Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Bez názvu z kolekce Vyrváno z bahna
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 17.1.2003 (19:54:17)
další ve sbírce>
 

Michal Bärlach

 

Bez názvu

 

on - charakteristika

 

Jen malé bezvýznamné nic ;

křičící z plných plic :

 

on - křičící

„Dejte mi pevný bod

a

já pohnu sám sebou!“

 

já - odpovídám

 „Já se nořím z temných vod

a

venku žáby pulce jebou…“

 

on – mlčící

…………

 

já – interdikt

!!



Poznámky k tomuto příspěvku
Leora (Občasný) - 17.1.2003 > Možná to má něco do sebe. Líbí se mi to podtrhnuté.
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 17.1.2003 > Leora> Děkuji pěkně:-)
<reagovat 
centaur (Občasný) - 17.1.2003 > dobré jako "citát" či jak to nazvat, ale poezie to asi moc není; chápu ale že tu není patřičná rubrika; každopádně dobrý epigram
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 17.1.2003 > centaur> Nevím kam to zařadit.Není to ani citát - spíš "výkřik".Ale ten není definován jako literární útvar:-)Každopádně díky.
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 17.1.2003 > Tak tohle se mi líbí moc, taková lahůdka. Jen houšť!
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 17.1.2003 > Hm je to rozhodně zajímavé!!
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 18.1.2003 > proboha...chudaci pulci:)))
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 18.1.2003 > marjanka> No jo no, život je mrcha - někdy.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 19.1.2003 > Pravda, ti pulci mě tam taky trochu zarazili. Chvíli jsem uvažovala, jestli jsou tam jen kvůli rýmu, nebo jestli mají nějaký konkrétní význam, který mi unikl. Pak jsem usoudila, že tam prostě tvoří zvláštní kontrast. Na ten interdikt jsem se musela podívat do slovníku. Měla jsem sice matné tušení, že to nějak souvisí s církví a zákazem, ale nebyla jsem si jistá. Také nemám doteď správnou jistotu, jestli se ten interdikt vztahuje k tobě nebo k němu. Forma zápisu, je pro mne nezvyklá, ale myslím si že k obsahu se dobře hodí.
S formou ve smyslu kategorizace, jsem na tom asi jako Centaur. První, co mě napadlo, bylo: je to vlastně poesie? Jenže co je to vlastně poesie? Pokud je to způsob vyjadření pocitu písemnou formou, který nelze nelze kategorizovat jako prózu a má prvky básně, jako třeba rýmy, tak asi ano. Navíc, to, co jsi napsal, je velmi plynulé, bez zaškobrtnutí a řazení rýmu se mi líbí. Je nápadité a neotřelé.
Tedy ať už to beru jako poesii, postřeh, nebo epigram, jak říká Centaur, je to napsané zajímavou formou a dobře. Ale nějak mě to vnitřně neuzemnilo. Víš, takové to závistivé povzdechnutí: Jej, takhle bych to chtěla napsat já!
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 19.1.2003 > Naty> Děkuji za kritiku i postřehy. Ani já to nepovažuji za poesii v pravém slova smyslu, ale jak říkal už i centaur - někdy prostě chybí škatulky... Co se pulců týče, význam mají pevný, interdikt je v podstatě oboustranný. On jej uvalil na mě a já na něho... Mně jde ale především o ten, který je uvalen na mě. Ono Tě to ani asi nemohlo tolik zasáhnout, protože je to velice subjektivní. Je to psané na skutečného člověka jako poněkud zvláštní forma pomsty za to,co provedl mé kamarádce i mně. Tím, že je to ve svém prvním plánu takhle konkrétní, to ztrácí tu možnost přímého ztotožnění čtenáře, pokud zrovna v srdci nenese stejnou zášť k podobnému člověku...Moc díky!
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 19.1.2003 > Pro mě to básnička je, a povedená...
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 19.1.2003 > hubert> Díky...
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 20.1.2003 > Já tomu nějak nerozumím, asi mi chybí patřičná vnitřní představa, abych to mohla pochopit. Líbí se mi forma, je to zajímavé, ale nechci hodnotit něco, co mi nedocvaklo.
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 20.1.2003 > Cum-ley> Díky za přečtení!!!
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.1.2003 > Rozhodně je to zajímavé, mám docela ráda takovéhle experimenty... ty žáby s pulci mě tam taky trochu zarazili, ne pro to, co dělají, ale proto, že úplně nechápu význam - jestli to mělo být vyjádření něčeho absurdního, nebo toho, že život je pes... a taky se přiznám, že nevím, co je interdikt, a nemám slovník, kde bych si to našla -> čili konci tak úplně nerozumím. Ale začátek se mi líbí moc...
Jinak s Centaurem jsem měla obdobnou debatu o tom, co je a není poezie ;-), tohle tvoje dílko se určitě nedá strčit do nějaké škatulky, nicméně za poezii bych to považovala.
<reagovat 
farišta (Občasný) - 20.1.2003 > já se přiznám, že taky nevím, co je interdikt. ani tak mě to však nijak zvlášť neoslovilo. vlastně nevím o čem to je, zdá se mi to smyslově i formou jakoby rozfoukané. je to právě ten druh textů, ke kterým bych se nevyjádřil, ale cítil jsem se hodně poctěn, když jsi mne požádal o můj názor, snad jsem tě moc nezklamal, měj se.
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 20.1.2003 > farišta> Vůbec ne. Jak říkám - byl to prostě experiment. Díky za přečtení i za ohlas.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 24.5.2003 > Asi patrim k vetsine, kterym tohle zustalo trochu hadankou.. i po Tvem vysvetleni. Nicmene se divim, jak ctenarum tady zrovna vadi, a umeji to napsat, nepochopitelnost, kdyz u jinych veci, podle mne mene srozumitelnych a nedychajicich ani takovouto astmosferou prideluji obdivne jednicky..-))
jen muj nazor samozrejme.-))
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 24.5.2003 > stefan> Díky. Nechci působit jako narcis, ale čím častěji si to přečtu mám pocit, že je to srozumitelné, jednoznačné. K formě se nedá říct víc než že je zvláštní :-) Děkuji moc za přečtení...
<reagovat 
stefan (Občasný) - 24.5.2003 > Jo, zvlastnost je dobra vlastnost..-)a nemas ani tady zac.-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter