Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky OSAMĚLÁ NIRVÁNA z kolekce Usměvavá beznaděj
Autor: Petr Měrka (Občasný) - publikováno 2.8.2012 (10:17:11)
další>

Lenka se nacházela na pokraji mentálního kolapsu. Chybělo málo a skutečně se zhroutila. Byla na kost vyhublá, ale to bylo tím, že pracovala jako modelka. Měla chorobnou vyzáblost v náplni práce. Prakticky vůbec nepřijímala potravu. Nevadilo jí to. Docela jí stačil heroin a sladká šťáva. Byla skromná. Nedívala se na televizi. Ráda vyhledávala mužskou společnost. Střídala chlapy jako na běžícím páse. V podstatě by se dala považovat za nymfomanku.

Všechno bylo v pořádku až do té doby, než se začala zajímat o mystiku. Mohl za to Bůh, který se jí zjevil v rauši. Snažila se ho od sebe odehnat, ale nedal se. Věnoval jí mimořádně mírumilovný pohled a řekl jí:

„Nalézáš se na neodvratné cestě k osvícení.“ Usmál se od ucha k uchu a zmizel.

Lenka z toho byla v šoku. Svět jí najednou přestal dávat smysl. Považovala ho za veskrze iracionální. Do prdele! Co já si teď počnu?

Všechno nasvědčovalo tomu, že se brzy zblázní. Přátelé měli o ni starost.

„Je příšerně oduchovnělá, vůbec nechápu co za tím vězí,“ pronesla Ramie.

„Ze všeho nejraději bych jí zlámal vaz kvůli tomu, že mi nedala,“ nechal se slyšet Chladim, pročež dodal: „Ale uznávám, je fakt divná. Pořád mele totiž cosi o soudném dnu, vykoupení a spáse. Podle mě nemůže být normální.“

„Zavolám do blázince,“ vykřikla Hunema, její asi vůbec nejlepší kamarádka.

Vytočila příslušné číslo a sotva co jí to vzali, spustila:

„Dobrý den, chtěla bych udat náboženského fanatika. Je nebezpečný nejen sobě, ale především svému okolí.“

Přijeli si pro Lenku ani ne do 10 minut. Byli vážně rychlí. Lenka s nimi nechtěla, ale dali jí svěrací kazajku se silnou dávkou sedativ. Netrvalo dlouho a byla naprosto klidná a poddajná.

Probrala se o čtyřiadvacet hodin později. Byla nahá a stála čelem otočená ke zdi rozlehlé umývárny. Vtom ucítila silný náraz do zad. Způsobil ho gejzír ledové vody, který zapříčinil prudký kontakt její hlavy s lesklou plochou keramických dlaždiček.

Zaslechla zapraskání a omdlela.

 

*

Uběhlo 10 let a pustili Lenku ze cvokárny. Byla škaredá a vygumovaná. Měla na sobě vyplandanou teplákovou soupravu a v ruce držela igelitku. Ta v sobě obsahovala papuče, hřeben a naprasklé kapesní zrcátko. Neměla kam jít. Ke všemu se bála každého svého následujícího kroku. Byla ostražitá, dezorientovaná a labilní.

Její staří známí si na ni ani jednou nevzpomněli. Vůbec jim nechyběla. Byli úspěšní a prachatí. Mluvilo se o nich jako o hvězdách ve svém oboru. Vedli spokojený a veskrze šťastný život.

Lenka se posadila na studenou zem, natáhla ruku a začala žebrat. Ale nikdo jí nic nedal. Chodili kolem ní výhradně chudí lidi. Nepřestávali se litovat. Sami neměli co do huby. Pohledy některých se na ní přesto pozastavily déle a pečlivěji. Byla tak roztomile oplácaná tuky, až se jeden mlsně oblízl.

Netrvalo dlouho a Lenka umřela. Její ostatky skončily v blíže neurčitém počtu žaludků.

 

*

Na onom světě ji přivítala bezbřehá prázdnota. Lence se její náruč zdála děsivá. Naprosto spontánně vzala nohy na ramena a jala se před ní zdrhat do ztracena.

Po jisté době Lenka poznala, co je to stálost a bezstarostnost. Netrpěla žádnou záští, natožpak ambicí. De facto se cítila skvěle. Bylo jí líp, než za života. Měla upřímnou radost… Z čeho vlastně?

 

*

Tady jsem přestal psát, protože dál už nebylo o čem.

Dám si hrnek mezkalinu a půjdu se projít na čerstvý vzduch. Venku svítí Slunce, což svědčí o tom, že s největší pravděpodobností budu mít dobrou náladu.

A nemýlil jsem se. Vzal jsem peníze a vyrazil za hranice všedních dnů. Poznal jsem daleké krajiny a v jedné takové se i natrvalo usadil. Je plná fantasie a lásky. Mám se v ní fajn a vůbec nic mi neschází.

 

2. srpna 2012

Petr Měrka


Poznámky k tomuto příspěvku
kranad=fernet (Občasný) - 3.8.2012 > ty zvláneš hrnek mezcalinu? to by samo o sobě stálo za Déčko. A ty happy endy....už se mi po nich stýskalo!
Body: 5
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 4.8.2012 > Kranad> tak tak
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 (31) 32 33 34 35 36
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter