Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky SETKÁNÍ NA TOALETĚ z kolekce Pravidelná perioda reality
Autor: Petr Měrka (Občasný) - publikováno 21.11.2011 (11:42:49)
další>

Miloslav Sáhlo byl idealista. Věřil, že je možné, aby se lidem žilo na světě dobře.

 

*

Oba jeho rodiče přišli o práci. Stalo se to náhle. Ani jeden, ani druhý to nečekal. Dohodli se na tom, že se musí radikálně uskromnit.

„Prodáme Miloslava na orgány,“ pronesl otec.

„Souhlasím,“ konstatovala matka.

Miloslav neměl o ničem ani nejmenší potuchy. Seděl na posteli, zády opřeny o zeď, a honil si ho. Díval se při tom na porno. Vtom se otevřou dveře a do jeho pokoje se nahrnou jako velká voda taťka s mamkou.

„Mílo,“ vypravil ze sebe fotr. „Musíme se s tebou rozloučit. Stojíš nás příliš moc peněz. Připrav se na blízkou smrt. Pojď, hned teď se odebereme do nemocnice.“

Miloslav nevěřil svým uším a ejakuloval. Sperma dopadlo na břicho jeho matky. Ta se z toho div nepodělala vzteky. S nadávkami toho nejhrubějšího vulgárního zrna se na něj maniakálně vrhla. On ji však pomocí nohy odklonil stranou, což v důsledku znamenalo, že zaškobrtla, pozbyla balanc a rozbila si hlavu o radiátor. Ta se s tlumeným puknutím otevřela a na podlahu z ní vytekl mozek.

„Ty krávo,“ konstatoval její manžel, pročež křikl na svého syna:

„Kreténe, tys ji zabil!“ Pak se však zarazil a už mnohem tišeji a zadumaněji dodal: „Na druhou stranu, teď, když je po ní, si můžu najít nějakou jinou babu. Mladší a krásnější.“

„Anebo bohatší,“ upozornil ho Miloslav.

„Taky pravda,“ souhlasil jeho zploditel.

Tělo své blízké příbuzné odnesli do nemocnice, která připomínala krematorium a nad níž se vznášel oblak sugestivně evokující lebku s překříženými hnáty. Dostali za něj šedesát tisíc.

Miloslavův otec si za ně koupil nóbl šaty a ojeté auto. S tím málem, co mu zůstalo, vyrazil do Cannes, kde se právě konal známý filmový festival. Seznámil se tam s první adolescentní celebritou ženského pohlaví, na níž natrefil. Velice snadno ji svedl otřepanými triky vesnického bonvivána a po naprosto přízemní mrdačce jí nabídl své srdce.

Jmenovala se Chujma de Biba a pracovala na plný úvazek jako hollywoodská hvězda. Nebyla to pro ni žádná zábava, ale naopak pořádná dřina a nepřetržitý stres. Ustavičně předstírala, že je někdo jiný. Vyvolávala skandály a psaly se o ní výhradně samé fámy.

Žádná informace, která se týkala její osoby, nebyla pravdivá. Vlastně se o ní nevědělo nic intimně konkrétního. V skrytu svého nitra zůstávala smyslně záhadná.

Dali to s Miloslavovým otcem dohromady. Uzavřeli spolu manželství a byli šťastní.

 

*

Miloslav čekal na svého otce marně. Z bytu ho vystěhovali exekutoři. Ocitl se na ulici s holým zadkem, jenž mu nakonec nezbývalo než nastavit. Dělali se do něj úchylní chlápci, kteří mu za to platili. Měl tak na jídlo a pití.

Nejčastěji chlemtal okenu, která mu dovolila snadno zapomenout na svoji přítomnost v realitě. Vypadal po ní fyzicky odpudivě a ke všemu smrděl, protože se vůbec nemyl. Stal se z něj učiněný zpustlík.

Vykřikoval nesouvislé nesmysly, vrávoral, prskal, příležitostně halucinoval. Jediné, co ho drželo při životě, byla obsedantní vůle stát se slavným prozaikem.

Koupil si kvůli tomu zápisník. Měsíc uvažoval o tématu a pořídil si k němu i tužku. Další dva týdny mu trvalo, než se skutečně pustil do psaní. Realizace geniálního románu mu pak zabrala něco málo přes rok. Následujících patnáct let pro něj hledal nakladatele.

 

*

Miloslav Sáhlo je idealista i v současnosti. Jenomže oproti minulosti majetný. Jeho metafyzický román Pupek světa čítající dvacet stran, z čehož polovinu tvoří ilustrace, šel tak na dračku, že ani ne za pár dní po vydání se z něj stal bestseller.

První věc, kterou Miloslav po obdržení jednoho z bezpočtů honorářů udělal, byla, že si nechal zkontrolovat zdraví.

Chvála bohu, přežil periodu své chudoby bez vážnější úhony. Měl pouze syfilis, ebolu, AIDS a schizofrenii. Tedy nemoci, jejichž nevyléčitelnost byla dávnou historií. Teď vám stačil pouze odpovídající finanční obnos a mohli jste si dovolit stoprocentně účinný lék na jakéhokoli bacila, který vás obtěžoval.

 

*

Zapálil si Rakovinu a s předpisem v kapse vyrazil do nejbližší lékárny.

21. listopadu 2011

Petr Měrka


Poznámky k tomuto příspěvku
Alica Bartková (Občasný) - 21.11.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 21.11.2011 > jO šlape to jen ten titul mě mate
Body: 5
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 22.11.2011 > libusepalkova> titul by měl především zaujmout. není dle mého mínění zákonitě poplatný samotnému obsahu textu.
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 22.11.2011 > Petr Měrka> tak nějak si říkám, že jisté souvislosti tu jsou .))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 22.11.2011 > Petr Měrka>  já se jen obávala že jsem něco přehlédla ...nicméně nějaká minimální souvislost by být měla..   možná by se to dalo interpretovat jako že život protagonisty je v hajzlu
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 22.11.2011 > Mlž Svatý> kdo ví, mlži. díky, že ses mrkl!!
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 23.11.2011 > libusepalkova> primární je zaujmout. ale pokud tam ta souvztažnost je, tím líp.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 13.12.2011 > nejvíc mne zaujalo hrdinovo příjmení...
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 (33) 34 35
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter