Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Flexaret III
Autor: Thumb (Občasný) - publikováno 6.9.2011 (13:12:37)

undefined
Flexaret III
Film 35mm iso 200



Poznámky k tomuto příspěvku
huwik (Občasný) - 6.9.2011 > ukládám si.
Doporučil 
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 6.9.2011 > Paráda!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
superfly (Občasný) - 7.9.2011 > Mi přijde jako čuňárna dávat do Flexarety kinofilm :), ale každopádně je moc dobře, že se s těmahle věcičkama ještě někdo obtěžuje fotit.
<reagovat 
 Thumb (Občasný) - 7.9.2011 > superfly> Čuňárna to je..to přiznávám. Je to z dovolené a měl jsem s sebou jen kinofilmy, tak jsem si musel udělat takovou ruční konverzi. Na Flexaret3 se ještě konverze ani nedělala. Díky za komentář.
<reagovat 
 superfly (Občasný) - 7.9.2011 > Thumb> :-) tak ať dobře a dlouho slouží.
<reagovat 
štefan Hlavačka (Občasný) - 8.9.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wommann (Občasný) - 12.9.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
huwik (Občasný) - 6.9.2011 > jó, tak odrazy jsou vděčný téma. Líbilo se mi to už u pana Atgeta, líbí se mi to i teď :o). Nebo je to dvojexpozice? :o)
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 6.9.2011 > huwik> Neurážej Atgeta.
<reagovat 
 Thumb (Občasný) - 7.9.2011 > cvakal> Atgeta neznám..je to dvojexpozice
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 8.9.2011 > Thumb> 

O dvojexpozici vůbec nejde. Eugen Atget fotil asi před sto lety a kdyby měl k dispozici dnešní techniku, fotil by samozřejmě digitálem a barevně. Pořizoval fotky z pařížských ulic, tehdejší technikou to musela být pěkná dřina a vůbec dost nevděčná práce, než to všechno připravil, byl motiv pryč.

Neměl to jednoduché, proto mi děsně lezou na nervy tendence záměrně používat archaickou techniku a materiály.


<reagovat 
 Thumb (Občasný) - 11.9.2011 > cvakal> 

Cvakale, to ti moc nerozumím. Nevím jak můžeš tvrdit, že by Eugen Atget fotil digitálem a ještě k tomu barevně, kdyby měl tu možnost. Tohle bych si netroufl tvrdit o nikom.
V digitální fotce a fotce z filmu je obrovský rozdíl, ale jestli jsi to nezkusil, tak to nemá cenu vůbec psát. A k Barevné fotce se vyjadřovat nebudu..vždyť fotka je o světle a stínu. Už jsi viděl někdy barevné světlo nebo stín?
A nevím proč ti lezou tyto techniky na nervy..myslím, že zrovna flexaret je na hodně vysoké úrovni co se týká kvality. Ano, zaměrně používám ,,archaickou'' techniku, ale ne proto, že chci někoho napodobovat. Já fotím své vlastní fotky. Nevím proč by měl člověk v dnešní době pořád něco napodobovat...


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 13.9.2011 > Thumb> 

Thumbe, první knížka o fotkách, kterou jsem kdy dostal do ruky, byla knížka sestavená z fotek pořízených Flexaretem a také o focení Flexaretem pojednávala, dostal jsem ji k Míkuláši, a Ježíšek mi pak přinesl vytoužený Flexaret, fotil jsem jím několik let, pak jsem přešel na jinou dvouokou zrcadlovku, pak na jednokokou zrcadlovku a k ní jsem si posléze přídil také jednoočku na kinofilm. Na film, černobilý i barevný jsem fotil dlouho a strávil jsem stovky, možná tisíce hodin u zvětšováku.

"Nevím jak můžeš tvrdit, že by Eugen Atget fotil digitálem a ještě k tomu barevně, kdyby měl tu možnost."  Já to samozřejmě nevím, pouze se domnívám, že by Atget fotil digitálem a barevně, kdyby tu možnost měl. Domnívám se tak proto, že Atget byl skvělý fotograf a uvítal by možnost soustředit se na vlastní focení, nemuset zápasit s neohrabanou technikou. Uvítal by určitě možnost kouknout se na displej foťáku a fotku zběžně posoudit, nemusel by čekat až na vyvolání filmu. Prostě je tisíc a jeden důvod fotit digitálem, je to jednoduché a navíc ekologické. Rozdíl mezi analogem a digitálem je asi jako mezi motykou a ruchadlem bří. Veverků, je to obrovský technologický skok.

"vždyť fotka je o světle a stínu. Už jsi viděl někdy barevné světlo nebo stín?" Ano, světlo dělá fotku fotkou. Světlo a stíny jsou barevné, to jistě víš a mohl bys vědět, že právě světlo a stín ještě dále rozšiřuje již tak širokou stupnici barev. Díval ses někdy na nějaký obraz Rembrandta van Rijna? Světlo na jeho obrazech hraje rozhodující roli, proč nemaloval černobíle? 

Píšeš, že nikoho nechceš napodobovat, to je jistě dobře, ale nestojí tvůj vzdor na trošku dětinských základech? "Všichni" fotí digitálem (a barevně) tak ty budeš fotit analogem a černobíle :-). Je to sice doba kamenná, ale ne tak vzdálená, kdy všichni fotili analogem (nic jiného nebylo) a černobíle, protože barevný materiál byl drahý a i jeho zpracování bylo zdlouhavé a drahé, mám s tím bohaté osobní zkušenosti. Digitál je osvobození, také to jednou pochopíš. 


<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 20.12.2011 >

"

 

 

."


Body: 5
<reagovat 
vosička (Občasný) - 6.6.2012 > ano, vypadá to trochu jako nepovedená fotka, nic úchvatnýho --- návštěva cizokrajné země ale musela být zážitkem
<reagovat 
 Thumb (Občasný) - 7.6.2012 > vosička> Jistě, každý má svůj názor. Foceno v Řecku..krásná země, i když trochu trouchniví. Díky za zastavení
Pěkný den
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter