Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Každá láska má platnost
Autor: JanaM (Občasný) - publikováno 19.7.2012 (19:54:26)



Městem, směrem k trolejbusové zastávce, si to houpavým, opileckým krokem řinuli dva. Muž a žena. On najednou upadl na schodech, škaredě, tak jak se to opilcům stává, a ona mu pomáhala na nohy.

Ona se mi v jeden moment nezdála opilá, ale jen do jistého okamžiku. Do toho, kdy málem upadla i ona. Usedali spolu na lavičku na trolejbusové zastávce a tentokrát přidržoval on ji. Když to řeknu lidově: každý se někdy picne, ale oni byli, už od pohledu, alkoholici. Bylo mi z toho tak nějak smutno. Protože ona nebyla nehezká, ale docela šik ženská. A nejspíš to v jeden moment nestihla na záchod, nebo je taky možné, že něco takového, jako vykonání potřeby, neřeší vůbec. A parfémem, rozhodně, nevoněla. Alkohol ji naprosto pohltil a dostal.

A najednou jsem zpozorovala. Co? Projev lásky alkoholiků. Usadil ji na lavičku, opatrně, pomalu, jako když pomáháte babičce. Seděla poslušně. A čekala. Dle příkazu přítele. Nevím na co. Sledovala jsem jeho kroky. Mohlo mě to napadnout. Kousek od zastávky byl kiosek, kde kromě oplatků, nealko a žvýkaček prodávali i alkohol. Hlavně ten rozlívaný. Na odbyt šlo hlavně panákové pití. Ve stylu: v bufíku na stojáka.

On spěchal co mohl, aby své milované naservíroval další dávku. Lupla to do sebe jako vodu. Ani nemrkla. On ji pohladil a dal jí opileckou pusu do vlasů. A pohladil znovu.

Nechci soudit ani se ptát proč pijí. A ani to nechci rozebírat ve smyslu, že je to jejich věc, že se dali na pití, a tak dál … ne ne. Mou zvědavost upoutala ta něha jakou mezi sebou měli. Ten projev lásky. Koupím ti má milá, z lásky, dalšího panáka … A ona čekala, trpělivě.

Hladil ji. Držel za ruku. A ona se mu dívala hluboce do očí …

I tato a taková láska má plnění a platnost. Napadlo mě. Na té lásce nebyla jediná chyba. Chyba byla v nich.

Sledovala jsem je dál. Hodně lidí se na ně dívalo. Ztratila jsem se tedy v davu. Ale já sledovala ne jejich alkoholismus, ale jejich lásku. Choval se k ní tak něžně, jak se někdy nedokáží k sobě chovat ani lidé střízliví a na alkoholu nezávislí.

Většinou známe, že alkoholem lidé zbujaří nebo zagresivní. U těchto typů lidí není výjimkou ani hrubé napadání fyzické ani slovní. A žena v této komunitě úctu nemá, takže býváme většinou svědky hrubého chování mužů k ženám. Ale tito dva se milovali. Asi by ji snesl i modré z nebe, kdyby to uměl.

Přijel mi můj trolejbus a já nasedla. Jak dopravní prostředek ujížděl a já v něm, ještě jsem se za nimi dívala. A ještě mě napadlo: láska je vždy pravá. Vždy! Jen my, lidé, si špatně vybíráme koho a co budeme milovat. Lásce se vytknout nedá nic. Nám lidem už ano. Na lásku má právo každý, bez rozdílu. A to byl důkaz tohoto tvrzení.

To a co a koho a jak milujeme, to už je jen a jen naše volba. Svobodná volba. Ale to už je list v jiné knize. Já tu chtěla jen dát potvrzení, mým zrakem, srdcem a rozumem ověřený důkaz, že na lásku má právo každý. A tak nějak jsem byla šťastná za ně, že ji mají, protože oni si ji, myslím, ani neuvědomují. Já vím, on ji koupil panáka místo růží. Hladil ji po neumytých a mastných vlasech. Nevoněla parfémem, ale močí a on na tom taky nebyl dvakrát nejlépe. Ale měli lásku a uměli si ji dát a užít a věnovat. Vzájemně.

Svým způsobem to byl vlastně hezký pohled. Zajímavý. Dívala jsem se na lásku tam, kde bych ji vůbec nečekala a nehledala.






Poznámky k tomuto příspěvku
sněhulka (Občasný) - 19.7.2012 >

Hezký a smutný příběh.


Body: 5
<reagovat 
JanaM (Občasný) - 19.7.2012 > Sněhulko, děkuji.
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 20.7.2012 > bodovat nebudu. Je to v tom krása, cit, je v tom lidskost.

jen malá "rada" amatéra: pokud v tom kritici ucítí upřímnost, o to víc si smlsnou. Jsou to honicí psi v honbě za kořistí, jsou to opravdoví hajzlíci. Tady se k tomu nikdo nesníží a já nejsem kritik.
<reagovat 
JanaM (Občasný) - 20.7.2012 > Kranad: Díky :-)
..a kritici at kritizují :-) Kritik je ten, co by to uměl napsat líp, kdyby psát uměl :-))
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 23.7.2012 >

Zaujalo.. a asi máš pravdu, také si nevybírám moc dobře, sometimes..

 

"..láska je vždy pravá. Vždy! Jen my, lidé, si špatně vybíráme koho a co budeme milovat. Lásce se vytknout nedá nic. Nám lidem už ano."


<reagovat 
 JanaM (Občasný) - 24.7.2012 > Michelle> Michelle, děkuji za zastavení u mne a zanechání komentu.
<reagovat 
Kristaleka (Občasný) - 24.7.2012 > Láska má tolik podob... a kdo může soudit, co je láska a co ne...
Body: 5
<reagovat 
 JanaM (Občasný) - 24.7.2012 > Kristaleka> děkuji za návštěvu a hezký moudrý koment. Jana
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 31.7.2012 >

"

 

."


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter