítřky se doufat musí, bez toho se nedá žít :)
(A taky se pro ně něco musí dělat.)
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> jasný, každá rada dobrá :-), kdybych dala lepší nastavení, tak nemusím řešit máznutý ruce, to je jasný.
Jó, kdybych věděla, co se dá dělat pro lepší totemácké zítřky, tak neváhám, ale nějak už mě nic nenapadá...
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> Například vyjadřovat se k jiným příspěvkům. Ovšem na vlastní riziko :)
Ono těch, co mají pocit, že nejsou tak dobří, aby se mohli vyjadřovat, je tu víc - výsledek je, že tu jsou příspěvky prakticky bez hodnocení. Má to ten háček, že jak se začneš vyjadřovat, okamžitě dostaneš přes nos. Proto je tu tak mrtvo :-)
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> A ty máznutý ruce vůbec nemusí být špatně, pokud nejsou v centru pozornosti. Dokonale ostrá fotka může být dost nudná.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> No právě, protože o hodnocení tu nikdo nestojí - je to tu na principu: buď dej pětku, nebo sem nelez... Jo občas někomu něco napíšu, ale reakce buď žádná, nebo uražená. To je demotivující....
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> Je to demotivující a pro jednotlivce i neprůstřelné. Jediná možnost je, že se k tomu odhodlá naráz víc lidí.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> To je fakt, to by bylo skvělé a účinné, ale kde je vzít? Já bych do toho šla...
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> Tak já vezmu místo redaktora a budu hodnotit a házet do koše (vtip).
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > naruB> 

Hodnotit se dá i bez redaktorování (a redaktorovat bez hodnocení). Bylo by to hezké, ale moc Vám nevěřím

(Pepíčka byste ale do koše nehodil, že ne?)


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> 

Myslím, že tu pár takových lidí je.

 


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > naruB> A vůbec, kde je hodnocení této fotky? To je samé budu, budu a skutek utek.
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> Já tomu nerozumím, a proto to nehodnotím.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> To jo, ještě tu tací jsou, ale nedávají osobě znát, což je škoda a nevím, jak to změnit...
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > naruB> Hm, tak zas jeden perspektivní redaktor v čudu
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> Oni se objeví, když budou mít pocit, že to je k něčemu.
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> Ne, opravdu a vážně, co bych tady hodnotil a komu radil? Sebe a sobě?
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> mnoooo, to zní jako výzva......, hehe
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > naruB> Já Vás nenutím, ale máte k tomu až na jeden všechny předpoklady.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > naruB> Souhlas s Janahe, máte co říct, pane..
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> 

Jo, život je plný výzev, stačí si vybrat .

Můžeme to zkusit nenápadně, aby si nikdo nevšiml .


<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Janahe> hehehe, tak schválně...
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 5.4.2011 > wisteca> Další dobrý důvod, abych mlčel, hehe
<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > naruB> ale nene, naopak hehe
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 5.4.2011 > wisteca> To už je politika, já do strany nechci. Volil jsem Losnu i Vláďu Dratuše.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > naruB> Politika snad ne, fuj, to bych nerada...
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 5.4.2011 > wisteca> Jsou i jiné stránky, kde se to obejde bez redaktorů.
Totem je takové klidné místo, málo příspěvků, kvalita různá. Třeba na deviantart je i 20-30 příspěvků za minutu - tam si každý najde svoje, i za takovou cenu, že je 90 % naprostý odpad.

<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > naruB> Jasný no, já jsem úplně nemyslela, abyste šel skutečně redaktorovat, to není vděčná práce, mě úplně skromně postačí, když budete říkat svůj názor. hehe. Deviantart je hodně profláklej a je věc prestiže tam publikovat, takže se tomu dá věřit..
<reagovat 
Věza (Občasný) - 4.4.2011 > Krásná portrétovka. Líbí se mi nálada fotky i ostrost očí. Ruce jsou opravdu mázlé dost, v důsledku pohybu. Měl by být nejostřejší obličej, což máš. Ostatní má být méně ostré, ale neměl by tam být zřejmý ten pohyb. Trochu vadí dotek rukávku s okrajem fotky. Celkově ale hodnotím kladně.Co se týče BW, u portrétů se mi líbí obojí, ale přednost přeci jen dávám právě černobílé variantě. (Jinak mě zčásti "pobavila" diskuze, mimochodem pravdivá, na téma urážek namísto dobré rady od kritiků. Většinou to dělají všichni zde přítomní a vzájemně si přisazují ostatním a když se "pomelete" mezi sebou, hned je zle... :D ) - Toť můj laický názor, včetně postřehů a rad. P.S.: Mimochodem, tohle je pro mě asi tvá nejpovedenější fotka, fajn..
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > Věza> No, tak dík za názor, ohledně chování na totemu se naše názory opravdu různí, už jen právě ten přístup ke kritice (= dle tebe urážení), to víme a nemá cenu se o tom spolu bavit.
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> To je myslím vedlejší, názory na tutéž věc se mohou opravdu různit a každý má jiný práh vnímání. Proto taky má poznámka v závorce. Tady jde především o fotku samotnou a ta až na pár drobností rozhodně špatná není.
<reagovat 
 mmiiaa (Občasný) - 4.4.2011 > Věza> a co soudnost?
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 5.4.2011 > mmiiaa> ;)
<reagovat 
cvakal (Občasný) - 3.4.2011 >

Mně vadí jistá vyumělkovanost, jejíž nedílnou součástí je i černobílé provedení.

Na portrétu mají být ostré oči, ostatní může být rozmazané jak chce. Stavíš se do role neznalé naivky, abys tak docílila lepšího hodnocení, anebo jsi opravdu tak, s prominutím, hloupoučká?


<reagovat 
 ich (Občasný) - 3.4.2011 > cvakal> Doposud jsem se vyhýbala portrétům, zkusila jsem to a doufala, že se najde někdo zkušenej, kdo poradí,jak na to. Jestli je to známka hlouposti, pak jsem blbá, spokojen? Je fakt, že hledat rady na totemu, je už dlouho dost naivní, takže dík, že jste mi to potvrdil. A když napíšu, že chci poradit, tak to rozhodně v překladu znamená - dejte mi lepší hodnocení = opravdu vytříbená dedukce, achjo.
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 3.4.2011 > wisteca> 

No dobře, tak jsem pro změnu pitomec já, ale mně to nevadí, jsem na to zvyklý :-).

Totem není žádná škola fotografování, ale dovolím si opět zopakovat radu, kterou jsem již dal:

U potrétu je opravdu důležité zaostřit oči, ostatní může být více nebo méně neostré, pozadí pokud možno co nejvíce rozmazané.

Nech to barevné!

Kompozice je jasná a jednoduchá jako u jiných žánrů. To důležité musí být zdůrazněno, ostatní potlačeno.

Tak, jsi proškolena a čekám na brilantní portéty .


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> Ahoj, nedej se odradit. Vždycky se najde někdo hloupej.
Hodnotit nemůžu po ,,umělecký stránce, tomu nerozumím, ale ten portrét je hezký. Pro mě. Pro ostatní nevím.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > cvakal> Mno, jak myslíte, ale brilantní fotky ode mě raději nečekejte, dávat to do barvy a rozostřovat fakt nebudu, vy máte s portréty zkušenost? Fotil jste i děti? Podle mě ostrost jen v očích zavání trochu kýčem, nevím, máte nějakej příklad? Co jsem hledala různé druhy portrétů, tak všude je ostrý celý obličej, max. tak na fotkách ze 30. let, nevím, podle mě pokud v konkrétním portrétu nejde opravdu pouze o oči, tak v něm jde obecně o obličej, potažmo zachycení výrazu a ten tvoří celej obličej, nevim, proto se ptam......
Totem opravdu není škola fotografování, ale býval a bylo to skvělé, člověk se tu mohl lecčemu přiučit od zkušených lidí, co ctí řemeslo a bylo tu dost ostrých a zkušených kritiků. Dnes jsem za debila, když chci poradit. OK, asi se s tim prostě musim smířit.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > Bajata> Ahoj, dík, ne to není o hlouposti, jde o jinej názor a i ten je třeba znát...
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> 

Holčička na fotce je sice roztomilá, roztomile upatlaná od čokolády, ale přesto tam vypadá jako "stará mladá".Trefila´s hřebíček na hlavičku, když sama píšeš "v barvě to vypadá poměrně dost fádně". Proč to vypadá "fádně"? Protože je to jen vyumělkovaný obtisk skutečnosti, aby to "nebylo fádní", dodala´s tomu "zvláštnosti" převodem do čb, protože svět černobílý není a černobíle nevidíme.

Když s někým mluvíš, občas mu koukneš do očí, prostě očima jste spolu v kontaktu. Oči jsou zkrátka velmi důležité, proto by měly být ostré. Zmiňuješ se o 30. letech min. stol., tehdy se používaly tzv. měkké objektivy a různé změkčující (rozmazávající) předsádky, aby fotka byla "měkká", to jest bez ostrých obrysů. Zakrývaly se tím různé drobné nedostatky. Dneska jsou bezvadná líčidla a v počítači se také dělají divy, tím bych si ale vůbec nelámal hlavu.

Ono je celkem jedno co fotíš, každý žánr je obtížný, má-li fotka k něčemu vypadat. Foť barevně a samozřejmě digitálem. Digitál je požehnání a navíc je ekologický, protože focením nezatěžuješ životní prostředí. Jinak je samozřejmě zcela lhostejné, jestli se fotí analogem nebo digitálem, důležitý je výsledek.

Jak fotit ti nikdo nikdy neřekne, protože to nejde. Buď máš větší nebo menší dar od Boha, anebo ho prostě nemáš. Tím bych si ale hlavu také moc nelámal, důležité je, že tě focení baví a tak foť a uvidíš co z toho bude. Hlavně se neuraž, když ti někdo zkritizuje fotku. Mohu mluvit jen za sebe. Když někomu napíšu, že se mi to a to nelíbí, není v tom nic osobního, nic proti autorce/autorovi :-).  


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 5.4.2011 > wisteca> ...super, jestliže to bereš takhle. Mnoho lidí taková vyjádření odradí. Hledají cestu a tohle je pro ně nepřekonatelné. Nebo velice těžko překonatelné.
Nechtěl jsem aby jsi byla mezi nimi. To by byla škoda :-)
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > cvakal> Pane ale já se neurážím při negativních reakcích na moje fotky, to je už tady snad nějaký klišé, a fakt nevím, proč mám furt dokola vysvětlovat, že se chci něco naučit - takže je mi milejší, když mi někdo napíše (a obhájí), že je to blbě, než když plácne body a jde pryč. Asi si v tom nerozumíte, nevím, jak se učíte fotit vy, ale já koukáním na ostatní fotky a z reakcí na moje (k čemuž je podobný server předurčen). Urazí mě jen poznámky o hlouposti, když chce někdo poradit, to je fakt mimo.
Evidentně nejste přítelem postprocesů obecně a analaogu - viz lomografie, ale o tom se prostě nemá cenu přít, to je každého věc...
<reagovat 
mmiiaa (Občasný) - 4.4.2011 > v žádném případě nesouhlasím s barvou jak píše cvakal, černobílá dává portrétům tu správnou duši a pro mne velikou sílu...já nejsem žádný fotograf, takže nemůžu radit..proto jen hodnotím..fotka na mě velmi zapůsobila!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter