Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky NENÍ KAM SPĚCHAT z kolekce Pravidelná perioda reality
Autor: Petr Měrka (Občasný) - publikováno 7.7.2011 (11:12:47)
další>

Mirka byla závislá na drogách a sexu. Obě tyto činnosti ji nadmíru uspokojovaly a dávaly jejímu životu smysl.

Bylo jí sedmnáct. Žila s přítelem – bohatým prozaikem. Našel ji na ulici. Šukal ji slušně vypadající pán v obleku šitém na míru. V jedné ruce držel koženou aktovku s přísně tajnými materiály a tou druhou se opíral o dlažbu chodníku.

Pet Mo, tak se ten spisovatel z povolání jmenoval, počkal, až se ten důležitý člověk udělá. Zaujal ho totiž Mirčin obličej. Byl takový oduševnělý. Vyzařovala z něj harmonie a klid – což v obdobné situaci, v jaké se momentálně vyskytovala, nebylo právě obvyklé.

Blahobytně vzhlížející muž, jemuž nemohlo být víc jak čtyřicet, si strčil ptáka zpátky do bílých trenýrek s modrými puntíky, zapnul rozporek, vytasil prkenici k prasknutí naditou penězi a zaplatil Mirce 300 tantimů. Ta si je schovala do konečníku a otázala se literáta:

„Co na mě tak blbě čumíš?“

Pet Mo se na ni usmál a vytáhl z kapsy kalhot průsvitnou červenou pilulku.

„Vem si kokino,“ řekl a ona ho bezmyšlenkovitě poslechla. Přijala ho od něj a vložila si ho na jazyk. Nechala ho rozplynout. Teprve potom se ho zeptala:

„Co to bylo?“

„Halucinogenní droga,“ odvětil.

„A jak se jí říká?“

„Alternativní realita.“

„Co to je?“

„Jiná skutečnost.“

„Jak si ji mám představit?“

„Snadno.“

„Aha.“

A najednou si Mirka všimla účinků. Stačila jediná dávka, aby se stala na oné psychedelické látce dobrovolně závislá.

Pet Mo se ji ujal z čirého altruismu. Nabídl jí, že se bude o ni starat a vzal ji k sobě domů. Jednalo se o nevelký panelákový byt, který mu bohatě stačil. Měl tam notebook, stůl, židli a to bylo všechno. Víc nepotřeboval. Mohly za to právě ty karmínové tabletky. Dokázaly člověku navodit ideální podmínky k existenci. Takový jedinec se pak stal šťastným až do konce života.

Štěstí je totiž mnohem důležitější, než třeba sláva. K čemu je být věhlasný, když se vás zmocňuje smutek s psychickou trýzní nesoucí označení: Deprese?

Paní Deprese je křehká žena sympatického vzezření, která vám dokáže z života udělat pravé a nefalšované peklo.

Alternativní realita vám poskytne splnění všech snů a není to přitom nijak zvlášť drahé. Ampulka s 30 kusy vás přijde na pouhých 580 tantimů.

Pet Mo byl úspěšný a vydělával spoustu peněz. Lidé se mohli po jeho knihách umlátit. Při jejich získávání byli opravdu nebezpeční. Šli jeden druhému takříkajíc s nožem po krku a neměli žádné slitování.

Byl o ně takový zájem jednak z toho důvodu, že byl výborný autor, ale též proto, že se jich tisklo vždy limitované množství a navíc nebyly běžně k sehnání. Čtenář musel po nich pátrat jako detektiv v těch vůbec nejodpornějších zákoutích Anonymní republiky. Pohyboval se během toho v mazlavém humusu a prodíral se lepkavým sajrajtem. V případě úspěchu byl však odměněn excelentně vypointovaným příběhem, který byl navíc zábavný a moudrý.

Pet Mo byl tudíž natolik hmotně zajištěn, že si Alternativní reality mohl dopřávat v neomezeném počtu a o svých mystických poutích poté vydával svědectví ve formě beletrie.

Mirka s ním byla šťastná. Ukázal jí jsoucno z té lepší stránky, která námi lidmi zůstává běžně opomenuta a neoprávněně přehlížena. Většinou si vystačíme s utrpením, strastmi a problémy. To dobré jako bychom ani nepotřebovali. A dost možná ani o něj nemáme zájem.

Rozhodla se s ním mít dítě.

Po aktu se ho zeptala:

„Jak se bude jmenovat?“

„V případě chlapečka Nirvána a v případě holčičky Osvícení,“ reagoval on.

„To ti úřady nepovolí,“ namítla ona.

„Ale povolí,“ pronesl. „Stačí, když je uplatím. Nedělej si starosti,“ pohladil ji po vlasech a vzápětí nato se zase sjeli.

Trip sterilní, všední, ubíjející každodennosti se rázem vytratil a vše prostoupila ataraxie.

7. července 2011

Petr Měrka


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář osika - 7.7.2011 > hm hm, a já jedu na šumění stromů! Depresi represi! úaměvné, taxi do ataraxie :)
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 7.7.2011 > čtenář> šumění stromů je bezesporu fajn!
<reagovat 
invisible (Občasný) - 7.7.2011 >

No, Huxley tyhle červený bobulky pojmenoval Soma (už v roce 1931 ,-))

Ale jména jsou jen zástupné symboly - Euforie, Nirvána... Osvícení anebo Globální průser.


Body: 5
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 8.7.2011 > invisible> soma je staršího data, takže si ji huxley vypůjčil. ale s těmi zástupnými symboly máš samozřejmě pravdu.
<reagovat 
 invisible (Občasný) - 8.7.2011 > Petr Měrka> Já vím, ono to sahá až do hooodně dávných dob.
No, nebylo by úplně marný takovej přípravek občas požít.
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 8.7.2011 > invisible> stane se to nutností. jako lidstvo nějak duchovně zakrňujeme.
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 9.7.2011 > no né, takový selanky tentokrát :-)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 13.7.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 13.7.2011 >

nemáš tam překlep? místo Pet Mo nemělo být Pet Mě?

 

naděje naděje vona ještě ňáká je - i když trochu divná


<reagovat 
 Čtenář - 13.7.2011 > Luk Malér> je to správně to jen tvoje potkaní nevěsta neumí číst a když ti to slabikovala měla to vzhůru nohama pičo
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 14.7.2011 > Luk Malér> doufám, že nějaá naděje je. a pet mo je správně. bez ohledu na vulgární narážku anonymního čtenáře, který patrně trpí nějakými komplexy, traumaty a snad samotnou blbostí.
dík, luku! jako vždy jsem rád, že ses mrkl!!
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 16.7.2011 > Petr Měrka> mrkl jsem se rád, odhad čtenáře naprosto přesný
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 16.7.2011 > Luk Malér> tak tak
<reagovat 
 Čtenář - 19.7.2011 > Luk Malér> pičo ty jdi za rosákem do videostopu s tím svým odhadem zrzavá fašistická buzno
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
4 5 6 7 8 9 10 (11) 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter