Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ein
Autor: mystik (Občasný) - publikováno 3.2.2012 (17:36:11)

Oh funky rytmus v krvi, to byli 3 mlaďoši a hráli vehementní funk explozivní metodou. Dnes máme třetího února pro jednu funky trojici exploze jako sněhová koule věnovaná na adresu stupid pakos. DJ Q-Bert známej pro provokativní hrátky s ostrou jehlou, jim vyseknul poklonu tím, že remixoval jednu píseň pro Japonskej trh, žádní holomci, ale výkvět jadrnosti, Japanese girls cool gejša girls a v Čechách s Check Your Head vyvolali zajisté také kdysi funky hysterii. Ještě lepší a explozivnější se BEASTIE BOYS předvedli v ILL Communication, ale času je málo, někdy příště snad přibude exkurze o ILL com. Yeah jako 3rd Bass (více na http://www.youtube.com/watch?v=3S4Irlj7DnE ♥) skuteční ve své opravdivosti a divokosti, králové dobré nálady alespoň pro omladinu teď a tady...

 

 

SOMETHING´S GOT TO GIVE

„Something´s Got To Give“ je jeden z mých nejoblíbenějších kousků všech dob, protože v sobě zahrnuje všechny 4 základní složky; míchá živou hudbu se samply naší živé hudby, živé vokály se samply našich vokálů, texty s jeho sentimentem a zprzněnou originální basu.

Hudba pochází z kazety, když jsme experimentovali v Cole Practice Space. Asi tak o šest měsíců později jsme poslouchali spoustu kazet a našli jsme tento materiál. Udělali jsme smyčky z deseti taktů na Mikovo samoletu a přidali je do úpravy běžné písničky. Yauch napsal texty a já, Adam, Mike a Mark jsme je nazpívali. Mario šel do další místnosti s hudbou na kazetě a vyloudil ze sebe zprzněný pronikavý zvuk na 4 stopáku a potom jsme z něj udělali smyčku. V textech není žádný skrytý význam, jsou pěkně přímé. Pro mě zní tato píseň zkrátka funky. A dost mě těší, že hlavní nástroj vytvářející hudbu je DX7.

Jako malá poznámka pod čarou, „úsměv“ jsem se smíchem objevil někdy v roce 1989. Byl jsem v nákupním středisku, určenému vyloženě bělochům (v LA nebo v Texasu) a v obchodě přecpaném kamerami jsem zahlédnul jednu s názvem „Stroj na úsměv“ nebo něco takového. Zmáčkl jsem malé tlačítko a všechny baterie byly vybité, takže to vypadalo, že si z nás dělá ďábel v nákupním středisku legraci. Vydrželo to se mnou jako s kampaní „Řekni svoje NE“. S tím, jak je v Americe hluboce zakořeněný rasismus, zapadá dobře do této písně symbol Stroje na úsměv v nákupním středisku pro bílé.
(Ad-Rock)


GRATITUDE

Basová linka byla jedna z prvních věcí, které jsem se naučil, když jsem začal hrát na baskytaru, možná kolem roku 1980. Myslím, že vycházela z pedálu, který jsem získal a říkal mu Super Fuzz a tón nástroje si žádal linku.

Během roku 1987 jsme se po žních s Licensed To Ill rozhodli na krátko odpočívat. Koupil jsem si Fostex 8-stopej kazeťák a začal jsem psát písně s kamarádem Tomem Cushmanem. Tom mi připomněl starou basovou linku. Našel jsem Super Fuzz a napsali jsme s ní píseň. Píseň se jmenovala „Gratitude“. Tato píseň byla dělaná na bicí mašince 808 a já jsem v této verzi zpíval.

Jednou v G-Son, kolem roku 1991 nebo 1992, když jsme dělali na albu Check Your Head, Ad-Rock se někde opozdil, takže jsem zatím jamoval s Mikem. Měl jsem v síti připojen Super Fuzz a začal jsem hrát basovou linku „Gratitude“. Ukázal jsem Mikovi aranže a natočili jsme základy písně.

Výhoda v G-Son byla v tom, že jsme nechávali pohozené nástroje všude kolem a Mario měl všude po zemi mikrofony, tak zde vládla při natáčení určitá spontánnost. Když něco znělo jen napůl dobře, Mario to namíchal živě z pultu na DATku. Když to znělo dobře, mohl začít s 24-stopým nahráváním.

Aranže u „Gratitude“ natočil na 24-stopý pásek. Ad-Rock potom přišel a doplnil kytarové party. Zkoušel jsem napsat ty samé texty, co byly na 8-stopém demu, ale nehodily se nejlépe. Tak jsme práci na písni odložili s milionem dalších nedodělaných věcí.

Za rok jsme poznali, že problém s albem, na kterém jsme pracovali, spočíval v textech. Měli jsme spousty zajímavé hudby, ale jen málo hotových textů. Odhaduji, že jsme chtěli s texty vyslovit více pozitivních věcí, takže jsme nechtěně upravovali jazyk skupiny.

Nutili jsme se pokročit dál s psaním textů. Měli jsme nápad, že kdyby se naše pětice (Mike, Ad-Rock, Mario, Mark a já) odloučila na chvíli od životu s rodinou, možná bychom dostali míč do pohybu. Mario nahrál na kazetu instrumentální verze všech písní, ke kterým jsme chtěli udělat texty, zabalili jsme 4-stopý přenosný kazeťák a odletěli do San Francisca. Tady jsme si vypůjčili malý karavan a jeli na sever podél pobřeží. Zastavili jsme u odlehlého domu na pláži (byla zima, tak se tu nikdo nekoupal).

Během výletu Ad-Rock několikrát pouštěl instrumentálku „Gratitude“. Napadlo ho flow, tak zkoušel zpívat slova v udaném rytmu a písnička začala krystalizovat.

O pár dní později jsme se vrátili do San Francisca. Zůstali jsme na noc v hotelu, před odletem zpátky do LA. V tom jsme se dozvěděli z telefonátu smutnou zprávu. David Scilken, náš blízkej kámoš, zahynul.
(MCA)

 


TIME FOR LIVIN´

Tady máte náhodné spojení. Hudbu napsala opravdu skvělá, ale neznámá a věřím, že i nevydaná, hardcore skupina z New Yorku na počátku 80.let, Front Line. Yauch měl obzvlášť rád jejich jednu píseň a požádal Milese Kelly, kytaristu Front Line, aby mu jí zahrál. Tak trochu si vzpomínám, že ji Yauch zahrál občas na baskytaru, když jsme se s ní pachtili. Když jsme ji jeden den hráli a Yauch mi předváděl aranže, rozhodli jsme se, že vypustíme úpravy a zařadíme ji jako původní hardcore smršť na kazetu. Jak bylo v té době zvykem, Mario C byl připraven natáčet. Myslím, že jsme s ní byli hotovi hned po několika pokusech.

Protože to byl hardcore song, každý se ke mě otočil, podíval se na mě a řekl: „pojď, dej se do toho jako za starých časů“. Jednou v noci, po prožité veliké frustraci, abych tak řekl, nebo jak bych to vylíčil, mi Mario podal mikrofon Sony Karaoke a spolu s Adamem a Adamem mi nařídil, abych se odvázal. Neměl jsem žádný konkrétní nápad, co říkat, pamatuji si, že jsme jen tak vzali album Fresh od Sly and The Family Stone a vytáhli jsme obal s texty k inspiraci. Potom jsem udělal další krok a začal jsem křičet texty z písně „Time For Livin´“ přes hudbu. Dříve, než jsem si to uvědomil, všichni zdrhali z cesty v naší relativně malé kontrolní místnosti, aby mi dali prostor k divokému poskakování. Po několika pokusech výkřiků byl můj rozum mimo hru, svalil jsem se na kanape v kontrolní místnosti a bylo vymalováno.
(Mike D)


PASS THE MIC

Tahle byla první hip-hopovou písní, udělanou pro Check Your Head. Po dokončení Paul´s Boutique jsme se rozhodli vybudovat si vlastní studio, abychom měli dostatek času na nahrávání a potom jsme si mohli dopřávat tolik času, kolik jsme chtěli. Nějakou dobu jsme experimentovali s dalšími hudebními styly, možná rok nebo dva. Náš záměr bylo vytvořit celé album zpívané a hrané na nástroje, ale Mario nás směroval k hip-hopu. Nakonec se mu splnilo přání.

Pozoruhodná věc o natáčení této písně byly bubny. Slyšeli jsme, že John Bonham použil hodně dlouhý kick drum u něčeho a já jsem si myslel, že by bylo zajímavé vyzkoušet jeho techniku. Využili jsme naplno velikosti basketbalového hřiště / rekreační místnosti v G-Son, zabalili jsme dlouhej kus kartonu z lednice okolo kick drumu a potom jsme připnuli mikrofon na vzdálený konec bubnu, Mike bubnoval a my jsme z toho udělali smyčku.

Přímá basová linka byla část improvizace Rona Cartera, Mario ji vysamploval. Já jsem zahrál malý zakončovací fuzz bass na konci písně... Ale věc, která mě u téhle písně vždycky nejvíc pobavila, byl vysamplovaný úvod k písni „I“ od Bad Brains. Je skvělé, když se sampluje hardcore skladba, aby z toho vznikla hip-hopová píseň, notabene když ještě pocházela původní deska od parádních Bad Brains.
(MCA)


JIMMY JAMES

Měl jsem v životě několik chvil, kdy jsem byl přímo posedlej Jimi Hendrixem. Tato píseň vznikla během jedné takové chvíle.

Když jsme natáčeli Check Your Head, žil jsem ve srubu v Hollywood Hills. Měl jsem sampler MPC60 a v chatě připojený gramofon. Jednou v noci jsem samploval smyčku z Hendrixovo písně Birthday. Potom jsem smyčku dal navrch k beatu Turtles a začal jsem osekávat všechny Hendrixovy šílené zvuky přes smyčky. Další den jsem přijel do G-Son a Mario mi pomohl zmenšit formu šílenství.

Bohužel jsme nedokázali zaplatit legální použití všech zvuků, které jsme scratchovali v písni. Rozhodnuti, že je ponecháme na desce, jsme se vrátili do studia, našli jsme jiné zvuky, které byly podobné a předělali jsme píseň tak, abychom jí mohli nechat na albu. Ale nikdy mi nepřipadala dostatečně dobrá. Píseň je vskutku poctou Hendrixovi, takže když odstraníte jeho kytarové zvuky, vnímali jste výsledek vyloženě špatnej.

Pár měsíců potom, co vyšlo Check Your Head, nám majitelé autorských práv konečně povolili použít zvuky. Potom jsme se rozhodli vydat „original version“ na 12“ singlu a natočit k němu video.
(MCA)

 


SO WHAT´CHA WANT


Po dalších dvou letech nahrávání jsme konečně považovali práci k Check Your Head za hotovou. Ale když jsme ji potom poslouchali, pořád jsme cítili, že tomu něco schází. Zavětřili jsme další spád k rýmování a zdálo se, že bychom potřebovali ještě jednu pecku. Ad-Rock měl několik smyček na svém SP 1200 ve studiu G v G-Sonu, o kterých jsme si mysleli, že jsou v pohodě. Přidali jsme je na 2-palcový pás s Mariem, ale potom jsme ukončili hraní nástrojů přes samply, eventuelně jsme je chtěli všechny nahradit. Adam zahrál nějaké kytarové party, já jsem nahrál nějaké beaty na bicí soupravu a Mark Nishita udělal několik pokusů s funkovými varhanami, které jsme také vysamplovali. Pamatuji se, že jsem jezdil sem a tam, poslouchal skutečně drsné aranže písně, pokoušel jsem se vymyslet nápady na texty a moje žena Tamra, otočená ke mně, mi povídá: „pracuješ na albu už dlouhou dobu a teď, místo, abys měl všechno hotové, budeš ještě víc pracovat na tomto praštěném songu.“ Připouštím, že demo znělo pravděpodobně velmi potrhle, ale v nervozitě ve spěchu na poslední chvíli se vokály povedly a Biz Markie byl vysamplován z jedné starší session, kterou s námi dělal a tím jsme píseň zakončili.
(Mike D)


THE BIZ VS. THE NUGE


Tato byla asi nejrychleji udělaná píseň na Check Your Head, ačkoliv s Bizem nikdy nic není jednoduché. Pamatuji se, že jsem vyzvedl Bize z hotelu a poslouchal jsem promo desku „Low End Theory“ A Tribe Called Quest, která mi záhadně zmizela z auta tutéž noc. (Biz později kápnul božskou, „jestli ji nemůžeš najít, asi bude u mě“) Zastavili jsme na chvíli v mém domě, abych se podíval na desky. Potom, co jsem si prohlížel sekce Billy Joela, Paula Simona a Jamese Browna, Biz vytáhl album „Cat Scratch Fever“ od Teda Nugenta a řekl, „Yo, mohli bychom si tuhle vzít do studia? Mám něco, co chci udělat na tento joint“.

Po příjezdu do G-Son se Biz ptal, jestli je poblíž studia cukrárna. Sáček cukroví si donesl z ulice. Potom pustil Nugentovu desku a po dvou pokusech byla píseň hotova. Biz si potom po zbytek večera uchystal mixtape, který poslouchal během letu zpátky do New Yorku, a přidal si tam také singly Billy Joela, Paula Simona a Helen Reddy. (Mike D)


JIMMY JAMES

„tohle je první song na novém albu“

 

Lidi jak se máte, začíná vám nový den

pro matičku Zemi je tu nové ráno

hodně dlouhou dobu tu byla taková touha

ale teďka září slunce, zatáhněte si roletu

 

Tohle je typ výslovného zasvěcení

posílám pozdravy za hodně inspirace

všechno, co jsem si kdy přál, je stát se ctihodným

uvolnit se a flákat se po malou část svého života

já posílám lásku do všech koutů Země

skáču na jeviště a beru si mikrofon do ruky

nehraju žádnou roli, takovej jsem prostě já

a jestli se pokoušíš mě kritizovat, kašlu na to, protože se zabavím hudbou

 

Bass ze zadního místa v autě mi připadá uklidňující

používám osm pancéřových pěstí

já jsem Mike D. a je dokázáno

že ocením pohled na lidi, co trsají

připnul jsem si na ucho sluneční brejle a co jsem neviděl

jenom hudba lidi dostala do harmonie

 

 

FUNKY BOSS

 

Funky šéfe, upaluj od mojí prdele    Funky šéfe, vypadni už od mojí prdele

 

 

PASS THE MIC (PODEJ MI MIKROFON)

 

Jestli vnímáš to co já, potom je to hudební mistrovské dílo

ale jestli slyšíš, jak s tím zacházím, pak je to přinejmenším skvělý

co se mi mihne hlavou, to mnou projde dál do chůze

opravdové pocity vyjádřím tím, jak mluvím

a tohle jsem já, MC, jmenuju se MCA a pořád dělám, co mě těší

a teď bych vás chtěl seznámit, pošlu mikrofon k D., s dlaní naplněnou pravdou

 

Já mám jméno D., jó a já nežertuju

a umím hrát block party až ti z toho zešediví vlasy

tak, co na to říkáte? Vybouchnu v proudu hry

a jako Jimmy Walker jsem atentátník

a teď bych rád předal mikrofon

tak Ad Rocku pojď a dělej co chceš

 

Já jsem A-D-R-O-C-K

na místo s baskytarou jdu kolem dokola

nemůžu zastavit, jó, tik tak, jó

a jestli si myslíš, jak jsi upravenej, tak budeš chytat granát jó

protože já to vysypu

ale teď musím předat mikrofon dál Yauchovi

 

Tak dál a dál a dál a dál

a nemůžu přestat až do brzkýho rána

tak rock rock jó tik tak jó do beatu jó pojď a hraj jó

 

Vzdávám díky za inspiraci

ona vede moji mysl po cestě

spousta lidí nám závidí, mluví o mě

ale je to proto, že nemají, co říci

 

Všichni rapují, jakoby to měl být výnosnej kšeft

chovají se, jakoby byl život jenom úžasnej byznys

tak tohle vám všem musím vzkázat

buďte k sobě pravdivý a nikdy nezklamete jó

a teď bych rád předal mikrofon k Adamovi

tak jak se jmenuješ Yauchu? Já jsem M.C.A.

 

Přišel jsem tam, co jsem teď, ze spěchu

zjišťuju, že umím groove s beatem, když ho pouštím

tak promítni svoje starosti v akci

povstaň a trsej s rytmem v duši

a teď bych rád přenechal mikrofon

bráchovi Ad-Rockovi, pojď a rozsviť se jako blesk

 

Yes yes jó a yes yes jó

já jsem vždycky přesnej, nikdy horší jó

a to je pravda jó osvětlil jsem to jó

nemám v životě čas být vyděšenej

tak co mi povíš, to co ještě neznám?

jsem jako Clyde a hraju pořád

ale čas letí, když máš dobrou zábavu

tak pojď Mike D. (to jsem já) a něco sem hoď

 

M.I.K.E. vedle D.

přijdeš a uvidíš mě a zaplatíš vstupné

dělej to, co já profesionálně

v říkání pravdy, já jsem přesně tím, čím chci

teď Ad-Rocku a M.C.A., zahrajte tenhle joint jako v dobách old-schoolu

 

Jó já hraju až do rozednění

poseču MCs jako kdybych sekal trávu

beru roha a nic mě nezastaví

myslíš, že se někdy potkáme Stevie? Jeden z těchto dní, D.

já však chápu svoje pohnutky a mám spadeno natřít to

rapperovi, co se chová jako pitomeček, ale teď bych se tě chtěl zeptat

jak se ti líbí pocit mít baskytaru ve tváři v davu lidí

 

 

GRATITUDE (VDĚK)

 

Dobré časy skončily, ale tys je promrhal

co se pokazilo ve tvých systémových věcech?

řítí se to jako lázeňská budova

co sis myslel, chybělo ti volání

je to tak dobrovolný, tenhle pocit

je to jako život, je tak přitažlivý

když máš tolik co říct, říká se tomu vděk a to je fakt

 

Dobré časy skončily, ale tys je přiživoval

nenávist vyrostla do veliké míry, myslíš si, že jí potřebuješ

jednu věc ti povím, víš vůbec, co si myslíš?

že je ti svět dlužnej, co tě vysvobodí?

podívej se na podstatu a uvidíš

když máš tolik co říct, říká se tomu vděk

 

 

LIGHTEN UP (OSVIŤ)

 

Já osvěcuji – svítím jako slunce

 

 



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter