Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci A chléb nám dej vezdejší :-) z kolekce srandičky
Autor: sadaf (Občasný) - publikováno 7.7.2012 (00:08:46)
následující v kolekci>
Řekněme, že by jsem i pochopil celý bochník chleba někde ve městě v kontejneru. Ale na hlavní silnici Praha - Karlovy Vary v příkopě? Nemáte někdo náhodou nějaké humorné vysvětlení ? :-)


Poznámky k tomuto příspěvku
jaxxana (Občasný) - 7.7.2012 > no humorné určitě ne-rozežranost národa a stálé fńukání o nedostatku pěněz je známá vesta-je to humus,o plnejch kontejnerech už si se zmínil-co dodat !
Body: 5
<reagovat 
boval (Občasný) - 7.7.2012 > Často vídám kolem silnic igelitky plné odpadů. Tenhle chudák asi z nějaké takové vypadl.
Body: 5
<reagovat 
Mima (Občasný) - 7.7.2012 >

....na humoru "neujíždím" v tomto případě, ani u nás na trase Praha-Karlovy Vary.... A zda-li jinde je to jinak, lépe, doufám a věřím.... Fotka je docela pěkná, zaostřená....kompozice středová jí neprospívá . Ale "že by jsem i pochopil" se dá zkrátit na " že bych....."....., i bez diakritiky leckdo zvládá češtinu lépe....Pardon, ale dost mně štve, jak ten náš jazyk odchází do věčných lovišť.....

A to jsem se několik let zpět zde zdržovala podobných připomínek, někdy ale vybouchnu....Jinde si považují starého chleba, důchodců a spisovného jazyka. Slováci si v tom posledním smyslu alespoň v televizních zprávách vedou mnohem lépe. Když slýchám denně v médiích a čtu v našem českém tisku hlášku...

" Zeptám se Vás na otázku"...., tak jednoduše tiše a zbytečně zuřím...Asi je to "můj problém", jen jsem se zjevně výjimečně rozčílila právě teď, ale není to míněno adresně, bohužel obecně....Nejsem ani "úča" ze základky, ani nechci mentorovat, jen mi je zle z toho, když se mrzačí jakýkoliv jazyk, který umí velmi jemně rozlišovat smysl slov, vět, význam sdělení....Zkrátka, nemluvím o dialektu, o jadrném místním vyjadřování se,.....To je přímo kouzelná hudba, plzeňské "zpívání", východňárská tvrdá slovenčina, brněnský půvabný a humorný slovník....Ale Ti všichni umějí možná spisovně česky  mnohem lépe, než rodilí pražáci. Fotka dobrá, ale téma chleba na trase není zřejmé, komentář to sice "osvětlil", ale nejzajímavější je spíše okolí.....

No, už jsem "vychladla", načas, ale stejně je pro mne to téma stále živé, mnohem víc, než ten bochník při cestě....

 


Body: 4
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 7.7.2012 > Mimo, Mimo...teď jsi mě dostala... A víš proč? Protože já si na českém jazyku sakra zakládám, miluju ho jako nic jiného a neustále se s někým hádám když ho s prominutím przní... A ty mi tady takto "sprdneš"...

No nic, jdu si opět po letech zakoupit Pravidla českého pravopisu a celé prázdniny se budu věnovat studiu...

Hezký den, Saša K.
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 7.7.2012 > sadaf> 

.......taky je možné, že se "Pravidla českého pravopisu" během rychlého zápolení s realitou změnila a zjednodušila natolik výrazně, že jsem už dávno možná mimo mísu...Ale když vidím stále na obalu sušenek " Zlaté esíčka", koupím si je sice občas, protože mi chutnají,výrobní procedura nezestárla a neomrzela, ale nas...á jsem vždycky.....Nejhorší je to v televizním zpravodajství, že nikdo z placených "přípravářů", korektorů, vědeckých asistentů, odborných poradců....veřejnoprávní i jiné TV prostě nevychytá žádnou chybu, jinak by komentátoři nemohli hlásat "spisovnou češtinou" zprávy pro miliony diváků v podání, které přímo bije do očí a ucho uráží. Nechci vůbec konkrétně prudit, sama se dopouštím chyb proti jakýmkoliv pravidlům často a s radostí, ale záměrně a vědomě, když to může pomoci pointě....Tedˇ jsem si zřejmě naběhla na vidle, poněvádž ty mé "posuvné tečky" taky v žádných pravidlech nikde nenajdu.....Ale možná ta nejnovější si koupím, to bude bludiště!!!!! A možná se i leckomu omluvím......Pokud to není přímo počítačová nebo SMS hantýrka, tam zůstávám klidná...A občas vůbec nerozumím a potupně si nechám "překládat" mladšími, zatímco je vůbec nerozhodí nesprávná volba shody předmětu s přísudkem....Rozepsala jsem se takto hlavně proto, že když zanikne jakýkoliv jazyk,  je to velká škoda, si myslím....A ta nejrůznější "obrázková" písma  ,stará i několik desítek tisíc let stála za zaznamenání a uchování.....Také po nás by mělo aspoň na chvíli něco zůstat, i když se vše neustále a čím dál rychleji mění, klínové písmo a třeba aramejština, indických jazyků nespočetně, čínské znaky.....

...No, seženu si také ta nejnovější Pravidla českého pravopisu, snad budou po nějakou dobu opravdu "správná", i když slovenština se mi líbí mnohem víc...

P.S...." a Ty MNĚ tady tak sprdneš........Nekupujme si nic, radši se jít vykoupat do lomu...  Chce to jen více soustředění a citu pro "věc"....a dialekt se vždy někde nějak projeví......a jsou krásný, ty dialekty a přízvuky nejrůznější, jen to musí nějak "lícovat" všechno dohromady...... Nebo nemusí, hlavně , když se ví, o čem jde řeč....U poezie bych ale třeba více zaostřila......,tam to někdy může bejt fakt úplně zbytečnej pr...r..., i když myšlénka je úchvatná........


<reagovat 
borekdog (Občasný) - 8.7.2012 >

 ....uzrel jsem pecen chleba v pangejtu,proc nezbylo mu ,pro Boha !,taky na kejtu ?......

 


<reagovat 
vrbák (Občasný) - 8.7.2012 > Sašo, mně by se ta fotografie MOC líbila, být v decentním BW. Středová kompozice se mi líbí, naopak mne nebaví cpát stále motivy do zlatého řezu atp. (To je subj. a s úctou k názoru Mimy, které ta středovka nesedne) Jenomže pokud už na střed, bylo by lépe ponechat kolem toho bochníku více prostoru a nechat ho těmi šutry orámovat a pak by to byla pro mne ažgrafická pecka. I s názvem.

Nejsem tu dlouho, ale myslím si, že jsi jazykem poměrně dobře políbený a kultivovaný.

Ale MOC se mi líbí to sprdnutí, protože není agresivní, je k věci a v dobrém, klobouk dolů, na to nejsem moc zvyklý a je mi krásné to číst.

Pěknou neděli Vám všem.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 24.8.2012 >

"...je, -podle mne tedy-nejen smutné, ale do značné míry

 

 

 i "alarmující", že se zde v komentech "..plká" o všem možném, ale o tom nejpodstatnějším - jak se asi celý pecen chleba, daru Božího, vůbec může ocitnout v příkopě, a to libovolno kde -nepadne slovo.  Něco podobného, jako když se před pár lety v elektrárnách spalovalo obilí. Nebo jako když se píše o tom, že se ve městech vyhazuje do odpadu nejméně cca 30 až 35% zakoupeného jídla, apod. .

 

-Ovšem "Prozřetelnost" již tohle dlouho tropět nebude. Letos je hlášena největší neúroda od hladomoru v r. 1946. A neznamená to, že nemůže trvat i několik let, tak jako tomu bylo např. "za Josefa" ve starém Egyptě. Potom se kousek chleba bude třeba doslova vyvažovat zlatem; ...etc.

."


<reagovat 
borekdog (Občasný) - 7.7.2012 > nemam humorne vysvetleni,ale jeden takovy postrech.V Cechach stary chleb a duchodce uz nikdo nepotrebuje,oboji je na vyhozeni,jinde si obojiho povazuji,stary chleb se da zuzitkovat a duchodce je stale platny clen spolecnosti a mnohdy stale uzitecny.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 24.8.2012 > borekdog> 

"...jedině Ty jsi "tady z těch" snad

 

 

 ještě neztratil "zdravý náhled"; ... .

."


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 (30) 31 33
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter