Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Inkvizitor myšlenek
Autor: Draconian (Občasný) - publikováno 20.12.2011 (13:23:00)
Uvědomil si to.
Pochybil.
Pomyslel na zakázané slovo.

Jako blesk jeho tělem projel strach. Inkvizitor přijde.
Rád by někam utekl, ale není kam a hlavně, inkvizitor by ihned věděl, kam má namířeno. Každou myšlenku sonduje. Nikdo neví, kdo to je, přitom ho každý zná.
Už je na cestě, hříšník zpytuje svědomí. Omluvné myšlenky však nejsou polehčující okolnost.
Dveře se rozrazily. Vešel ten, co rozhoduje o životech. Člen nejvyšší kasty, nadčlověk a pravá ruka osudu. Mladík se ani nebrání. Inkvizitory nelze přemoci, jde o to nemyslet, jen bezmyšlenkovitě poslouchat příkazy. Inkvizitor nemluví, on káže.
Mladík tak sám nastoupí do masivního černého vozu a nechá se odvézt na popraviště. „Příště si rozmysli, na co budeš myslet,“ vnikne mu do hlavy inkvizitorův hlas.
Tisíce lidí uvidí jeho smrt. Tisíce neudělají nic proti tomu. Nikdo se nevzepře moci, mladík se nedočká pomoci. Dívají se a na nic nemyslí, raději.

Uvědomuje si to.
Pochybil.
Pomyslel na zakázané slovo.
Tím slovem je svoboda.



Poznámky k tomuto příspěvku
Bajata (Občasný) - 25.12.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 25.12.2011 > Hezkýýýý,
jen nechápu proč lidi považujou inkvizitory za nadlidi.
Každý ,,inkvizitor" je stejný člověk jako mladík, nastupující do černého vozu. Na rozdíl od mladíka je každý inkvizitor větší zbabělec než ten mladík.
Do toho auta nikdy nevlezu a Ty tam nelez taky. Nacpat násilím nás tam můžou, ale ve finále se stejně budou plazit po zemi a prosit o milost. Jako gestapáci v koncentračních táborech když skončila jejich totalitní vláda.
<reagovat 
 Draconian (Občasný) - 26.12.2011 > Bajata> V této kratičké miniatuře, je Inkvizitor jen archetyp zla a naprosté autority. Je to nadčlověk, vždyt kontroluje myšlenky. Děkuji za komentář!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter