Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kdo vládne světu?
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 5.12.2012 (18:38:27)

 

KDO VLÁDNE SVĚTEM?

 

Občas přemýšlím o tom, kdo nebo co má prsty v tom, co se kolem nás děje. Kdo to ovládá, kdo má naše životy v rukou? Osud, náhoda, naše karma, lidská vůle?

Věřící to mají lehké, boží vůle, řeknou si, ať se stane cokoliv, dobré nebo špatné. Bůh tomu tak chtěl a jeho vůli netřeba se vzpírat, odůvodní si stav věcí, a jejich víra jim dovolí snáze přijímat případné rány.

Ale co my ateisté? Jak si máme ten zmatek a chaos  zvaný život potažmo svět, vůbec vysvětlit?  Je vše skutečně jen náhoda, osud, přírodní zákony, a nebo máme v rukou vše jen a jen my lidé?

Pokud je to osud, tak to bude nejspíš nějaký vrtošivý zlomyslný dědula, který nenaděluje všem stejnou měrou. Proč je k někomu tak štědrý, zatímco druhý kdyby se rozkrájel tak furt nic?

Pokud vše ovládá náhoda, je to možná ještě větší průšvih než v případě osudu. Osud, stejně jako Boží úradek, nelze měnit, tedy v obou výše citovaných případech člověk musí prostě přijmout co se mu stalo. Vědomí, že by proti tomu tak jako tak nic nezmohl, je útěchou, ale i pohodlným alibi.

Jenže pokud je vše pouhá náhoda, mohou u kriticky uvažujícího člověka vyvstat určité pochybnosti: nedalo by se to přece jen nějak ovlivnit? Nějak té náhodě napomoci, vyjít vstříc, popřípadě ji nějak přečůrat a obejít?

Přírodní zákony naproti tomu skýtají jakous takous naději, že pokud je člověk pozná a pochopí, ale hlavně, pokud se jimi bude řídit, že mu žádný chaos nehrozí, protože  příroda je moudrá a umí si poradit. Jenže pochopit ten její řád je asi pořád ještě nad lidské síly: kdo může tvrdit že pochopil nekonečnost vesmíru, teorii relativity, kvantovou elektrodynamiku nebo  nukleární fyziku?

Snad nejhorší variantou ze všech zde předložených však je, když si připustíme, že vše máme v moci skutečně jen my lidé. Jsme tak křehcí a nestálí, pouhé shluky bílkovin a uzlíčky nervů bičované smrští emocí. Jak se na něco tak efemérního spolehnout?  Lidská mysl je snad ta nejvíce vrtkavá věc, naše myšlenky prchavé  a pomíjivé…tohle tedy že má být tou hlavní a hybnou mocí veškerého světa?

Nedávno jsem četla román Alberta Moravia, jedno z jeho snad nejméně známých děl JÁ A ON.  Jedná se o fiktivní rozhovor muže s jeho penisem, muž se neustále na svůj orgán zlobí a hubuje ho, že ho žene do nepříjemných situací, že díky němu neovládá svůj život. Tehdy mi jsem pojala podezření. Jestliže muži sami připouští, že jejich mozek není tím pravým řídícím orgánem podle něhož se rozhodují, ale že hlavní je orgán pohlavní, tak to jsme teda v….

Na nejvyšších postech jsou přece muži, státy, armády, světové organizace, nadnárodní koncerny a mezinárodní banky, vše řídí muži…jestliže tedy ON řídí a ovládá muže, kdo tedy světu a našim životů vládne?

V tu chvíli mi to došlo.

ON

 



Poznámky k tomuto příspěvku
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 5.12.2012 >

co na to říct? je to typický palkovský fejeton

a dobrej


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 6.12.2012 > PetrSuk-Zbraslavský> 

co na to říct? Já už asi jiná nebudu

dík


<reagovat 
Aaen (Stálý) - 6.12.2012 > Není to žena proti muži, vagina proti penisu a svět neřídí velký Č. Každý jsme muž-žena, máme pravou (ženskou) a levou (mužskou) hemisféru mozku. Obě hemisféry vidí svět jinak.

Kam „naše“ civilizace dospěla, je výsledek likvidování pravé (ženské) hemisféry v nás všech: mnoho věcí ve společenských hodnotách, systému vzdělávání, cukr a bič. Málokdo ji časem najde zpět. Duchovní kastrace, vymytí půlky mozku. Ale je to vratný proces. Poklad je uvnitř nás, jen jsme už zapomněli cestu. Stačí se porozhlédnout, ona tam stále je a bude.

Libuše, i tenhle Tvůj text je psán hodně mužskou hemisférou.
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 6.12.2012 > Aaen>  dík asi jsem nepovedenej chlap:-)))
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 12.12.2012 >

"..ale ale; ...jak říká klasik, neznaboh" je „duševní" mrzák; a atheista" je

 

 

 potom  „..mrzák (( neznaboh ))", který o svém „..mrzáctví" ještě mluví veřejně, místo aby se sebou snažil něco podstatného"  „..rychle" udělat; ......

 ."


<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 12.12.2012 > Zeanddrich E.> 

věřící pyšně předpokládají že jsou po smrti určeni pro nebe ateista pokorně přijímá fakt že po smrti nás čeká jen nicota . který z nich je moudřejší?

ateismus není plodem tupého materialismu ale výsledkem pozorného přemýšlení o věcech kolem nás-malému dítěti také nevyvracím že dárky nenosí Ježíšek nebo Mikuláš s čertem a andělem   tak proč bych měla přesvědčovat dospělé věřící jak moc se mýlí? klasik který má potřebu prohlašovat o někom že je mrzák jen proto že dotyčný není slepý je klasický blbec

dík za komentář


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 13.12.2012 > libusepalkova> 

"..ale běž :).. ..máš tedy pocit, že nějaká hmota (( která navíc v

 

 

 

 tom smyslu, ve kterém je nejběžněji presentována (( t.j. jako něco pevného )), vlastně neexistuje - nejmenší nalezenou částečkou je „jen" zhuštěná energie :)   ))" či něco „podobného" byla na počátku (( když teď pomineme „vše" „..zbývající" )) toho, že tady teď např. Ty píšeš, přemýšlíš, vychováváš děti, sdílíš lásku apod. se svým manželem (( partnerem )), apod. ?.. ..tomu snad sama nemůžeš věřit; ... :)) .

.“

 


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 14.12.2012 > Zeanddrich E.> 

"...a ještě něco o takzv. náhodách", které by nám měly přinejmenším něco napovědět o neskonale" dokonalém uspořádání" všehomíra", které stěží zařídila nějaká ta hmota", že:

 

- počet  přístupů předmětných" (( uživatelé v režimu nepřihlášení" )) uživatelů v cca 21 00 hod ve čt. 13. prosince  r. 2012:

 

 

libusepalkova
(žena)
Stálý
Na Totemu: 9933x

Zeanddrich E.
(muž)
Stálý
Na Totemu: 99333x

 

 

..

..

..viz mů§j nejnovější příspěvek ve zdejším fóru, ve kterém i Ty hraješ nezastupitelnou roli; .....

 ."


<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 14.12.2012 > Zeanddrich E.> 

ale věřím..všechno to jsou přírodní zákony a ne žádný dědula na obláčku...ta hříčka s čísly je fakt kouzelná ale snad nechceš naznačit že v tom má prsty ON?

Že by takhle ztrácel čas a svou všemocnou energii na takový blbiny místo aby se snažil zamezit hladomorům v Africe válkám po celém světě ve snaze zachránit co největší množství lidských životů? Ale vlastně co čekat od chlapa...kdybyb byl Bůh ženská tak by to na světě tak tristně nevypadalo:-)))

dík za komentář


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter