Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Naděje umírá předposlední z kolekce nevidomý svět
Autor: Weronika (Občasný) - publikováno 18.1.2003 (00:14:51)
další>

Naděje umírá předposlední

 

Jak odbíjí půlnoc, umírá naděje. Je prvního ledna, první den nového roku. Doufala jsem, že bude znamenat nový začátek, že starý rok skončí a vyprchá jako bublinky šumivého vína. Ale nic se nezměnilo. Jen pondělí přešlo v úterý a život jde dál, stejně jako předtím. Na co si to vlastně připíjíme? Když už se opíjím, chci znát důvod. Bude ranní kocovina stvrzením dohody na lepší zítřky? Nebo jsme jen zapíjeli mizerný včerejšek? Těžko říct, ale radši mlčím a zkouším žít, tvářit se šťastně, sebevědomě, předstírat naději, co zemřela už dávno.

A tak plyne čas a já pořád čekám na zázrak. A přitom vím, že jsem naivní. Můj vlastní smích mě bodá v duši. Nač tolik ironie? Ptám se.

Jak výtah míjí podlaží, připadám si starší. V zrcadle se na mě usmívají přátelé. Snad nevidí ty vrásky na čele a v duši. Jsme nahoře. V mrazivém podvečeru sleduji život v pražských uličkách. Ze střechy spořitelny mám město jako na dlani. Nedaleko se leskne střecha Národního divadla, kousek vpravo Týnský chrám a tam vzadu na kopci se vypíná Petřínská rozhledna. A na tom všem se líně povalují mraky, co spadly z oblohy.

Začíná ohňostroj. Okolo se ozývají nadšené výkřiky. Je vskutku velkolepý. Nebe mění barvu s každým výbuchem. Chvíli krvácí jako západ slunce, pak zmodrá, je jako moře.

Kouř předhonil mraky a zadusil i ty nejjasnější hvězdy. Až teď jsem si uvědomila jejich přítomnost. Předtím se zdály být téměř na dosah, teď nás dělil hustý dým. Co když zrovna nějaká padá a nikdo si toho nevšiml? Přistoupila jsem až k zábradlí. Teď mám možnost. Možnost odejít se starým rokem. Definitivně.



Poznámky k tomuto příspěvku
barlach (Občasný) - 18.1.2003 > Je to moc hezká zpověď. Není to sice povídka v pravém slova smyslu, ale někdy prostě rubrika, do které bys něco zařadil, chybí. Některé obraty se mi líbí moc, jiné méně, ale to je vždy. Celkový dojem mám dobrý.
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.1.2003 > Hm. Je to dobře napsané a smutné.
Body: 5
<reagovat 
čtenář a-front - 18.1.2003 > Mizerný včerejšek, to je tutovka!
Výstižné...

<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 18.1.2003 >

A pritom vim, ze jsem naivni  . Lepsi nez co jsem cekal po precteni uvodniku. Ale i tak se cejtim jak po koupeli v patosu. Obcas dobry prirovnani, obcas desivy ... Dobrý.


Body: 1
<reagovat 
 Weronika (Občasný) - 19.1.2003 > DeadKennedys> Vis co, asi to ma trochu patosu, mozna trochu moc, proste to vyplynulo z nalady. Posledni dobou mam dost zvlastni naladu, ale vzdycky se najde nejakej vul, co se touzi zviditelnit, nejakej extremista, co chce sokovat a vetsinou spis v negativnim slova smyslu, co me vrati spatky na zem, nastesti ma vetsina lidi mozek, takze se na takovy, jako ty muzu vykaslat (tim myslim hlavne tvou poznamku k Veronice). Zamysli se nad sebou a zvaz sve pusobeni v Totemu, bud tak laskav
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.1.2003 > Já nemám pocit, že by DeadKennedys měl nějakou poznámku k Veronice... pouze k úvodníku, nebo to špatně chápu? Nechápu ani, proč by měl zvažovat své působení v Totemu, když dělá přesně to, k čemu je Totem určený - publikuje svá díla a vyjadřuje se k dílům jiným...
Moje poznámka k tvému dílu - není dobré myslet si, že zrovna Nový rok by mohl být nový začátek. Je to den jako každý jiný, nepřikládala bych mu zvláštní význam. Začít znovu se dá kdykoliv...
<reagovat 
 Weronika (Občasný) - 22.1.2003 > Kelly> "Veronice" je predchozi prispevek. nejde ani tak o ciselne hodnoceni, jako spis o to slovni, ktere se kvality prispevku nikterak netyka.
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 29.10.2003 >

co k tomu rict? ja jen, ze teta kulluse ma pravdu zacit muzes kdykoliv, ten Novy rok - je takovy milnik, velmi pevny operny bod k novemu zacatku, ktery hodne lidi vyuziva k nejake zmene ... ktera nakonec sklouzne k prvopocatku / chapu pocity - ale obcas clovek musi zatnout zuby a zacit na sobe drit...


<reagovat 
g morr (Občasný) - 5.2.2004 > DK pravil správně.
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (2) 3 4 5
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter