Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky PRAPODIVNÉ SEPĚTÍ MYSLI S OPTIMISMEM z kolekce Pravidelná perioda reality
Autor: Petr Měrka (Občasný) - publikováno 23.8.2011 (13:47:24)
další>

Leoš byl optimista. V 16 letech emigroval ze státu, kde panoval totalitní režim. V Rakousku si vybral destinaci svého dalšího domova. Nastoupil do letadla, které letělo do JAR. Po přistání se přihlásil na vojenskou školu a po jejím vystudování se stal žoldákem. Bojoval v Kongu. Jmenovali ho tam velitelem jednotky. Jako jediný přežil útok nepřítele. Když bylo po všem, zavolal si helikoptéru, která ho zachránila. Potom se přestěhoval do Snětína v Anonymní republice. Zakoupil si byt v ulici Slizánka a začal psát poesii.

Leoš nebyl rasista, ani xenofob. Leoš chodil ozbrojený dvěmi pistolemi ráže 9mm umístěnými v podpažích a nožem s čepelí dlouhou 45 centimetrů, který nosil v koženém pouzdře připevněném k pravé noze.

Leoš měl přítelkyni, sedmnáctiletou Johanu, jež se ho během spaní nesměla za žádnou cenu dotknout, jinak by ji kvůli svému reflexu získanému ve válce zabil.

Seznámili se v kulturním středisku zvaném Vylhaná karma. Jednalo se o velmi kvalitní hospodu, kde nízko pod stropem levitovali intelektuálové zaujímající pozici lotosového květu. Za pípou tam postával Buddha a piva roznášel Lao-c‘. Tvůrce věhlasného titulu Tao a rum.

Leoš se posadil k jedinému volnému stolu, jenž se tam vyskytoval. Všechny ostatní byly obsazené obyčejnými lidmi, kteří měli neustále chuť na alkohol. Pili ho od rána do večera a bavilo je to. Kde na to brali peníze, zůstávalo pro mnohé nevysvětlitelnou záhadou.

A přiznám se, že i pro mě, jako autora tohoto příběhu.

 

*

Leoše jsem osobně znal. Johana byla původně moje holka. Vstoupili jsme do Vylhané karmy. Tak jako jindy bylo narváno k prasknutí. U jediného přítomného stolu pro 4 osoby seděl on a byl sám. Tehdy jsem ho viděl poprvé v životě. Přebral mi přítelkyni, která se mu zalíbila na první pohled. Ani on jí nebyl lhostejný. Jednalo se přímo o elektrostatický výboj, když se jejich zorničky potkaly. Objevil se dokonce blesk. Zamilovali se do sebe. Objednal jsem si velkého panáka vodky a začal zapíjet žal.

 

*

Johana ukázala na Petra Měrku postávajícího u baru, jenž se intensivně věnoval konzumaci tvrdého chlastu.

Upozornila na něj prstem a pronesla:

„To je můj bývalý přítel. Neúspěšný romanopisec. Učiněný budižkničemu. Ani nevím, co mě k němu vlastně přitahovalo.

Vždyť to je ve skutečnosti takový suchar. Baví ho myslet a navíc tyto své mentální pochody zapisuje do podoby bizarní beletrie, která vůbec nejde na odbyt.“

Leoš to už nevydržel a musel ji políbit. Nakonec skončili v posteli a začali se milovat. Za necelých 9 měsíců se jim narodilo dítě. To už žili spolu a byli šťastní. V tu samu dobu skončil Petr Měrka na záchytce a o týden později na JIPce s deliriem tremens.

Propadl psychotickému bludu, že se mu podařilo vytvořit bestseller. Choval se kvůli tomu arogantně a přehlíživě. Vyřešili to tím, že mu aplikovali silná sedativa a poslali ho do blázince.

 

*

Připadal jsem si jako robot. Seděl jsem v křesle a byl velmi reálný. Ozvalo se:

„34.“

Poslušně jsem se zvedl, předstoupil před sestru a nechal si jí vložit do úst pilulku určenou k léčbě duševních úchylek. Tak jako každý jsem ji vyplivl při nejbližší vhodné příležitosti.

Myli jsme se jednou týdně. Byli jsme zavřeni v jedné velké cimře. Byla tam komůrka pro kuřáky, hajzly, chodba a kobky, v nichž jsme spali. Místo postelí jsme měli k dispozici kupky slámy. Přikrýt se nebylo čím. Ale to se ani není čemu divit, když tu chybělo i čím si vytřít zadek. Krmili nás plesnivými zbytky a napájeli vlastními chcankami. Okna byla zamřížovaná a nohy jsme měli spoutané k sobě nedlouhým řetězem, který nám výrazně omezoval pohyb.

 

*

Leoš prorazil už svojí třetí básnickou sbírkou. Lidé kupovali jeho poesii jako diví. Dychtivě ji četli a měli z ní výborný pocit. Rádi a pravidelně se k ní vraceli. A byli nedočkaví okamžiku, kdy jejich zbožňovaný autor vydá další publikaci.

Leoš vyhrál literární cenu Markéty Chlupaté. To byla vystudovaná bioložka, která věnovala všechen výtěžek ze svých objevů, a věřte tomu, že šlo o astronomickou cifru, na založení nadace nesoucí její jméno.

Jejím jediným úkolem měla být podpora lidí, kteří rádi fabulují, mystifikují, rozesmívají, děsí, či poučují.

23. srpna 2011

Petr Měrka


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář komtesa HH - 24.8.2011 > Markýzi, to je ale nějak smutný flák! Čest Markétě Ch. a lidem, co spisují!* PS: Čtla jsem překlepově: insitně popíjel...třeba se ti to hodí :)
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 24.8.2011 > čtenář> kdoví, komteso, popřemýšlím o tom. a člověk se přitom snaží vesele!
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 25.8.2011 > tyjo, jaký zorničky se to potkávaly v noci dneska, to bylo dobrý!,
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 26.8.2011 > Mlž Svatý> jsem rád, že ses mrkl, mlži!
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 26.8.2011 > Petr Měrka> já jsem taky rád, že jsem se mrkl!

<reagovat 
vaCite (Občasný) - 26.8.2011 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 26.8.2011 > sarkastickoparodickosebaironizujúcašupa, ktorá ma fakt baví))
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 28.8.2011 > čtenář> dík
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 (18) 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter