Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Spirála, nebo kruh
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 29.12.2011 (13:56:44)

 

 

Spirála, nebo kruh

 

život je nekonečná zatáčka doleva
za kterou nevidíme
a která může mít smysl
Dovnitř i Ven



Poznámky k tomuto příspěvku
P.V.Ctihodný (Občasný) - 29.12.2011 > ...a nebo nahoru.
Body: 3
<reagovat 
anae (Občasný) - 29.12.2011 > brala bych nějak ale moudrej prehistorickej sociální matriarchát - Velká Matka a její děti a hošánci :-D ... tak to promysli, domysli! - v novým roce ...
Body: 5
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 29.12.2011 > anae> A víš,že Velká Matka seděla polonahá v jeskyni a ne hezky oblečená u počítače?
<reagovat 
 anae (Občasný) - 29.12.2011 > P.V.Ctihodný> jsem malá matka a lítala jsem teď v ponču po lese, jo, není pravěk, ale tak trochu si ho vytváříme :-) taky nemám tolik pečovatelskejch lovců kolem sebe .. v zimě byla ale nejspíš zabalená do kožešin, taková třeba Věstonická Venuš ;-)
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 30.12.2011 > anae> Tu jsem viděl vždycky jenom nahou...
<reagovat 
kukulkan (Občasný) - 2.1.2012 > :) sto bodov
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 2.1.2012 > kukulkan> Ahoj Kukulkane, děkuju.
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 29.12.2011 > líbí...pravičáci jsou lepší
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 29.12.2011 > zochrova> když to vezmeme politicky, pokud jsou pravičáci lepší, je slovo "lepší" zrovna v tom příznačně hanlivém aspektu (sobecky efektivní, a ne přínosní; sobecky chytřejší, ale ne moudřejší)

jinak

?srdce
?left hand path (stezka levé ruky)
? nějaká vize cesty doleva v transu
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 31.12.2011 > Aaen> Někde jsem četl, že rozdělení pravice a levice, má původ v majoritní pravorukosti populace, takže označení opozice za levici, mělo mít hanlivý podtext...a teď co je na tom pravdy :D

K textu.. Spirála, kruh...(co takhle šroubovice :) ) Kruh je sice předobraz dokonalosti (jako část sféry), ale v zásadě jde o stagnaci ne? Spirála už by bylo poměrně lepší zpodobnění vesmíru, co se týče entropie ..začneme v bodě a pokračujeme do nekonečna chaosu.
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 31.12.2011 > Aaen> Jo ještě bych dodal, že takřka všechny organické systémy jsou opticky pravotočivé (stáčí rovinu polarizovaného světla doprava) - a např. pokud v laboratoři vyrobíš levotočivý cukr, bude fyzikálně a chemicky totožný jako normální, ale živý tvor ho nedokáže metabolizovat. Levotočivý nikotin by byl mnohem jedovatější než normální atd.. Stejně tak majoritní podíl mají pravotočivé šroubovice bílkovin. Chápu, že tohle je jiný soudek...ale pravá strana má velmi velmi důležitou biologickou úlohu...proč by tomu mělo být jinak na jiných úrovních existence?
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 31.12.2011 > Sartori> ad 1) to mi připomíná klasické dělení magie na vyšší a nížší - toto rozdělení vymysleli samozřejmě stoupenci magie "vyšší" :)

ad 2)
KRUH je pro mě stagnace, ustrnutí, opak toho, kam jdu, něco hrozného

SPIRÁLA je vývoj, může jít různými směry a někdy může jít nejen o vývoj, ale i o anti-vývoj, degeneraci

ŠROUBOVICE se do tohoto symbolického rozdělení nehodí, jde jen o 3D geometrickou variantu
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 31.12.2011 > Sartori> k levotočivosti - KURVA VYNIKAJÍCÍ POZNÁMKA
na té levotočivosti bude dost možná něco archetypálního, díky za novou informaci

stezka levé ruky (LHP, left hand path) je v magii cesta "temnější", "svéhlavá", "proti řádu", "proti Jednotě", to ale neznamená, že musí být nutně špatná - paradoxně může být v jistých formách krásou a nevede ke zničení Ega!

v knize Jitro kouzelníků od Pauwelse a Bergiera (doporučuji, klasika, pokud vím, jeden autor historik tajných společností a druhý jaderný fyzik) se píše, že Zlo (myšleno ne-lidské, kosmické zlo s velkým "Z") není, když někdo někomu ublíží, ALE KDYŽ KVĚTINA ZAČNE MLUVIT
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 1.1.2012 > Sartori> Sartori, naznačil jsi, že některé organické systémy jsou opticky levotočivé. Vybavuješ si, které to jsou? Dost mě tohle zajímá.
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 2.1.2012 > Aaen> Dost zajímavé. Knihu jsem kdysi četl..ale asi si ji přečtu znovu.
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 2.1.2012 > Aaen> O žádném nevím, jen jsem nechtěl mluvit v absolutních pojmech. Tuším, že i Feynman operuje při přednáškách o symetrii s tím, že všechny živé organismy mají stejně orientované molekuly. Tím je dáno, že levotočivý cukr prostě nestrávíme. Jestli se povedlo vypěstovat např. nějaké bakterie s jinou orientací upřímně nevím..ale pochybuji. Možná někde jinde ve vesmíru začal život s jinou orientací (všechno je možné).

Zajímavé co se týče pravé a levé strany je to, že prakticky neexistuje způsob jak objektivně rozlišit pravou a levou stranu (např. kdybys telefonoval s mimozemšťanem a chtěl mu popsat, která ruka je levá a pravá), kromě jediného případu radioaktivního beta rozpadu, kdy se vylétající elektron se vždy otáčí vlevo - a to i v případě antičástic (tzn. pro pozitron). To se nazývá porušení symetrie.
<reagovat 
Navatron (Občasný) - 9.1.2012 > díky, pěkné
Body: 5
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 17.2.2012 > Navatron> Děkuju.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter