Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Cesta z města
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 16.12.2002 (00:43:52)

CESTA Z MĚSTA

 

(2000, scénář a režie Tomáš Vorel, hrají T.Hanák, B.Nimcová, B.Polívka, E.Holubová, L.Suchařípa, M.Šteindler, L.Skořepová atd.)

 

Tak se nám dostala do bedny Cesta z města. Protože mi tohle dílko, stejně jako 99% dalších, v kině uniklo, jal jsem se ověřit si rozporuplné pocity přátel, kteří nelenili a v čase premiéry cestu do kina absolvovali. Měl jsem si to odpustit. Od prvních sekund totiž Vorel překonal veškerá má očekávání! Na něco tak smutně špatného jsem nebyl připraven. Myšlenka možná ještě byla dobrá, kterak programátor na dědině prozře a pochopí, že mrhal u monitoru životem, když luka, lesy, návsi skýtají tolik krásy. Neříkám, že to tak není. Ovšem zpracování dopadlo tragicky. V divadle Sklep je Hanákovo ironické, parodické hraní na místě a účelné a tak to chceme, ovšem ve filmu, který, alespoň si to naivně myslím, měl vyznít “opravdově”, to vyznívá strašně. Dokonce ani Bolek Polívka se svým vesnickým buranem nevyzněl tak, jak by mohl jinde, ještě snad Eva Holubová a ubohý psík, jenž padne v průběhu filmu “za vlast”, střelou hajného Šteindlera, který se zcela nereálným plnovousem působí jak postavička z Alles Gute. Hrůzně klišoidní gesta a záběry, mobil, zuřivě odhozený do rybníčku, “halušky” po snězení muchomůrek, hádky pozůstalých z města o zděděný majetek, praštěná babka “kořenářka” Ljuba Skořepová, otvírající zabedněným Pražákům oči zabavováním jejich hodinek a hlavně, synek, mazající tatínkovi životně důležitá data z notebooku a hlavně příšerná stylizace Hanáka, coby programátorského maníka, trousícího v běžné mluvě “zažité” výrazy jako “ready”, “family problem” a podobné anglické špíčky, vyznívá tak diletantsky a nereálně, že se můžete jen pohrdavě uchechtnout, někdo je tady hodně mimo mísu, já nebo Vorel. Záběry na veverku, na hříbečka, na berušku, všechno je to tak amatérsky naivní… Jedině, že by šlo o “umělecký” záměr, který jsem nedocenil.

Druhá polovina filmu byla sice o dost lepší než tragicky nezkousnutelná první, ale to nic nemění na faktu, že Cesta z města je hodně špatný film a každé gesto a vyřknutá věta v něm je tak křečovitá, až to bolí, herci přehrávají jak na divadle, eventuelně nehrají vůbec a tak jediné, co lze s klidem přijmout a ocenit, jsou vtipné písničky ve stylu Divadla Sklep. U studentského filmu bych mermo mocí přivřel obě oči a popřál nadšenému mládí více štěstí do budoucna, ovšem Vorel není neznámý student a tak by bylo lepší, aby se na podobná dílka vykašlal a šel se projít do luk a lesů… Ušetřilo by se dost peněz, vyhozených oknem…

 



Poznámky k tomuto příspěvku
P.i.k.o (Občasný) - 16.12.2002 > Určitě máš v něčem pravdu, ale zcela s Tebou nesouhlasím...
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 16.12.2002 > Souhlasim s Piko, v nekterych gestech to bylo opravu divne, ale celkove se mi to hodne libilo...
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 16.12.2002 > Já jsem to brala jako televizní film, tedy s vědomím, že to nemusí být nutně dokonalé. Je fakt, že jsem to spíš odposlechla, zády k televizi, obličejem k monitoru počítače, ale dobrý film mě posadí do křesla. Až  závěr mě  chytil za srdce. Vstoupila do mě jakási nostalgie, jako bych prožila další marný pokus o zachycení klidu a míru v životě. Takže s tebou souhlasím. Byla to špatná báseň, jen poslední verš mě vyburcoval.
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 16.12.2002 >

Me se naopak libilo prvnich 15 minut filmu, kde byl nabitej napady ... pak se ale utopil v neskutecny nude, bez myslenky, bez niceho, ani "lyricke zpracovani nevyznelo". Konec byl pro me tey vrcholem nevkusu. Skoda.

Ale chlape, ta recenze ti nedala moc prace co ?


Body: 1
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 16.12.2002 > já myslim žeto nebylo ažtak úplně blbý ... ten film myslím ...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 17.12.2002 > deadkennedys: nedala, ona to NENÍ recenze, to  bych si nedovolil tvrdit, to bych si s tím musel trochu pohrát, tohle jsem napsal asi za sedm minut, abych vyjádřil své rozčarování, nečekal jsem, že mě to tak zprudí... Takže spíše takové konstatováníčko či téma do diskuse, než recenze , ale je to jen můj názor, budiž přáno těm, kterým se to líbilo...
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 17.12.2002 > Kajman : Aha ... mě bylo divný, že to je neobvykle krátký a trochu zbrklý. Jo, taky mám občas tiky něco napsat po shlédnutí různých hrůz :o)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 17.12.2002 > Jen ať Kajman píše, abychom měli něco v rubrice...
Jinak z osobní zkušenosti mohu říci tolik: Do kina jsem na film nešla. Odradily mě recenze, které to popisovaly jako kýčovitý obrázek ve stylu dobrá vesnice - špatné město. Nedávno jsem film za určitých okolností (kdy se tomu nedalo moc vyhnout) viděla. A protože jsem byla na základě toho, co jsem četla, připravena, docela jsem se pobavila. Já si myslím, že to tvůrci nemysleli vážně. Ona je to pohádka. Vždyť si vemte - jenom to, že by kluk nechodil několik měsíců do školy a jeho maminka by se jak dlouho vůbec nesnažila vzít si ho domů (a když ano, zůstalo by jen u jednoho rozpačitého pokusu). Myslím, že to není nic víc než zábava, která využívá běžných klišé - protože člověka nejvíce potěší to, co už dobře zná. Vážně se domnívám, že když to vezmete jako legraci a pohádku, tak odejdete v docela dobré náladě - jako já.
Kajmane, myslím si, že je to dobře rozhořčeně napsaná malá recenze, sympatická osobním zaujetím, a domnívám se, že bys neměl podceňovat své pisatelské schopnosti.
P.S. Tobě z toho vyplývá, že psíka zastřelil Šteindler? Mně naopak jasně vyplynulo, že takový dobrý člověk by něco tak zlého neudělal, že to musel být nějaký záškodník odjinud (nejlépe z města, haha).
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 18.12.2002 > Oplatka: Asi máš pravdu, s tím nadhledem, tky jsem si říkal, že se to asi musí brát trochu jako nevážný obrázek, protože pokud by to bylo myšleno seriózně, jako "vážné" poselství, tak by se musel Vorel zahrabat hluvoko pod zem (nebo vzlétnout někam nad oblaka). Já byl předem negativně naladěn, tak jsem byl extrémně přísný, hihi... Měj se!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter