Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Mimo čas (alebo pomedzi zrnká piesku)
Autor: AhaSver (Občasný) - publikováno 14.8.2000 (22:47:38), v časopise 16.8.2000
Of the voyage itself I have no more to say than that it was hardly calculated to promote piety or prepare my soul for the holy city of the prophecies. The devotion and reverence of a Jew for the temple was needed for a man to raise his arms in prayer morning, noon and night, and incessantly to chant melancholy or joyful psalms to the glory of his god. At other times of day, Greek popular songs rang out from the foredeck, where the players where rehearsing. And when the rowers were ordered to their oars for a time, the noise of their hoarse lamentations arose from the lower deck.

The Greek girl, who had begun the voyage with a wreath about her head and lyre in her arms, was called Myrina. She was a thin, short-nosed girl with a cold and searching eyes ...

Mika Waltari: THE SECRET OF THE KINGDOM



Bližšie neurčené časové pásmo, kdesi nad Atlantikom,
noc z 11. na 12. júna A.D.2000

Modrá a biela ... a biela ... a modrá ... kraľovské farby ... a ich potomkovia ... farby ktoré vládnu krajine nad oblakmi ... pripomína to tu tak trochu svah s firnovým snehom na ktorom sa vyvŕšil dážď či odmäk alebo kúpanie vo vani s penou ked' všetko schováš pod vodu ... ked' všetko zostane tam ... dole ... tam dole sa ľudia ďalej hrajú na život vo farbách poddaných ... a tu hore? ... mrvia sa v sedadlách ... pokúšajú sa spat' ... pozerajú do blba alebo na kreslené filmy pre deti ... veľmi malé deti ... a jedia ... a vlastne vôbec sa tu nedá spat' ... stále čosi nosia ... sme tu ako na návšteve.

Zastavte! ... Chcem vystúpit'. Chcel by som … tam …

Chcel by som ... chcel by som sa vrátit' ... medzi anjelov ... tak skoč ... ak si naozaj jeden z nich ... otvor dvere a skoč ... neboj sa.

Nepamätám sa aké to bolo prvý krát ... myslím ked' som letel ... zapamätal som si druhý pokus ... bolo to skoro na chlp pred dvomi rokmi - 13. júna ... z Viedne do Chicaga ... trinástka je moje číslo ... pena a pod ňou dvadsat' štyri rokov ... roky môjho života ... vždy som sa ich bál ... a čím viac ich bolo tým vačší strach z nich išiel ... čas ... bojim sa ho ... koľko je hodín? ... Hodín? ... Akého času?

Noc, ked' som naposledy videl svojich rodicov pršalo ... lialo ... bol to pichľavý a studený dážd' ... ľahko si poradil s blatníkmi na mojom horskom bicykli ... meškal som ... naštastie aj vlak do Blavy ... bol to posledný vlak ktorý mi išiel … od istého času chodím všade pozde ... nikdy ich už neuvidím.

Všetko čo sa nezmestilo do dvoch kufrov a ruksaku zostalo vtedy tam ... úhľadne nahádzané do škatúl' zo smetiska ... celých 24 rokov ... tá bolestivo osobná batožina ... nedokázal som ju tam nechat' ... hoci som sa snažil ... veľmi ... a teraz ich je 26.

V lietadle tlmene hučí ... na nohách mám iba krátke nohavice ... a je mi zima ... odkiaľsi ťahá ... prosím zavrite okná ... doniesli mi takú deku ... modrú ... rovno z manévrov ... je tenká ... lepí sa mi na stehná ... odhaľuje ...

Vedľa sedí žena a muž … Manželia? ... dám sa sa s ňou do reči ... je blízko ... naše lakte sa rozprávajú ... je milá ... pustí ma na spoločnú opierku ... má v očiach taký výraz akože nemôžem hovorit' všetko čo chcem ... je tu on ... má nemecký prízvuk ... alebo hovorí nemecky ... je mladá ... dozvedám sa že dovolenkovali na návšteve v upstate New York ... u príbuzných ... sťažuje si na drahotu ... myslím asi na marku a jej výmenný kurz ... teraz sa bavíme o jedle v Amerike ... nechutilo im ... som Američan na stráži ... Patriot ... hovorím jej že tam u nás dostat' všetko ... myslím naozaj VŠETKO ... (napr. žinčicu s kofolou) ... len za to treba vždy zaplatit'... (Bože, prosím, nech sa budem môcť vrátiť … veľmi prosím) …je medzi nimi napätie ... cítim to ... rozumie po anglicky tak ako ona? ... cíti niečo? ... sú ako indiánski bojovníci priviazaní k sebe lanom - za ruky ... zatiaľčo v tej druhej majú nôž ... pokial' jeden z nich nepadne na kolená musia bojovat' ... skúšajú to všelijako ... testujú sa ... napínajú lano ... strhávajú sa k sebe ... jeden to vždy nakoniec musí vyhrat' .... nepatrí sa preťat' lano uprostred ... zápasu.

Na operadlo oproti vyvesujem oznam ... UŽ NECHCEM NIČ.

Umieram s dažďovými kvapkami na tvári.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter