Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí SEMÍNKO... z kolekce Jen tak...
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 13.4.2011 (11:43:14)
další>
Malá semínka si povídala jaká budou, až přijde jejich čas.
Každé z nich chtělo být vzrostlým, nádherným stromem rostoucí do oblak.
--------------------------------

Čas běžel...
a všechna semínka se rozlétla do širokého okolí.
-----------------------

ČAS UBÍHAL...
a ze semínek se staly nádherné, do nebe sahající stromy.
---------------------------------------------
..až na jedno...
---------------------
----------------------

AŽ NA JEDNO, KTERÉ ZAPADLO DO PUKLINY VYSOKÉ, ROZPRASKANÉ SKÁLY.
------------------------------------

VODY BYL VELIKÝ NEDOSTATEK A SEMÍNKO TRPĚLO.
................................

Uběhlo mnoho let a kolem pukliny, kde živořilo semínko, se tyčily do výše mohutné, nádherné koruny stromů.
-----------------------------------------------------

Semínko, ze kterého se stal malý zakrslý keřík s dlouhými kořeny a krátkým silným kmínkem...plakalo.
-----------------------------

Přehlížené mohutnými stromy si pomalu začalo vytvářet svůj svět.
Ani si neuvědomilo, že na jeho větvičkách vyrůstají malé plody s jeho semínky.
-----------------------------------------

Jednoho rána překvapeně shlíželo do hlubin, kde po veliké bouři trčely ulámané kmeny jeho vrstevníků.
--------------------------------------------------

Nechápalo co se stalo.
Léta běžela a do puklin na suché skále zapadla jeho vlastní semínka.
----------------------------

Na vysoké skále začali hnízdit ptáci, rozkvetly květiny.
-------------------------------------------------

Díky malému semínku, které kdysi zapadlo do pukliny na vysoké skále.


Poznámky k tomuto příspěvku
ich (Občasný) - 13.4.2011 > Týjo. Asi je to docela mimo, ale připomnělo mi z dětství to pohádku O ošklivém kačátku (od H. Ch. Andersena, takže poměrně brutální), u který jsem vždycky brečela, protože mě štvalo to bezpráví a těšila se na konec, jak to dobře dopadne......
Doporučil 
<reagovat 
carisimo (Občasný) - 13.4.2011 > Metafora? :) Životní moudro? Bajka? :)
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 13.4.2011 > :-) Možná všechno dohromady. :-)
<reagovat 
zuska janis (Občasný) - 13.4.2011 > mě to přijde úžasné a skvělé - je to jako s lidmi - když má někdo nějaké postižení (třeba fyzické) a chce se vyrovnat ostatním, musí o to víc makat, aby našel své uplatnění (např. v pracovním, ale i osobním životě). cesta bývá pro tyto lidi trnitější než pro jiné, ale zocelí je to, vnitřně nabydou neuvěřitelnou sílu, ze které pak můžou čerpat dál. o tom to je, nic víc tam nevidím.
je to na každém jak si to vyloží, pro některé manipulace, pro jiné životní moudro.
Doporučil 
<reagovat 
lenulela (Občasný) - 13.4.2011 >

znám moc podobných příběhů - bylo mi náct a byla jsem jima přecpaná, musela jsem je nepříjemně zvracet, naštvaná na všechny "idealistický nepravdy o životě" a tak.. a na ty lidi, co mi je podstrkovali a manipulovali,    umínila jsem si, že já tohle nikomu kolem sebe neudělám          přesto si teď myslím, že takový příběhy obracení na dobrou víru :) jsou občas třeba-dají ideál,jistotu,povzbudí,potěší,dojmou,odventilují..,..       je už na každém dospělém čtenáři, jak si je použije (a na autorovi s jakým popudem ,vědomým i nevědomým, je píše..)

 


<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 13.4.2011 > lenulela> věřím tomu, že když to do tebe někdo málem lije násilím, tak to jednoho otráví, ale zrovna tohoto autora se musím zastat, u něj je to životní moudro, ne snaha kohokoliv manipulovat, pouze sdílet myšlenky

důležité je u posuzování těchto "nepravd" něco takové zažít, aby člověk přišel na to, že to tak je / nebo není. lidi jsou holt takoví - co si sami neprožijí, tomu nevěří - ale tak to má být, davové šílenství je hrozná věc.
přeji ti, aby sis na vše vždy mohla udělat svůj názor a vidět věci z více úhlů (a ne jen 100% pravdu nebo 100% nepravdu)
<reagovat 
 lenulela (Občasný) - 13.4.2011 > zuska janis> 

:) já se ho taky "zastávám".. :))))     

znám taky mnoho příběhů mnoha lidí (i svůj..) a vím, jak mnohým tyhle příběhy chybí , a jak (i lidi dost moudrý, zkušenostma životníma ošlehaný) dokážou rozvteklit -svět je barevnej

záleží, kdo si co vezme, jj

o to mi šlo tak ňák :)


<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 13.4.2011 > lenulela> tak to jo, to je fajn :)
<reagovat 
 lenulela (Občasný) - 13.4.2011 > zuska janis> no, asi tu moc zbytečně a blbě plkám, jdu spát
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 14.4.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 15.4.2011 > Moc pěkné, poetické. :-) Je to tak...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 17.4.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
JDiviš (Občasný) - 13.4.2011 > Botanika a ornitologie hadra. Totalitní misie v Africe. Nakonec z toho bude kryptokatolík.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 13.4.2011 > naruB> Jujky...nikdy jsem netušil že také zavítáš :-)

Je to všechno dohromady co píšeš. Jen se přiznám, že nevím co je kryptokatolík. :-) Takže to vynechávám. Ale je možné že to bude také. Když mi vysvětlíš co to znamená :-)
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 13.4.2011 > Bajata> Rozumějte, ona taková ta lásková demagogie, to jsou hrábě v trávě, na které šlápne jen hlupák. Není dobré si z lidí dělat dobrý den.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 13.4.2011 > naruB> Máte pravdu. Jsem jeden z těch hlupáků. A vím, že nás je víc.
Jen nechápu proč vy, chytří lidé nám hlupákům věnujete pozornost.
Je to sice hezké a milé, nic méně to překvapí.

Myslím že LÁSKOVÁ DEMAGOGIE, ta kterou máte pravděpodobně na mysli, je něco úplně jiného.

Tu najdete ((alespoň podle mého, )) na bilboardech a politických prohlášení našich politiků. A nejen politiků Také církví a všelijakých spolků.

Tady se scházejí opravdu jen hlupáci, kteří naletěli.

KECŮM...A LÁSKOVÉ DEMAGOGII.

((TŘEBA I BÝVALÝM PARTNERŮM))
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 13.4.2011 > Bajata> Podívejte, to nemá s chytrostí nic společného, to je otázka vkusu. To o té politice a cíkrvi, to jste také psal několikrát. Ale to není důležité, nehodlám řešit vyšší úroveň s nikým, kdo se pod své názory nepodepíše vlastním jménem.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 13.4.2011 > naruB> super, tohle tu už jednou bylo.
Pochybuju že vaše pravé jméno je naruB.
Takže pane...TOHLE NA MĚ NEZKOUŠEJTE.
aLE ABY JSTE NEŘEKL...
NAPÍŠETE-LIMI PRVNÍ SVÉ JMÉNO, URČITĚ VÁM HO POVÍM TAKÉ.
bUĎME FÉROVÍ.

NEBO K TOMU NENAJDETE ODVAHU A JEN PLÁCÁTE PAPULKOU, PROVOKUJÍC DRUHÉ LIDI???

pŘEDPOKLÁDÁM ŽE NYNÍ SE URAZÍTE A NEBUDETE KOMUNIKOVAT. v LEPŠÍM PŘÍPADĚ VULGÁRNOSTMI A URÁŽKAMI.
tAKHLE TO TU VŽDY PROBÍHALO.

JOOOO...A NEJSTE NÁHODOU ČLENEM CÍRKVE ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE??? V JEJICH VEDENÍ SEDÍ MNOHO PODVODNÍKŮ A StB áků.

PROŽIL JSEM MEZI NIMI 13 LET A POZNAL JSEM JE DOKONALE.

MOHU PRO SVÁ TVRZENÍ PŘEDLOŽIT PÍSEMNÉ DOKUMENTY.

VAŠE JEDNÁNÍ MI VELICE PŘIPOMÍNÁ JEJICH STYL.

S POZDRAVEM

BAJATA.
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 13.4.2011 > Bajata> Jaká odvaha? Jednoduše : Jaroslav Diviš, Vsetín, 30 let. Nejsem a nikdy jsem nebyl členem žádné strany, církve ani spolku. Váš boj proti sektám a STB moc dobře znám, nejsem zde první rok. Moc dobře vím, o co tady jde, a nejen já.

<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 14.4.2011 > naruB> Přiznávám...překvapil jste mě. Pokud je to skutečnost,
vážím si vás.
Své jméno a adresu vám pošlu soukromou poštou.
Každý, kdo ji bude chtít vědět, ať se ozve a poskytnu mu ji také.
O to více mě překvapuje vaše reakce a přestávám ji brát jako provokaci.
Snad jen malé vysvětlení.
Každý příspěvek, který napíšu, je pro konkretního člověka.
Snažím se ho tak povzbudit, dát mu naději. To ostatní ale musí vybojovat on sám.
Kdysi mi tady stejnou formou pomohli lidé, kteří mě vůbec neznali. Jen vycítili v jaké jsem situaci a čím procházím.
Pro vás to jsou možná ,,HLOUPOSTI" a lidé co to čtou ,,HLUPÁCI, KTEŘÍ ŠLÁPLI NA HRÁBĚ."
KDYBY JSTE ZNAL ALESPOŇ NÁZNAKEM NĚCO Z TOHO PŘÍBĚHU ČLOVĚKA KTERÉMU JE TO ADRESOVÁNO...

Ale jak jsem řekl...VÁŽÍM SI VÁS.

A VAŠE VYJÁDŘENÍ BERU JAKO NÁZOR, NA KTERÝ MÁTE PLNÉ PRÁVO. PŘIZNÁVÁM, ŽE ZA JINÝCH OKOLNOSTÍ BYCH VÁM ASI DAL ZA PRAVDU, ALE V PŘÍPADĚ ČLOVĚKA, KTERÉMU JE TO ADRESOVÁNO...TOMU TAK NENÍ.

Pochopil a víte co mi napsal???


,,SNAŽÍM SE VRÁTIT ZPÁTKY. VÍM ŽE SE MI TO POVEDE, ALE JE TO MOC TĚŽKÉ."

To je jen jedna věta z celé zprávy.

Věřím že pochopíte. Stejně jako jsem, myslím, pochopil já vás.
Jen snad jedno.

Mohl by jste mi napsat, o čem moc dobře víte a jste přesvědčený že tady jde? A nejen vy?
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 14.4.2011 > Bajata> K tomu se už vyjadřovat nebudu, nemá význam v tomto pokračovat.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 14.4.2011 > naruB> Jste ,,zvláštní" člověk.


,,V ČEM JSTE CHTĚL POKRAČOVAT ???."


ALE JE ZVLÁŠTNÍ... ŽE PŘESNĚ TAK JAK JEDNÁTE, JEDNALI A JEDNAJÍ ADVENTISTÉ.

PODSTATNĚ VZÁCNÁ SHODA.

TAKÉ Z VÁS NEMÁM DOBRÝ POCIT. I KDYŽ JSEM JISTOU VSTŘÍCNOST NAZNAČIL.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 17.4.2011 > naruB> Přeji hezký den.
Rozumím, dodatek který jste mi poslal jste ale mohl napsat sem.
Už na samém počátku jsem psal, že neumím psát. To jistě víte.
Píšete že sem mé příspěvky nepatří. Ani na jiný literární servr. Ale proč je teda ToTeM pro začínající autory????

A proč má tolik kategorií zařazení???

Kam myslíte že bych mohl své příspěvky posílat?

Jsou opravdu víc pohoršující, než jisté ,,fotografie"
např tvarované pánské údy?

Nicméně vážím si vašeho názoru. A v jednom z dalších
příspěvků požádám o kritiku.
Nedělal jsem to, psal jsem jen tak, pro radost a povzbuzení virtuálních přátel.

Věřím že se vyjádříte. Byl bych opravdu rád.
Pokud váš názor uznají ostatní, zcela určitě z Totemu odejdu úplně. To vám slibuju.
Nikdy jsem se necpal tam, kde mě nechtěli nebo nechtějí.

S upřímným pozdravem

Bajata.
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 14.4.2011 > aneb všechno špatné k něčemu dobré. hezky napsaný.hodně vzdáleně i když pointou mi to připomíná knihu muž, který sázel stromy
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 14.4.2011 > ireversible> aHOJ iRE,
JE TO PRO ČLOVĚKA TADY Z TOTEMU, CO BYL NA SAMÉM DNĚ A ZTRATIL VEŠKERÉ SEBEVĚDOMÍ. DÁL TO NECHCI ROZEBÍRAT.
PROMIŇ.

ALE SNAŽÍ SE ZASE POSTAVIT NA NOHY A ZAČÍT ŽÍT.
NEZNÁM CELÝ PŘÍBĚH, ALE MUSEL PROJÍT PEKLEM.

JE TÍM SKROUCENÝM, PŘEHLÍŽENÝM STROMKEM NA SUCHÉ SKÁLE.

STAČÍ?

(( jinak Ire, jsem moc rád že jsi se zase objevil. :-) Vážně))
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 18.4.2011 > Bajata> ani bych ho nechtěl celý znát. když už poznám, tak doporučuju určité lidi co mohou pomoc a nebo určité odkazy. jeden z nich znáš. je to ovšem od tebe pěkné. síla slov je velká
<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 19.4.2011 >

připomělo mi to příběh...."muž, který sázel stromy"

:-) pěkné


Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 19.4.2011 > Li-duše> Ahoj Li-duše,
vidím že příběh o muži který sázel stromy bude známý. Zmínil ho i Ir o kousek výš. Přiznávám že ho neznám.
Mohu prosit o alespoň stručný nástin?
Díky moc.
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 19.4.2011 > Bajata> 

samozřejmě:-)

 http://www.youtube.com/watch?v=7StZTr7RLOQ  je to první část, jsou tam i další dvě části, přeji krásný zážitek!


<reagovat 
tajemství (Občasný) - 20.4.2011 > Muž, který sázel stromy jsem nečetl jak tady píšou, ale tohle se mi líbí. Člověk se nad tím zamyslí. Pěkné ;)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hyacint (Občasný) - 2.5.2011 > Ahoj, jestli ti mohu radit, nepiš velkými písmeny, je to neslušné, díky.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 2.5.2011 > Hyacint> jj, díky..s odstupem času souhlasím. Tehdy jsem jen chtěl zdůraznit důležitost. Inu... mám se pořád co učit. Ještě jednou díky :-) A jestli můžeš radit??? Určitěěěě !!! Jen tak budu vědět jak dál. Určitě se zastav když budeš chtít. Kritiku((konstruktivní a účelnou)) více než vítám. I tu ,,nepříjemnou" pokud to bude k věci :-) Nejdůležitější je pohled čtenáře.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 13 14 (15) 16 19 20 21 22 23
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter