Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Dětská smrt z kolekce Šepot mrtvých
Autor: Navatron (Občasný) - publikováno 25.1.2012 (00:22:50)
další ve sbírce>

Dětská smrt

 

Prázdné domy, prázdné školy.

Déšť a vítr nad rakvemi.

Průvod živých, průvod mrtvých,

prázdné hroby nepohřbených.

 

Rakve plné dětských těl

zbídačených, Alláh chtěl.

Nářek, smutek, pláč a žal.

Proč jen Pán si děti vzal?

 

Kde je nebe, snad jen spí,

marně matky doufají.

A své děti promodlené

po márnicích hledají.

 

Všechno zapáchá a tlí.

Těla nastrojená v šatech posledních

mluví o tváři smrti, podivně spí,

snad se i smějí – děti…

                                                          

Kam jen odešly?

 

Dívej se dobře všude,

nadechuj zatuchlý vzduch.

Beslanské děti teď bude

učit žel samotný Bůh.   



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 25.1.2012 > Nech Boha na pokoji a radš se nauč psát, tohle hrůza...na takové téma si může troufnout jen básník!
<reagovat 
Anděla.Čertíková (Občasný) - 25.1.2012 > Jo..asi tomu rozumím..snaze upozornit na tyto události..na nevinné oběti, na to co by se nemělo dít nikdy a přesto se čas od času někde na Zemi stane..souhlasím s libuší, s přemírou mužského principu..
formu básně nehodnotím, ale za obsah..
Body: 5
<reagovat 
saebatien (Občasný) - 25.1.2012 > myslím, že problém agresie a terorizmu súvisí s potlačením mužského princípu, ale k veci: téma je to dosť ťažká, samotná udalosť bola zmesou krajných emócií, ale dielo ide po povrchu, aspoň vo mne nezanechalo nejaký silný pocit, skôr len akúsi prázdnotu. Hlavným problémom môže byť zviazaný rým a potom aj patetické klišé, ktorého vrchol je zaťahovanie Boha do tejto témy a to spôsobom v ktorom niet invencie.
<reagovat 
Čtenář - 26.1.2012 > Báseň se ke konci rozpadne. Že by náhlým přehozením metra? Divně působí také to, že některé strofy jsou zakončeny jen žensky, jiné jen mužsky, a to bez vnitřního důvodu.
<reagovat 
Navatron (Občasný) - 18.5.2013 > s odstupem času to už nemůžu číst ani já... máte recht, tohle se nepovedlo...
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 25.1.2012 > co je bude učit? lhostejnosti s jakou přihlížel jejich smrti? jesli je všemocnej a milosdrnej jak o něm říkaj, tak proč takový věci vůbec dovolí?--ten má tak koho co učit...Bůh, Alláh, Pán - mužskej princip - násilí, krutost - kdyby tam někde na obláčku seděla ženská a měla moc to řídit tak něco takovýho nedovolíla (myslím skutečná ženská, ne ty zrůdy co jako ženská vypadaj ale v nitru jsou ještě tvrdší a krutější než většina průměrných chlapů)
Body: 5
<reagovat 
 Navatron (Občasný) - 26.6.2014 > libusepalkova> děkuji za plodné reakce a názory...předem jsem s nimi tak trochu počítal, neboť si uvědomuji, co píšu za "bláboly"...mé dílo není pro dav....Jinak co se týká "Boha", "toho" si skutečně soudit netroufám..ale obdivuju každého, kdo to dokáže...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5) 6
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter