Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ženy a budhismus
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 27.11.2012 (18:26:54)

ŽENY A BUDHISMUS

 

Buddhismus je mi v podstatě sympatický, protože je takový mírumilovný…ale trochu nespravedlivý k ženám.

Buddhista si po ránu zamedituje, pak vezme misku  a jde si někam pro rýži…jenže to někdo jiný musel vstát ještě předtím a tu rýži uvařit...většinou nějaká ženská. A tak si vymeditovaní svatí muži nechají naložit misku jídlem a políbit ruku od těch chudinek, které od rána stojí u kotlíku a míchají rýží, aby za to dostaly milost posvěcení od povalečů, kteří  od rána relaxují v pozici lotosového květu. Tak nějak logicky mi z podstaty věci vyplývá, by políbení ruky by si zasloužily spíš ty ženské za to, že uvařily. A kytici lotosů k tomu. Ale tak to nefunguje. Buddhista se vrátí k meditacím a józe, zatímco ženská jde vydrhnout kotlík a poklidit v kuchyni. Tak to mě fakt míchá.

Ale ono to vlastně bylo už od počátku spíš jako pánský klub - Buddha opustil ženu a dítě, aby mohl v klidu a ústranní meditovat o podstatě lidského utrpení. Možná se mohl zeptat své ženy, jaké utrpení jí a dítěti svou nepřítomností způsobil. Kdyby od rodiny odešla ona, nejspíš by ji ukamenovali a prohlásili za běhnu. Jak to že ženské neprojde to, za co je chlap uctíván? Rodinný život je složitý a vydržet to chce možná větší odvahu než sedět někde pod stromem a mudrovat. To mudrování nemyslím nijak hanlivě, mudra je v indickém pojetí symbolické gesto vyjadřující různé filozofické stavy a klíčové doktríny buddhistické nauky. Ale na co vlastně Buddha přišel? Že podstatou lidské bolesti je chtění a lpění na vnějším materialistickém světě? Ale to ví každá průměrná manželka. Proč myslíte že žena okřikuje manžela, když se na ulici otáčí za jinými ženami…no chce ho ochránit před chtěním. A to že mu občas vyluxuje bankovní konto není nic jiného než lekce v tom, jak nelpět na vnějším materialistickém světě. Obyčejné ženské tak každodenně aplikují zásady Buddhova učení v praxi, ale nikdo jim za to pozlacené megasochy nestaví…jen koluje spousta vtipů o žárlivých a chamtivých manželkách.

Jak jsem řekla na začátku, buddhismus je mi sice sympatický, ale připadá mi poněkud diskriminující vůči ženám. Jenže mé pochybnosti se týkají i jiných náboženství.  Tvrdí se například, že  západní  křesťansky orientovaná společnost projevuje k ženám mnohem více úcty a dovolí jim, aby se realizovaly jako plnohodnotné bytosti.

Když vidím u novinového stánku časopisy plné nahotinek tak si říkám že to je fakt krása, když je ženám dovoleno aby se takhle předváděly s vyšpulenými zadky a roztaženými stehny. Jaký větší projev úcty si můžete představit když procházíte kolem nějakého „masážního salónu“ kde jsou ženy vystaveny jako maso u řezníka, v černých latexových oblečcích a s řetězy na krku, skoro jako dobytek na trhu, popřípadě stylizovány do roztomilých králíčků s plyšovými ocásky na zadku? Nemluvě o luxusních restauracích kde je nahé ženské tělo použito jako tác na kterém jsou servírovány pokrmy  pro zbohatlíky kteří nevědí co s penězi?

Kdepak, muži naší bílé euroamerické křesťansky zaměřené kultury dobře vědí co ženy chtějí a také jim to dopřávají. Dobře promyšleným systémem a verbálními sugescemi o tom, co je vhodná profese pro ženy, které se tradují z generace na generaci, je nutí pracovat na méně placených pozicích jako zdravotní sestry, učitelky, uklizečky a nebo, jako  neplacené služky v domácnosti. V případě těch krásných a mladých, na jejich nahotě dokonce slušně vydělávají, nejen jako majitelé bordelů, ale i tak, že pomocí reklam s nahými ženami zvyšují obrat prodeje svých produktů. A přitom kritizují muslimy za to, že své ženy halí od hlavy až k patě do černých hábitů. Chlap který nechce aby mu ženu očumovali jiní je sice zaostalý žárlivec, ale nevím zda to přece jen není větší projev úcty a lásky než když na nahotě své ženy klidně vydělá a ještě je na to pyšný. A zatímco bílé ženy litují muslimek, že musí chodit zahalené, Arabky naopak bílými žena pohrdají, protože většina sexuálních  pracovnic v arabských zemích jsou právě Evropanky.

Ale toto zamyšlení, které začalo budhismem a skončilo u islámu, nechce být hodnocením náboženských proudů, spíše ukazuje, že postavení ženy, ať mezi buddhisty, křesťany nebo muslimy, se zase tak moc neliší. To je asi to jediné, v čem se pánové na celém světě shodnou. 



Poznámky k tomuto příspěvku
Zazo (Občasný) - 27.11.2012 > nojo, ženské..ač to tak nevypadá, vládnou svjetu..víš to..asi neřekneš jo, ale to neva..nonic..měj se
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 27.11.2012 > Zazo> 

ale jo, souhlasím, máš naprostou pravdu 

dík že jsi to vyslovil místo mě:-)))


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 27.11.2012 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 27.11.2012 >
<reagovat 
fernet=kranad (Občasný) - 27.11.2012 > velmi to oceňuji, možná bych změnil pak název. A poslední slovo; to nebude správný tvar, ne?
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 27.11.2012 > fernet>  Nechápu fernete...sorry jsem přírodní blondýna, mně musíš říct všechno po lopatě
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 27.11.2012 > libusepalkova> "shodnou, shodnou", milá Libuše.
A velmi oceňuji to, že ses s emencipovaným vtipem zhostila nesnadného úkolu jak udělat islám přitažlivý pro sebevědomé ženy (když tedy trapně napodobím Tvou ironii).
Ale jo, dobrý!

(pro přírodní blondýny do mne hustil Ruda z Ostravy na rádiu Demence 1 tento vtip: "Víte co udělá přírodní blondýna, když učitel smaže tabuli? Vygumuje si sešit." Ale já jsem to dodnes nepochopil. To bude asi jak s tím nejkratším vtipem na světě, který nám na gymplu vyprávěla Eva a mi pak málem ujel vlak, když jsem přemýšlel. No a pak mi vlak ujel doopravdy.)
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 27.11.2012 > fernet> 

aha...t je tam navíc...Říhovi jsem zase předtím ubrala a...a vždycky na konci...ach ty konce...měla bych se na zakončení asi  víc soustředit:-))

ten vtip je dobrej...nebude Ruda přebarvenej blonďák? ale možná to má od sazí...

dík


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 27.11.2012 >

Podobné téma mne prašťalo hlavou celú ZDŠ, keď sme sa mali učiť nejaké partizánske skupiny.

 

Hovädá! Nechali doma ženy deti napospas nemcom a sami si odplávali do lesa a tam im nosili jesť...

A ja sa mám učiť mená tých ľudí???

 

Tka.

 

Inak keď už nejaké náboženstvo je k žene fér, tak tie, kde farár aj hlava náboženstva môže byť aj žena, toto je náboženstvo o ľuďoch.

Ostatné sú o mužoch.


<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 27.11.2012 > maxima gali>  souhlas gali je to přesně jak říkáš dík
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 27.11.2012 >
Body: 4
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 27.11.2012 > PetrSuk-Zbraslavský>  díky..jsi dneska nějakej ukecanej
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 27.11.2012 > libusepalkova> já se polepším
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 28.11.2012 > PetrSuk-Zbraslavský>  nemusíš já moc ukecaný nemusím
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 28.11.2012 > ahoj libuše, po Bibli jsi /po mém soudu velmi dobře/zauvažovala o buddhismu, ale mělo by se to opět brát teritoriálně, s jejich a dalším myšlením nic nenaděláme, a to je dobře.Čtu teď Tisíc a jednu noc /překlad F.Tauer/ a tam je zase "tisíc a jeden podnět"k zamyšlení z jedné části tvý úvahy.Zdraví Franta
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 28.11.2012 > František Vyrut>  dík...Tisíc a jednu noc bych tu mohla taky podrobit rozboru jako jsem to udělal s Biblí...,ale to by asi bylo jiný kafe:-)))
<reagovat 
maria keis (Občasný) - 28.11.2012 > někdy nejde ani tak o náboženství jako o zakořeněné tradice, které je prostě jednodušší dodržovat, než se na nich snažit něco změnit k lepšímu.
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 28.11.2012 > maria keis>  mariakeis pravdu díš, je to přesně tak dík za přečtení
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 30.11.2012 > Moc jsem nepochopil, proč dáváš do souvislosti křesťanství a pornografii,ale jinak je to napsáno docela vtipně.
P.S.Dřív,než tu rýži někdo uvaří,musí dát někdo na ni peníze...většinou nějakej mužskej.
Body: 3
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 30.11.2012 > P.V.Ctihodný> 

netvrdím že je tam přímý vztah-jen si všímám že v té části světa kde je křesťanství rozšířeno vládně něco víc než jen láska tolerance a pravda...kéž by si měl pravdu s těma mužskejma co dávaj peníze na jídlo-to znám jen z doslechu

dík


<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 30.11.2012 > "Co se týče toho „prodeje" té „ženské nahoty" apod. -říká se: ..ty, které na to mají, si s tím „svým



masem" relativně slušně vydělávají, ty které (( již)) na to nemají, proti tomu brojí (( typický příklad - Jane Fondová -v mládí se starala, zda má pro nahé fotky apod. dostatečně hezká prsa, ve „stáří" pak bojuje proti tomuto ..nehoráznému



„zneužívání" žen.. :) )). ..To já jen, abychom věděli, kam že si Tě máme zařadit, děvčico; ... :)).
."
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 30.11.2012 > Zeanddrich E.> 

milej zlatej  klidně si mě zařaď mezi ty který by si tělem zatím ještě mohly vydělávat ale naštěstí nemusej

to že některé ženy odmítaj se vystavovat nahý nemusí být jen proto že na to nemaj ale že si sami sebe příliš vážej...je spousta mladičkých missek kterým by časopisy zaplatily majlant a stejně do toho nejdou takže jak si tohle vysvětluješ?

 

vidíš svět moc zjednodušeně aniž bys přemýšlel o příčinách a důsledcích-takže i já vím kam si tě zařadit šuhaji:-)))


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 1.12.2012 > libusepalkova> "...co se hned urážíš, nerozumíš


srandě.. :)) ..já přeci dobře vím, že jsem psal spíše o extrémech;... :).
."
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 1.12.2012 > Zeanddrich E.>  já se neurážím, šuhaji, jen jsem odpověděla tvým tónem..nerozumíš snad srandě? Nevšiml sis že jsem tam dala trojitýho smajlíka?:-)))
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 2.12.2012 > libusepalkova> "...no -právě že vím, co znamená trojité



znaménko za větou, a právě že předpokladám, že u trojitého smajlíka to bude asi obdobné; ... :).
."
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 2.12.2012 > V něčem souhlasím, v něčem ne.
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 3.12.2012 > Aaen> 

a právě tahle různorodost názorů je to co činí náš svět tak zajímavým

dík


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter