Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Je chmurné podzimní ráno ...
Autor: cogergsum (Občasný) - publikováno 8.12.2011 (23:09:36)

Je chmurné podzimní ráno. Venku ještě tma, ale v rodinném cihlovém domku na předměstí se už svítí. Rodina sedí u stolu, otec znale mhouří nad denními novinami a posrkává svou ranní kávu. Žena stojí u plotny a ohřívá mléko pro tu „lísavou“ černou kočku s bílými tlapkami, která jim každý den skáče na parapet okna a toužebně mňouká za teplem domova a nějakým pamlskem.                                           

 Poslušný školáček dosnídá, pleskne pusu rodičům, nasadí aktovku a utíká do školy, aby s dostatečným předstihem zasedl do lavice, pečlivě na ni naskládal všechny učebnice a očekával školního zvonku s následným příchodem učitele. Dveře se otevřou, třída utichne a všichni žáčci družně a disciplinovaně stoupnou na pozdrav autoritativnímu kantorovi.

 

O několik desítek let později bydlí v tomto cihlovém domku na předměstí zcela jiná rodina. Svobodná matka s dospívajícím synem. Je chmurné podzimní ráno. Venku ještě tma, ale v tomto domku na předměstí se už svítí. To si žena přivstala na svou ranní cigaretku. Kluk ještě spí. Za půl hodiny mu začíná škola, ale co. Vždyť je mu pod peřinou dobře. Po chvíli však matce dojde trpělivost. Vtrhne k synovi do pokoje a za pomoci sprosté hantýrky ho vyprovodí z domu. Synek si to namíří ke škole. Tam je aspoň teplo. Zaleze do počmárané lavice v poslední řadě a po chvíli zabere znovu. Probudí ho až bouchnutí dveří senilního profesora. Třída se směje, křičí a baví. Snad si ani nevšimli stařičkého kantora. A ten že pamatuje! Vždyť byl jeden z nejlepších. Studenti z něj měli respekt, vzhlíželi k němu. Dnes je z něj jen sešlý kmet, nucen přihlížet všem těmto nepříznivým změnám společnosti.      

 

Je chmurné podzimní ráno. A tam, v tom cihlovém domku na předměstí, sedí na parapetu smutná „lísavá“ kočka, černá kočka s bílými tlapkami a s umírající nadějí čekajíc, že jí snad někdo ohřeje mléko.  



Poznámky k tomuto příspěvku
žaža (Občasný) - 9.12.2011 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář LDN - 9.12.2011 > ...ale někdy to bývá i obráceně. Zřídkakdy, ale bývá. Hrůznym dětstvim zmučenej syn projde životem tak, že se postupně bolestí a vadnejch návyků zbavuje. Když je mu padesát, pořídí si dvě děti. Vlastně tři. Jedno vlastní, dvě adoptivní. Většinou sedí sám v malym pokoji a pracuje. Děti žijou s mámou běžnej, hezkej život ve velký hale v přízemí. Když je jim ale smutno nebo potřebují poradit, jdou za tátou. Vždycky na ně má čas. Mluví málo, ale když něco řekne, zapamatují si to nadosmrti. I kočky chodí jejich zahradou, ale za okny nečekají. Mají svůj svět, tak jako by i lidé měli mít.

<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 10.12.2011 > Pěkné.Obzvlášť ten skok v čase.(Trochu mi to připomnělo jednoho mého kantora).
Body: 4
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 19.12.2011 > Je chmurné podzimní ráno...a ještě o to víc pochmurnější, že jsme zase o jeden podzim starší. A lepšejší to nebude ani na jaře, byť by jsme se mohli bláhově domnívat, že budu o jedno jaro mladší. Jenom ta kočka, ta kočka...Už ani ta za okno nechodí....


Krásná povídka...

Saša K.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 cogergsum (Občasný) - 19.12.2011 > sadaf> děkuju
<reagovat 
le.papillon (Občasný) - 25.12.2011 > Tohle je krásná a citlivá záležitost... Ukládám si...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
martinik (Občasný) - 11.1.2012 > ten příběh bude bohužel pravdivý, ale krom něj mě zaujala i atmosféra provázející fotografie a taktéž zamýšlející se dešťová otázka. Abych se přiznal, sledoval jsem modráska, ony se takhle dají najít příjemné kousky i mezi řádky.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 cogergsum (Občasný) - 15.1.2012 > martinik> och
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter