Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 14.6.
Roland
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Průstřely
Autor: invisible (Občasný) - publikováno 16.9.2005 (07:16:56)


travail (Občasný) - 18.9.2011 > Nevím, jestli budeš souhlasit, protože už možná zasahuju spíš do Tvého přesvědčení nebo do pravidel světa té básně. Ale ošívala jsem se napoprvé u těch absolutností - líbilo se mi hodně "Do desky stolu vrytý seznam/jmen – to já jsem tady./A dokud neshoří,/dokud jej zázrak znovu neobrátí v strom..." - četla jsem to jednoduše jako obnovu (lidské, "umělé" značky se v duchu proměňují v přírodu - a strom je tak výživný symbol:)...). Nebrala jsem to jako protáčení životů, to byla ta chyba - s ním už asi máš právo říct "navždy také budu" (a přece, vím, pořád je tam ono "dokud"). Říkala jsem si, jak ošidné je vůbec napsat jen plné "jsem". Ale ve výsledku ten celek básně získává "soudnost" střetem paradoxních střípků a všechno je v pořádku - potvrzení tváří v tvář zániku. Ale i tak mám pocit, jako by si lyrický subjekt ;) na sebe bral možná až o chlup víc intenzity, definitivnosti, než snad autentickému prožitku pro mě přísluší :) (skoro mě napadá, co řekneš;) - něco, co pro mě trochu pak trochu kalí ten punc skutečnosti. Protože "nevím, co si ještě/věřit" - to je velká pravda - celá pasáž s "neboj, neodjíždím..." je krásná, známá. Takže tam všechno je (třeba ta vševědoucí, která ve skutečnosti neví, nebo dokud versus navždy). Asi jsem jen měla původně problém propojit ty střípky (a třeba vztah hlavních dvou protagonistek - hlavně čas mezi nimi! - mi pořád zůstává záhadou). Vůbec se tou básní prolamuju až ostudně, a pomalu... No,nevím, jestli Ti tahle přehlídka mých předsudků k něčemu bude, ale chtěla jsem to aspoň zkusit :).
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli travail
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter