Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Autorské čtení "Lidé, čtěte!" pošesté
Autor: Zradada (Občasný) - publikováno 23.3.2012 (10:21:36)
Ve čtvrtek 12. dubna pořádá Knihovna Eduarda Petišky šestý hudebně literární večer z cyklu Lidé, čtěte!. Akce proběhne v klubu Egzyl v Brandýse nad Labem od 19:00 hod. Těšit se tentokrát můžete na trojici autorů, jimž je společné to, že se věnují jak básnické, tak prozaické tvorbě. Prvním z nich je brandýský spisovatel Petr Kukal, dále vystoupí Pavel Brycz, autor několika povídkových a románových titulů, třetím pozvaným je Jakub Pech, který se vedle beletrie věnuje především hudební publicistice. Mimo jiné je také členem čtyřčlenného Pestrobarevného karnevalu pro pracující lid – kapely, která se představí v hudební části večera.
Petr Kukal patří bezpochyby k místním nejvýraznějším autorům. Svou publikační činnost zahájil v druhé polovině devadesátých let, a to jak na poli odborné literatury – dlouhodobě se věnuje otázkám výchovy a vzdělávání, tak i svou beletristickou tvorbou. Do té patří jeho básnická díla a literatura pro děti a mládež. V klubu Egzyl bude číst ze své šesté, v minulém roce vydané, básnické sbírky Hejna ptáků a všechno.
Dalšího autora, Pavla Brycze, spojuje s Petrem Kukalem hned několik věcí. Tak jako on si vyzkoušel učitelské povolání, část své tvorby věnuje dětským čtenářům, patří ke stejné generaci. Věnuje se především povídkové tvorbě a poezii, ale příležitostně se pustí například do psaní hudebních textů pro kapelu Zdarr, nebo do vymýšlení večerníčků (seriál Dětský zvěřinec z roku 2008). Na Lidé, čtěte! přečte něco ze své knihy z minulého roku Tátologie aneb rady pro začínající tatínky, kteří nechtějí brzy skončit.
Jakub Pech se dlouhodobě věnuje především tvorbě z oblasti kulturní publicistiky. Publikoval například v Houseru, v kulturním časopisu A2 nebo v NeKultuře. Od dob studií píše také poezii a v poslední době se věnuje povídkám. Za připomínku stojí i jeho hudební tvorba – například sólový projekt Kākāpō, v němž se nebojí používat svérázné a odvážné kompozice. Na Lidé, čtěte! vystoupí s hudebním tělesem bez stálého jména, které staví především na hudební improvizaci a přímém hudebním prožitku okamžité nálady a okolností. Název Pestrobarevný karneval pro pracující lid, pod kterým bude v tomto případě kapela vystupovat, je sám o sobě výsledkem nahodilostí a inspirací z minulého koncertu.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter