Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Navždy z kolekce Navždy
Autor: Obscuro (Občasný) - publikováno 24.5.2011 (19:10:02)

            V zelené trávě se třpytila ranní rosa. Mladá žena klečela před chladnou mramorovou deskou. Zlatá písmena na ní se leskla ve vycházejícím Slunci. Hleděla smutně do dálky, za obzor, za všechny životní starosti.

           

Na spleť kovu, plastu a střepů dopadaly dešťové kapky. Odlesky policejních majáků. A v tom všem… dvě těla.  Po tváři jí tekly proudy slz. Zpod hnědých vlásků vytékal pramínek krve. Bezvládné tělíčko leželo v objetí mladého muže. V jeho očích byl stejně prázdný výraz jako v těch dívčiných. Poslední objetí. Ten pohled ji ničil. 

           

Deštivou noc nahradil jiný obraz. Nebe mělo barvu olova. Vzduchem zněla teskná hudba. Dav černě oděných postav postával kolem čerstvě vykopaného hrobu.

 

            ,,Prach jsi a v prach se obrátíš.“

 

            Na dně hrobu spočívala černá rakev a vedle ní ještě jedna – malá bílá. Nebyla ani z poloviny velká jako ta druhá. Obě rakve zasypávaly květy všech barev. A pak hlína. Hrst po hrsti se vršila a skrývala minulost před zraky pozůstalých.

 

            Už se na to nemohla dál dívat. Pomalu šla po ulici a lidé ji míjeli. Nikdo se nezastavil a nevšiml si, že je něco špatně. Všechno jí splývalo dohromady. Svět se točil. Barvy se mísily v jedinou změť skvrn. Hluk kolem se začal vzdalovat. Stoupala vzhůru a země ji mizela pod nohama. Už přicházejí...

           

            Hnědé vlásky, velké modré oči. Její holčička a za ruku ji drží mladý muž s širokým úsměvem. V dálce je slyšet zvuk přijíždějícího vlaku. Běží za nimi. A pak už jen jasný záblesk, rána a všechno bylo najednou pryč, rozplynulo se, zmizelo.

 

            Pomalu otvírá oči. Bílé zdi, jasné světlo. Jsou tu! Jsou tu s ní! Její malý andílek a milovaný muž. Teď už budou spolu. Navždy. Všude ticho, jen v dálce zašustil bílý plášť... 



Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 25.5.2011 >
Body: 4
<reagovat 
jarkakrej (Občasný) - 25.5.2011 >
Body: 5
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 17.6.2011 > Netřeba slov...
Body: 4
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 5.7.2011 >

řekla bych, že je to ubalancované tak akorát na hraně... ještě trochu víc srdceryvných popisků a stal by se z toho kýč nebo trapnost.

takdy oceňuju, že je to tak akorát krátké a že to skončilo "včas".

 

u delšího textu ale pozor na ta ustálená spojení: "ranní rosa se třpytila" "chladná mramorová deska" "cosi se lesklo ve vycházejícím slunci" (s malým s!, nejsme na hodině astronomie ;)) "po tváři tekly proudy slz" "nebe mělo barvu olova" ... tím, že tahle spojení používá hodně lidí, texty obvykle poměrně ztrácejí na originalitě a zajímavosti a spadají k šedému průměru...


Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter