Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dědičný syn z kolekce Jindřich Jerusalem
Autor: swedish_nigg (Občasný) - publikováno 16.7.2012 (12:07:39)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Na počátku věků

         měl jsem sen

         slepičí mozeček

         v nadživotní velikosti kosmu

 

         Pak velký tetřev

         Mattoni na poli

         úlitba múze

         zmatení langue

 

         A nohy borhyové

         v potu tváře

         jako příslovečný

         receptář práce a dní

 

         V sadě skví se ateisté

         carpe diem zní Palladiem

         společnost mrtvých básníků

         viz, Štěpáne Šafránku:

 

         Na konci věků

         Prométheova játra

         tvrdá měna -

         jak neztratit jiskru

         v kupce sena?

 

         Ještě poučení:

         uveďte vejce

         do bodu varu

         ora et labora

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Mlž Svatý (Občasný) - 16.7.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 17.7.2012 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pláně (Občasný) - 17.7.2012 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 19.7.2012 > svůj vlastní syn dítěte, časový paradox (sci-fi)
Doporučil 
<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 20.7.2012 > egil> c´est ne pas mušle, c´est une pipe...
co uslyší ucho, když se přiloží k tvému kotli?
už jsi mi dlouho nepodkuřoval, už je to dávno.
jsem tvůj děda?
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 20.7.2012 > swedish_nigg> Na mýho dědu jsi moc starej a plešatej.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 23.7.2012 > "

."
Doporučil 
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 21.7.2012 > labora pro nobis... /promiň, mi to nedalo/
á propos: http://www.totem.cz/ma/grf/149986_7.jpg
Doporučil 
<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 23.7.2012 > Smetiprach> To sou voni!
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 23.7.2012 > swedish_nigg> to tam snadno přečtu. po D1 jsem jezdíval často, za rodinou, křížemkrážem pozdl´ž ČR.

je to
zcela symptomatické: "vopraudická" obloha a "kašírovaná" reklama a co že je jakože skutečnější. Aťsi. mi je to jedno, Mattoni je trapná a minerálka je dobrá. (atd., atd., lázně Kyselka, lit. ceny....) jakási zvrácená krása v lekramě, nebe je bezmocné.

až se k tomu vrátíš s vymytou pamětí: mráčky se kýčovitě usmívaj a jsi blázen pro Krista. Nikoliv pro ně.
Doporučil 
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 16.7.2012 > mlž má pravdu a já jsem tvořivě nasranej.
Vypadá to, že bych si měl pospíšit.

P.S: jsem tedy zvědav, jestli intelektuální úšklebky s kapkou rezignace ve štítu jsou jediná poezie těchto dní (rozuměj: jestli doba zraje v autorech jen v tyto plody. Praha nepraha). Úspornost není jedinou kvalitou, že y(ell)ow.
<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 17.7.2012 > Kranad> Máš pravdu, že to tak zní, ale vlastně (a asi se mi to úplně nepovedlo) jsem chtěl taky naznačit, že možná nějaký recept, nějaká snadno zapamatovatelná formule existuje. A že její kouzlo je právě v tom, že je tak obyčejná. Netvrdím, že jí znám, ale tuším, že vím, kde ji hledat --- vaječné hody etc.
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 17.7.2012 > swedish_nigg> možná se to nepovedlo spíš mně.

tak jen v bodech co zase mi vrtá hlavou:
1) problém s intelektuály vyjádřila dobře Mňága (a klip se jí taky nepovedl) v songu "dutý, ale free" http://www.youtube.com/watch?v=3i8DX-h6vaA (právník, co si nechává zadní vrátka)
2) proto asi Holub a Hrabal (zřejmě nejen oni) prohlašovali, že "chtějí zapomenout vzdělání".
3) modli se a pracuj je skvělý (osobní, ne politický) program. (ve františkánských kostelích teď najdeš výstavu k jedné události ze třicetileté války, kde člověk pochopí jak může skončit pokud jeho osobní program zkříží cestu boji o moc. Podle mého chybí max. slovo, dvě

Líbí se mi to (a že chci o chloupek víc jsem již říkal)

Dík!
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 18.7.2012 > swedish_nigg> pozdě, ale přece. Už jsem Tě našel, nejen, že prozradila Běhařovická lhářka (tmářka) a Jakub Řehák, ale taky diskuze zde další.
Takže teď mne daleko víc zajímá, zda je hermit buck.

a propos: není to absolutní rekord Totemu mít 26 déček?
<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 20.7.2012 > Kranad> Kam tím míříš? >>> hermit? >>> http://www.hermitagemuseum.org/

+ bonus:
http://www.totem.cz/goa1.php?ot1=14&ot2=&ot3=&C2=50&C9=2&C14=97&C15=90&C17=113&C60=69&C67=57
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 23.7.2012 > Kranad> "...omlouvám se, že vám tady do toho


takhle bezostyšně jaksi vstupuju, ale ad ten "osobní" program: "dlouhodobě" je prý "udržitelný" pouze v rozšířené podobě "modli se, poslouchej, a pracuj (( říkal Sv,. Augustin alespoň ))". i když i ta samotná vytrvalost je také dobrá, alespoň k "udržení" naděje, pokud člověk zrovna tedy jakože "nevidí"; ... .
."
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 23.7.2012 > Zeanddrich E.> to kurva bylo tehdá!
(klidně vstupujte i bez zaklepání, nechal jsem si zdát o falešné záři literárního sebeklamu)
ano, v pátém století mohl být Augustinus zneužit v boji o moc proti Pelagiánům, ano, nemusel tušit, že nesmrtelnou duši zabitím (vraždou, popravou...) nespasí, ale teď? Včil, kurva?
Poslouchat koho? Lépe by bylo poslouchat "co" nebo "Toho". Miluji Marka O. Váchu, ten poslouchá "To" i "Toho". Méně už "Ji" nebo "je".
Ta postmoderna neznamená a-priori rezignaci, jen nádech, odpočinek na cestě Hledání. Nezapomíná ani na duchovní výdobytky "zbytku světa" a nehledá Summu theologica, protože...ále to už mi říkal žmlž. pro malé sice nezavrhnout velké, ale ani naopak.

Vydupat si své místo na slunci a pokorně uznat, že všechno už tady bylo. Ale udělal jsem "něco" já? člověk se RODÍ svobodný, Augustine.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 24.7.2012 > Kranad> "...ale mayslím, že zde bylo spíše myšleno "poslouchej, co k Tobě přichází (( tj. "rozhlížej se kolem sebe" ))" než "poslouchej něčí příkazy"; .. :).


A co se týče té svobody, se kterou se "sem" rodíme ? Hezky a přitom stručně to "zde" myslím přeci zrovna "..nedávno" vystihl Sallybill právě v rozhovoru s Tebou (( viz http://www.totem.cz/enda.php?a=299786 )).
."
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 24.7.2012 > Zeanddrich E.> je na čase přehodit výhybku.
Především děkuji za dialog, proto sem chodím. Trochu jsem se stylizoval, ale je snad jasné, že každý ví, jak "Církev zaujala kompromisní stanovisko" a jak "věda vypráví o limitech genetiky, výchovy a fyzikálních zákonů". Já přece odkazem na apel "heretiků" (každý taky ví, že jsou to jen "pravdy postavené na hlavu" dle Chestertona) nepopírám "malou determinaci"!! V současnosti už to nemůže mít tak výbušnou sílu jako při stěhování národů a zároveň je to nutné zdůrazňovat právě kvůli svobodě volby a etickému rozměru lidství. Osobně pokládám třeba Lutherův "vynález" individuálního svědomí stejně důležitý pro Církev (ano, to Augustinovo mystické tělo, kde mnozí, co jsou uvnitř....) a lidstvo jako "modli se, poslouchej a pracuj". Že to v době panenství církevních řádů bylo myšleno jak říkáš Ty, o tom nepochybuji. O tom, že se to zdeformovalo jak říkám já, máme dost důkazů. Což je samozřejmě důkazem toho, že člověk až tak moc svobodný není, ale to je mi naprosto samozřejmé už z Bible.
Ale o tom příště.

díky.

<reagovat 
kayman (Stálý) - 9.8.2012 > oral et brambora
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter