Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Když ti voda zboří bábovičky...
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 17.1.2003 (16:34:28)

Když ti voda zboří

Bábovičky z písku

Můžeš se sebrat

A postavit nové hrady

Písku je všude kolem

Nespočetně

 

Jednoho dne ale

Možná ztratíš sílu

Znova ten písek sebrat

A znova

A znova

Stavět



Poznámky k tomuto příspěvku
DeadKennedys (Občasný) - 17.1.2003 > Jasný a zřetelný. Možná bych čekal trochu originálnější alegorii ... ? Nevím.
Body: 1
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 17.1.2003 > DK - Je to první, co mě v tý chvíli napadlo. Někdy se divím, jak jsou otřepaný vyjádření pravdivý.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 17.1.2003 > Je to opravdu spíš úvaha, než poetický semtex, ale je to pravdivé a cítim z toho prožitek. Nějak tomu chybí jiskra či zajímavější pointa, možná by stačil jen zajímavý název, který by to buď hodil do kontrastu, nebo naopak syntetizoval osah.
Body: 3
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 17.1.2003 > hmmm, tak nějak se vždycky s Naty shodnu :)
Body: 3
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 18.1.2003 > sice pravdive, ale jiz tisickrat receno temer stejnym zpusobem, necitim z toho nic noveho... asi se nevyjadruju dost presne... proste rada objevuju v basnich neco noveho, i kdyz jsou o starych, obecne znamych pravdach...
Body: 1
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 18.1.2003 > Marjánko, to je vyřvaný zoufalství a bolest! A nevím, jestli je to tak obecně známá pravda, protože většina lidí je myslím silnějších než já a dokáže takové situace nést. A nebojí se, že jednoho dne je ta situace přemůže natolik, že se vším praští...
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 18.1.2003 > ... je treba se znovu postavit na nohy a jit dal... clovek musi sebrat vsechnu svou silu a zacit znovu (respektive pokracovat dal)... bla bla bla... slysela jsi uz nekdy neco takoveho(aspon podobneho)? ja myslim, ze jsou to stary, mirne omlety pravdy. netvrdim ale, ze se za tvou basni neskryva zoufalstvi a bolest...
a mas pravdu, na svete je spousta silnych lidi, protoze (jak rika jeste jedna stara pravda, kterou ctim ja): co te nezabije, to te posili. takze nezapomen, ze s kazdou zborenou babovkou budes silnejsi;-) hodne stesti (nejen tobe)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 18.1.2003 > Naty: Neumím vůbec vymýšlet názvy, když básně píšu, žádné nemají. Ale poučila jsem se od Kachny, která na tom byla podobně, a píšu jako "titul" zpravidla první verš.
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 19.1.2003 > Oplatka> Pořád dobrý, holka. Nic si z toho nedělej. Co myslíš, že znamenají ty moje Jen tak 1,2, až nevím kolik? Určitě je to lepší, než kdyby ti šly názvy a nešly ti básničky. Přeji hezké psaní.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.1.2003 > Není to špatné, ale taky to není úplně ono.
Zapomeň prosím poučku od Kachny, protože ty nejsi ona, a názvy stojí za trochu práce a přemýšlení. Leckdy udělají s básní hodně.
Jinak tvoje poznámka o tom, že to je tvoje prožité zoufalství a bolest - to ještě nemusí znamenat, že jde o ojedinělý zážitek, nebo výbornou poezii.
Zdar!
Body: 3
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.1.2003 > Kelly - to není poučka, to je dobrej nápad, kterej se mi líbil. A nemyslím, že se báseň musí jmenovat - jestli znáš Skácelovu sbírku Naděje s bukovými křídly, tam se žádná báseň nejmenuje - a přitom je to sbírka naprosto úžasná.
Že by to měla být výborná poezie, to jsem nikde neřekla, to mi vkládáš do úst něco Tvého. Marjánka napsala, že to je obecně známá pravda - většina lidí ale sebevraždu nepáchá. Proto jsem se bránila.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 22.1.2003 > Neříkám, že se báseň vždycky musí jmenovat. Ale myslím si, že někdy je i název součástí básně, může trošku posunout její význam, nebo fungovat jako taková "předsunutá" pointa... jen jsem ti chtěla poradit, abys to někdy zkusila.
Taky chápu, že pro tebe to byl otřesný zážitek, ale Marjánka má z básně pocit, že vyjadřuješ nějakou obecně známou pravdu. Prostě ona z té básně nic takového nevycítila. To se nedá nic dělat.
A do úst ti fakt nemíním nic vkládat... ;-)))
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 24.1.2003 > Já to zkusila mockrát, jestli sis všimla, co píšu. Ale bez názvů mi to vyhovuje víc, i když to, co říkáš, je samozřejmě pravda. Všechno, co říkáš. Zdravím
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 20.2.2003 > Ja nevim... ja chapu ten vyznam a podtext... ale nelibi se mi moc ta forma. Neco takoveho, jako kdyz nahodis na piskovisti ten hrad z pisku, ale uz tam neudelas relief oken... :(
Body: 1
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.2.2003 > No...je to výkřik zoufalství. Bez většího přemýšlení. Myslím, že autenticita může někdy básni dodat sílu, kterou by to potom po přepracovávání nemělo. Ale tohle holt zřejmě nebude ten případ...
<reagovat 
hermit (Občasný) - 21.2.2003 > no,... jo, ale máš na víc...;-)
Body: 1
<reagovat 
řetízek (Občasný) - 12.3.2003 > a když ti cizí noha zboří bábovičku?
Body: 5
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 30.4.2003 > Stokrát pravda, taky pravda - pozor: neplést s uměním a poesií. Jsem pro originalitu, alespoň pokus o originalitu. Měj se.
Body: 1
<reagovat 
albireo (Občasný) - 27.5.2003 >

Zajímavé verše, líbí se mi, a tak se s hodnocením přidám k "řetízku".

Jediná připomínka: v předposledním verši bych vynechal "A", sedělo by mi to tak víc.


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter