Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky OTEVŘENÝ POKLOPEC VE SVĚTĚ LITERATURY z kolekce Usměvavá beznaděj
Autor: Petr Měrka (Občasný) - publikováno 25.1.2012 (10:55:17)
další>

Být spisovatelem je fajn. Nakladatelé své autory zbožňují, hýčkají si je a to i přesto, že lidé nemají na knihy peníze.

Já jsem spisovatel a knihy si taky nekupuju. Jsem chudý. Můj nakladatel Šulin Kurvička mi posílá zbytky jídel, jinak bych patrně pošel hlady.

Bydlím ve stanu a dopouštím se zločinu. Kradu elektřinu, jinak bych nemohl psát. Ťukám jako datel do klávesnice notebooku. Inspirace mě neopouští a pořád doufám, že se z některé mé knihy stane bestseller. Ty však tvoří marketing a ne spisovatelé. Ale jak se říká: Naděje umírá poslední. Těsně předtím natáhne brka sám člověk. Bytost z masa a kostí.

Kolik takový člověk vlastně stojí?

Mám nejasný dojem, že vláda Anonymní republiky ho ocenila na necelý milión tantimů.

Pokud jste svým zdravotním stavem vázán na nemocniční lůžko a tuto hranici překročíte, doktoři vám to sečtou a exekutoři podtrhnou, pročež vás bez projevu jakékoli lítosti odpojí od přístrojů a ještě živé ostatky umístí do hromadného hrobu.

Důvod je prostý, mnozí pozůstali nedisponují takovým obnosem, aby byli s to uhradit náklady spojené se smutečním obřadem. Přeci jenom rakve nejsou z nejlevnějších a palivo v krematorium taky nespadne z nebe… I když by mohlo.

Stačilo by jen, kdyby se Bůh slitoval a seslal na Zemi meteorit tvořený převážně černým uhlím a naftou. Sice by v důsledku srážky patrně zahynulo několik desítek miliónů lidí, ale co to ve vztahu k sedmi miliardám znamená…? Nic, naprosté nic.

Taky jsem rád, že je letošní zima tak mírná. Každé ráno vstanu a vykoupu se v potoce. Ledová voda prospívá tělesné kondici. Díky tomuto pravidelnému očistnému rituálu jsem otužilý a fit.

Kromě toho, že jsem nebývale skromný, nebál, bych se užít výrazu asketa, jsem i nenapravitelný romantik. Moc dobře vím, že k životu nejsou nutné pouze hmotné statky, ale i láska.

Ano, přiznám se, jsem hrozný děvkař a mám to štěstí, že po mně ženské šílí. Tedy hlavně ty pod dvacet let. Starší už přeci jen dostávají rozum a v čím dál větší míře vyžadují materiální jistotu. Chtějí, aby jejich partner byl bohatý a dokázal se adekvátním způsobem postarat o rodinu.

Ministr práce a sociálních věcí Hybrid Žalud má rád děti. Četl jsem o tom v novinách, které jsem vytáhl z odpadkového koše. Prý mu z nich manželka připravuje gurmánské delikatesy. Odebírá je rodičům, kteří se stali vlivem nepříznivých okolností insolventními. Činí tak pro jejich dobro, neb pak už jim nebrání nic v tom, aby spáchali sebevraždu.

Dětí, které nezbaští, se zbavuje na tak zvaném trhu s bílým masem. Holky nejčastěji končí v pornoprůmyslu, nebo na ulici jako mimořádně laciné šlapky. Chlapci pak vesměs putují do čínských továren, eventuelně dolů na nerostné suroviny v Africe. Zastávají v nich pozici otroka. Za svoji dřinu obdrží neskonalé utrpení a reálnou vyhlídku na žádnou budoucnost.

Není nad to být spisovatel a mít ideály. Adolescentky je zbožňují. Vy takové náctileté cuchtě nabídnete sen a ona omámená touto slaboduchou fantasmagorií roztáhne nohy a to aniž by vzala v potaz důsledky.

Hormonální antikoncepce je nejen životu nebezpečná, ale především stejně jako prezervativy předražená.

Občas mívám výčitky svědomí z toho, kolik jsem zplodil harantů. Nikdy se však jejich přesný počet nedozvím, protože mnozí z nich se nedostali dál, než k potratu.

Výčitky svědomí utápím jak jinak v alkoholu a nezdráhám se sáhnout i po jiných drogách. Abych na ně měl, nezbývá mi, než se sám ponížit a nastavit kaďák každému deviantovi, který zatouží po tom mi do něj vrazit svůj smrdutý klacek a pořádně mě vymrdat.

Je jasné, že tento způsob bytí mě co nevidět zničí. Ale takhle to už na tomto světě prostě funguje. V podstatě by se dalo konstatovat, že my, obyčejní, mírumilovní a nenásilní lidé, jsme chorobní masochisté.

Svět přece očividně patří grázlům, kteří se neštítí zhola ničeho. Aby jste v něm byli úspěšní, nesmíte mít charakter, musíte být vychcaní a místo loktů používat ostré břitvy.

Nesmí vám být ani v nejmenším líto kráčet vzhůru k vítěznému naplnění své předsevzaté ambice přes hromady mrtvol… Vždyť ubližovat druhým je taková rozkoš. A věřím tomu, že pro mnohé je minimálně srovnatelná s orgasmem, ne-li přímo rajcovnější.

 

25. ledna 2012

Petr Měrka


Poznámky k tomuto příspěvku
Anděla.Čertíková (Občasný) - 25.1.2012 > Místy mile absurdní a místy břitce pravdivé..směju se až k pláči..
Body: 5
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 25.1.2012 > Anděla.Čertíková> dík
<reagovat 
čtenář komtesa - 25.1.2012 > Mistrovský kousek, teď už se jen jít oběsit! :)
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 25.1.2012 > čtenář> od tebe si pochvaly vždycky nesmírně cením, komteso!!
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 25.1.2012 > z toho by se jeden fakt picnul
Body: 5
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 25.1.2012 > libusepalkova> to jo
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 25.1.2012 > díky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 26.1.2012 > Mlž Svatý> přesně tak, díky!
<reagovat 
Rajče (Občasný) - 26.1.2012 > Jo, jo...život je kurva prodejná.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 26.1.2012 > Rajče> člověka z tohoto tvrzení nevyjímaje
<reagovat 
saebatien (Občasný) - 27.1.2012 > ťažký život spisovateľa, čo viac k tomu dodať :D
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 27.1.2012 > saebatien> tak tak
<reagovat 
invisible (Občasný) - 2.2.2012 > Jo, tak tohle je přesný.
Body: 5
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 2.2.2012 > invisible> dík
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 (7) 8 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter