Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky rudolf steiner z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 3.4.2012 (13:59:43)
Pokračování>
tak mě v rámci mého mezi-oborového studia nepotěšil rudolf steiner. kdysi mě dost znechutil "duchovědný badatel" brunton, minařík a ještě nějaký, obzvláště ty čistě křesťanský, třeba solovjov, popřípadě východní "trenéři" ducha, například osho, ramakrišna a další a další, který se radši ani neukládaj do mý ve fázích "normality" nic moc paměti (ono zas když naskočí přes nějakou vtipně záludnou ataku psychosa, tak se rozjede až běda, paměť jedna). 

rudolfa steinera jsem jaksi vypouštěl, tušil jsem, že tudy cesta nevede. duchovní lekce, duchovní cvičení, meditace pro "duševně zdravé", to je pro psychotika zhola nepoužitelný. mi prostě k srdéčku nepřirost. kam se to hrabe na historky o nějakým běsy posedlým adeptu šamanismu, který si poletuje rok nebo i dýl jak magor kolem vesnice, než mu docvakne, že si s ním pohrávaj duchové a nějak se pak pokouší zuby nehty dát dohromady. a třeba i o svých vizích a mentálních podivuhodných cestách začne vykládat. 

a co mě tedy taky zaráží, i když nevím, proč bych to s nějakým emočním nasazením řešil, je to, jak si tenhle duchovědný badatel, rudolf steiner, muž s jakousi až "duchovní kázní", přisvojuje do své "duchovní vědy" ježíška. a kolem něj se to prý všechno točí, to umravněné zření, ty lekce. nechci to nějak rozmazávat, ale ježíška si stejně dobře může po svém vykládat i psychotik. nebo si ho nějak přisvojit do svýho světanáhledu. vždyť to byl svým způsobem úplnej prototyp "šílence", jak už nemoh ustát ty hlasy, záchvaty mánie a tak dál a tak dále a nechal se radši zabít, než aby třeba místo toho duchovědně bádal a trávil své dny v meditacích o čemsi transcendentním.


Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 3.4.2012 > a Sokrates chlastal s kámošema po symposionech a uváděl do rozpaků svými všetečnými otázkami buráčky na tržišti, nikdy nic nesepsal a měl svý pevný zásady - jako že osvobodit mládež od bludův není kažení - stejně ho mám nejraději
Body: 5
<reagovat 
Vasil (Občasný) - 13.4.2012 > ruda z Ostravy je taky blb
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 3.4.2012 > jen by mě zajímalo, co si od steinera přečet..asi moc ne, žejo
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 7.4.2012 > Zazo> 

"...a to ještě zbývá přeložit cca 5500 ze cca 6000 jeho přednášek, existujících většinou jen v "těsnopisných" rukopisech... ...mnohé z těchto pronesl až v letech 1923-1925 v

 

 

 Dornachu, když zřejmě již cítil, že možná nestihne sdělit vše, co snad ještě měl... ...pronášel v té době někdy i 3-4 cca dvouhodinové přednášky denně, a jelikož čerpal přímo z takzv. "Akáši", nevím o tom, že by někdo v "jeho" Díle našel jednu jedinou chybu...; ...jinou věcí je, že mnozí z nás mnohému z toho zatím ještě "ne dobře" rozumí; ...etc.; ......

."


<reagovat 
 Zazo (Občasný) - 7.4.2012 > Zeanddrich E.> jo, tak to asi je..já sem od něj přečet snad fšechno, co tu vyšlo..vracím se pořád k tomu..
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 12.1. > Zazo> 

Taky tak nějak ...:) ( -svého času :) )


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 (216) 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter