Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pohádka o dešti
Autor: prelda (Občasný) - publikováno 28.7.2011 (08:00:00)

Pohádka o dešti

 

 

     "Děti, nezlobte. Buďte chvíli tiše a povím vám pohádku" řekla babička nezbedným vnoučatům, která tak ráda poslouchala pohádky a různá vyprávění. Děti zlobily, protože nevěděly roupama, co dělat. Bylo totiž léto a sluníčko pořád nikde. Babička dala dětem na stůl plnou mísu makových buchet, které právě dopekla a dala se do vyprávění.

 

     "To jednou bylo zrovna stejně ošklivé počasí jako je dnes, pršelo a vítr, vítr foukal jako o život. Z malých mráčků nafoukal celou mrakovou kopici a nebe bylo jako jeden obrovský mrak. Při pohledu na oblohu měl každý strach, jestli se neblíží konec světa. Stromy měly samým smutkem svěšené větve, protože už dlouho neviděly slunce. Už si ani nepamatují, kdy je  sluneční paprsky hladily po listech naposledy. Nechtěly, aby pršelo, protože deště už trvaly moc a moc dlouho."

 

     "A kdopak ví, proč tak dlouho pršelo? Kdo ví, co se stalo?" napínala babička svá tři zvědavá vnoučata. "Babi, babičko", překřikovali se jeden přes druhého. "Pověz nám prosím proč tenkrát tolik pršelo", žadonila nejmladší Anička. Babička se nenechala dlouho přemlouvat a dala se do vyprávění.

 

     "To bylo tak .................. Jednou, když se na obloze připravovala velká slavnost, tak se na ní snad každý těšil. Hvězdy se oblékly do nových zlatých šatů, aby svítily až na zem a ukázaly cestu zbloudilým pocestným  a námořníkům. Tváře si napudrovaly hvězdným prachem, aby ostatní na slavnosti oslnily svou krásou. Vypadaly opravdu nádherně. Nejmladší z nich se jmenovala Večernice. Na slavnost přijely ve velkém voze." vypravovala babička nedočkavým vnoučatům. "Mimo jiné se na slavnost chystal také Měsíc, král noční oblohy. Nejen, že byl velmi mocný a bohatý, ale také velmi pohledný. Leckterá hvězda mu nadbíhala. Měsíc byl velmi vznešení a galantní. Na hlavě měl stříbrnou korunu, která se ztrácela mezi jeho stříbrnými vlasy."

 

     "A slavnost začala. Tolik hvězd pohromadě, tolik krásy najednou. Měsíc nejprve na slavnost jet nechtěl, ale když spatřil nejmladší z hvězd - Večernici, ničeho nelitoval. Ihned ji požádal o tanec. I když se Večernice ostýchala, šla tančit. A ráda. Tančili spolu celý večer. Měsíc se do ní zamiloval. I ona k němu cítila náklonnost. Byla to láska jako trám, ale nebyla by to pravá láska, kdyby neměla malý háček. Ten háček bohužel nebyl zase tak malý - jmenoval se Zard, byl velmi krutý a zlomyslný čaroděj. Zard po Večernici pokukoval už dlouho. Chtěl  Večernici pojmout za manželku, ale ona ho nechtěla. Nechtěla ho ani vidět, natož stárnout po jeho boku. Zard byl však zvyklý, že vždy dostal to, co chtěl."

 

     "Večernici všemi možnými způsoby nutil, aby se stala jeho paní, ale ona ho nenáviděla den ode dne víc. Věděla, že je zlý a krutý."

 

     "Měsíc chtěl zakročit, protože se nemohl dívat na to, jak jeho lásku nutí čaroděj do sňatku. Bohužel nechtěl ustoupit ani zlý čaroděj Zard a jejich spor se zvrhl v nebeskou válku. Měsíc proti Zardovi. Měsíc měl velkou družinu bojovníků, avšak na Zardova kouzla byl krátký. Večernice však nechtěla, aby se kvůli ní vedly války, aby padal hvězdný prach, aby se zničila Mléčná dráha, po které všechny hvězdy tak rády jezdily. Bála se, že válku nevydrží ani malý, ani velký vůz. Nechtěla, aby se jim vylomila všechna kola, a proto sestoupila z nebe mezi obyčejné smrtelníky, aby jí už nikdy nikdo nenašel."

 

     "A od té doby všichni obyvatelé hvězdné oblohy, hvězdy, někdy i celá souhvězdí, hledají ztracenou Večernici, kterou měli všichni tak rádi. Hledají ji po celé obloze dodnes, ale na zem si troufla jen málokterá z nich. A když už se nějaká odvážná hvězda našla, skočila dolů z oblohy mezi smrtelníky. To byste, milé děti, poznaly tak, že je za ní záře, ale bohužel se mezi smrtelníky asi žádná z nich nikdy nenašla. Říká se, že po  nich našli vždy jen velký balvan. Ale kdo ví, třeba tady Večernice opravdu je. A proto, každé léto na její památku prší, protože hvězdy na nebi pláčou."

 

     "A teď už děti, nezlobte a jděte spát.", řekla babička zatímco, hladila nejmladší Aničku po vláskách.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
prelda (Občasný) - 28.7.2011 >

Ráda si poslechnu radu, chválu, ale samozřejmě jsem připravena i na kritiku, ale né na osobní útoky a tak.


<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 30.7.2011 > poznámky: různé vyprávění (ta různá vyprávění, oklivé - ošklivé), obloe - obloze,donových,vznešení,krátý, ... atd., pozor na uvozovky a správnou interpunkci u přímé řeči

Doporučila bych nejprve příst znovu, teprve pak vkládat. Při čtení chyby celkem ruší.

Jako pohádkové vyprávění to má mnoho holých vět, ale může to fungovat pro nejmenší. Co mi vadilo víc, bylo to, že na začátku je poměrně slušně rozepsaná příprava na ples, a pak se to tak nějak urychleně přesune k Zardovi, přes nucení do sňatku, válku až po odchod Večernice mezi lidi. Nápad je moc hezký, ale vyprávění příběhu je příliš zkratkovité, nedotažené, takže nakonec nudné.
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 31.7.2011 > Lamarski> Díky. Je pravda, že jsem to po sobě pak nečetla. Jsem písařka z povolání a tohle mi dělá přítelovo noťak - no prostě, co ti budu říkat - automatický opravy jsou zákeřný. Musim si dát do kupy muj starej počítač (tzv. starou šunku a pak to bude ok). Já se totiž snažim o to, aby se z toho pak stala pohádka, ale hraná. Včera jsem si domluvila režiséra a tak. Já jsem totiž tenhle námět vymyslela skoro před deseti lety, ale v angličtině. Pak jsem si říkala, sakra ale tohle nesmim nechat spát - tak jsem to zase pracně předkládala se slovníkem zpátky do češtiny. Mně jde hlavně o to, nezapomenout ten příběh. Jako vyprávění pro nejmenší je to myšleno a chci tady ve vsi dát zaprvé dohromady lidi, který jsou tu hodně šikovný, akorát k sobě neumí najít cestu - na tom jsem právě včera hooooooooodně zapracovala a tak. V postýlce mi spinká mala skoro skoro pětiměsíční dcerka a jmenuje se Verunka. Já jsem takovej člověk - hrrrrrrrrrrrrr.
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 31.7.2011 > prelda> ale jdu do toho srdcem....., a to je doufam znát. Jsem moc ráda za tvojí reakci. Užívej zbytek léta.

<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 31.7.2011 > prelda> No ja to tedy na zkoušku přečetla sv´skoro pětileté dceři a bhužel se potvrdilo, že začátek je dejme tomu dobrý, ale pak děsně uhnaný. Pořád se ptala a co se stalo s tím a co s tím. A to je problém u malých dětí, jim stačí málo, ale pěkně po lopatě, zbytek dodá fantazie. Takže hodně štěstí při opravách:)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 31.7.2011 > S těmi překlepy to chápu, můj notebook dělá něco podobného a nedej bože, když si připojím gelovou klávesnici:( ale číst po sobě povídku je třeba právě kvůli čtenářům, kamarádka v mailu ti překlepy odpustí, ale čtenáře to spíš odradí;)
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 1.8.2011 > Lamarski> 

to je pravda. Já právě tohleto považuju za takovou kostru a mínim do příprav toho divadílka samozřejmě zapojit i děti a vůbec všechny, kdo budou mít zajímavé nápady. Nechci se tady vychvalovat, ale s dětmi pracuji už od malinka - protože jsme měli ve vsi jednu bezvadnou pani knihovnici, takže plány mam hodně velký, ale začátek je takovej amatérskej - to je pravda. Ale děkuju za trefné přípomínky.

 


<reagovat 
 prelda (Občasný) - 1.8.2011 > prelda> a tyhlety krásný začátky a uhnaný konce - to je u mmě docela normální, ale zkusim to vylepšit - já jsem se taky snažila to zvládnout dopsat, dokud malá ještě spí, takže je to na tom taky docela vidět. Pár těch překlepů, kterých jsem si tam všimla, jsem už změnila a na přímou řeč si musim ještě pořádně došlápnout, ale ono to půjde.
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 1.8.2011 > prelda> a tyhlety krásný začátky a uhnaný konce - to je u mmě docela normální, ale zkusim to vylepšit - já jsem se taky snažila to zvládnout dopsat, dokud malá ještě spí, takže je to na tom taky docela vidět. Pár těch překlepů, kterých jsem si tam všimla, jsem už změnila a na přímou řeč si musim ještě pořádně došlápnout, ale ono to půjde.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 2.8.2011 > prelda> Takže až zase malá bude spát, tak se zaměř na střed a postupně to dotvoříš:)
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 2.8.2011 > Lamarski> Tak nějak. Já jsem moc ráda, že mi takhle věcně radíš.

<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 3.8.2011 > :)) jen zkušenost a těžce vydřená:)

<reagovat 
carisimo (Občasný) - 9.2.2013 > jsem zvědavá - a jak to všechno vlastně dopadlo? Proč jsi neopravila ty gramatické chybky v textu, co ti tu našli ostatní? Je jich tam o něco víc, než jen o kterých píší..
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 11.2.2013 > carisimo> Díky za upozornění. Docela jsem na tuhle pohádku zapomněla. Nějaký chybky jsem opravila. Je pravda, že konec si říká o pokračování. Až budu mít čas a chuť, tak možná zapracuju na nějakým pokračování.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter