Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
laciné ale divácky vděčné
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 23.12.2011 (23:17:47)

 

LACINÉ ALE DIVÁCKY VDĚČNÉ

 

Nedávno se v jedné známé televizní talkshow jedna známá mladá herečka přiznala k názoru, že pokud je v domácnosti třeba něco udělat, měli by se o to partneři s naprostou samozřejmostí podělit. Moderátor se s udiveně pozvednutým obočím zeptal, jak to snáší její druh, a když odpověděla, že v současné době žije sama, on se lstivě blahosklonným úsměvem prohodil, že to naprosto chápe… a zcela plynně přešel na téma feminismu. Jakoby při pouhé zmínce o dělbě práce v domácnosti měla být žena automaticky označena za feministku.

Aby byla ještě větší legrace, moderátor dále naznačil, že feministky jsou sice chytré, ale… Nedořekl a využil takzvané aposiopese, neboli nedokončené výpovědi, jejíž efekt spočívá v tom, že to co mluvčí zamlčí, vlastně vyzdvihne a zdůrazní. Ale pro jistotu, aby opravdu všichni pochopili o co jde, moderátor dále zcela explicitně začal rozvíjet otřepané, ale podle reakce diváků zřejmě vděčné téma, že feministky bývají ošklivé a zamindrákované chudinky.

Televize ovlivňuje, třeba jen na podvědomé úrovni, názory a postoje mnoha lidí, zejména těch, kteří ještě žádné postoje zaujmout nestačili. A tak si možná nejedna dívka při sledování pořadu v duchu umínila, že nikdy po svém budoucím partnerovi nebude vyžadovat mytí nádobí, aby nebyla považována za ošklivou zamindrákovanou feministku, a mnohý adolescent houkne od televize na matku, proč ho buzeruje s vynášením smetí a jinými domácími pracemi, když oblíbený moderátor v oblíbeném pořadu jasně naznačil, že je to pod mužskou úroveň.

Zkusme si představit, že bychom v případě citovaného talkshow vše obrátili a přesně ve stylu pana moderátora s úsměvem naznačili,  že muži, kteří nepřipouští že by partneři měli mít stejná práva a povinnosti, jsou jen oškliví zamindrákovaní ztroskotanci, kteří si své slabé sebevědomí léčí tím, že zesměšňují ženy a automaticky na ně delegují práce, nad které se oni sami cítí povýšeni.

Spisovatel Hausmann známý svým postojem k ženám (sám připouští že se mu říká šovinistické prase), rozhodně žádný krasavec není, přesto jsem slyšela málo  žen které by se odvážily tvrdit, že nenávidí ženy jen proto, že nevypadá jako Tom Cruise… Jsme my ženy snad méně zákeřné než abychom si dovolily takové laciné a nevkusné narážky?

V jiné debatě nějaký pán posměšně posuzoval  ženy, které nedovedou důstojně a s grácií stárnout, a místo toho bojují s časem pomocí plastických operací a injekcí proti vráskám. Každý extrém je směšný, s tím souhlasím, ale nejsou právě tak směšní připlešatělí stárnoucí pupkáči s culíkem, oblečení v pocvočkované kůži hrající si na tvrdé rockery? Místo plastických operací se snaží omládnout tím že si pořídí milenku která by mohla být jejich dcerou, popřípadě odhodí manželku, děti a vnoučata jako zbytečný balast a v naději, že s mladou partnerkou zastaví čas se vrhají do zakládání nových rodin? Dovolí si někdo říct, že ani tito „rozverní děďulové“ zřejmě neumí s grácií a důstojností stárnout a připustit si, že nebýt jejich peněz nebo postavení, tak by si jich mladičká nová ženuška možná ani nevšimla? 

Nicméně pokud se vám při slově feminismus vybaví jen zapšklá ošklivá ženská, jak naznačil výše zmíněný moderátor, možná to není přesné.

A s tím určitě bude souhlasit i nejeden chlap. Nezapšklý, silný, inteligentní...  Jen takový se totiž nelekne samostatné ženské, která si stojí za svými právy!

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
píč (Občasný) - 20.1.2012 > No tebe bych chtěl někdy potkat.
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 20.1.2012 > píč>  dík já tebe radši ne
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 20.1.2012 >
Body: 3
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 20.1.2012 > PetrSuk-Zbraslavský>  dík
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 20.1.2012 > libusepalkova> není zač
přišel ti můj vzkaz? (tady o něm prosím nepiš)
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 20.1.2012 > PetrSuk-Zbraslavský>  přišel díky a promiň že jsem hned nereagovala
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 20.1.2012 > libusepalkova> to je v pohodě
jen jsem si nebyl jist, zda to mailování tady funguje
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter