Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce LISTOPAD z kolekce Zem v obrazech
Autor: Aquarius (Občasný) - publikováno 28.1.2003 (00:26:48)
Stíny topolů vyšlapána stezka
od západu k východu.
Čas přesýpá prach pod listy
a duté kmeny pozdravy se plní dešťů.
Vždy s novou cestou i trochu plnější.
Mezi letokruhy stejná touha kořenů;
pocestný zdraví alej šumící dálkou.
Jsou o něco blíž.

27.1. 2003 Teplice



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 28.1.2003 > ať tě inspirovalo cokoli, povedla se ti!!!!
Body: 5
<reagovat 
langueur (Občasný) - 28.1.2003 > "Pozdravy se plní dešťů" - jsem se trochu zasekla, ale neboj, zas jsem to rozjela :-)) Super.. lepšíš se čím dál víc (asi se už nedočkám.. :-))
Body: 5
<reagovat 
Radovan (Občasný) - 28.1.2003 > je fajn, že je to takové rozvláčné. A kdyždý si pod tím vidí to své... :-)
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 28.1.2003 > Libi, ma to atmosferu..
Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 28.1.2003 >

Děkuju za přečtení a váš pocit připsat sem něco! Řekl jsem si, že prostě musím vydržet do půlnočního odbíjení a pak se spolčit s duchy.. a vyšlo to : )


<reagovat 
X-man (Občasný) - 28.1.2003 > INTERESTING AND NICE
Body: 5
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 28.1.2003 > Pekne, kdo je o neco blize?
Body: 5
<reagovat 
Ema (Občasný) - 28.1.2003 > :) jo jo, máš pravdu. Má to obrázky. spoustu obrázků..:) hezký. vážně!
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 28.1.2003 > no, musim se zařadit do zástupu
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 29.1.2003 > Já jsem na slovosled citlivá, ale tady mě to nezarazilo. Pravda všimla jsem si, ale jakoby to tam patřilo.
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 29.1.2003 > Cítím vůni deště...
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 28.1.2003 >
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 31.1.2003 > marjanka> 

"  "?


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 28.1.2003 > Možná to chtělo "pozdravy dešťů" třeba nějak zvýraznit.. působilo by to víc na oči..takhle se člověk zastaví ne aby přemýšlel nad významem, ale nad syntaxí..

Ale jinak je to fajnový:))
Body: 5
<reagovat 
 langueur (Občasný) - 29.1.2003 > egil> Já to vzala najednou - syntax i význam :-))
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 31.1.2003 > egil> Nepoužívám zvýrazňování slov, barvama nebo jinak, abych na něco upozornil. Přijde mi, že pokud to nedokážu samotným textem, nezachráním to ani jinak. Nepřemýšlej tolik nad básněmi, zvlášť když je důležitý obraz Dík : )
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 29.1.2003 > Dnes jse ti bliz , nez bys  chtel ...
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 31.1.2003 > Hanele> asi 350 km? : ) Děkuju beruško
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 31.1.2003 > vážím si tvé rady, jak číst básně (""Nepřemýšlej tolik nad básněmi, zvlášť když je důležitý obraz"), ale vystačím si sám, díky..

že jsou důležité samotné obrazy je sice pravda (báseň chudá obrazy mimo jiné často poukazuje na chudou obraznost tvůrce), ale pouze v prvním plánu

pokud chceš psát básně a ne pocitové hity klipy (to jsou ovšem skoro vždy básně s chudou obrazností..; ty ostatní přesahy dávají, ač jsou třebas "jen" pocitové), pak tvoje báseň musí umožňovat:

po prvním přečtení by měla vzbutit jistý dojem, pocit..

po druhém (potažmo dalším a dalším) přečtení by mělo být možné najít v básni myšlenku (myšlenky), významové přesahy atd..

pro mě má význam vracet se pouze k takovým básním, které právě toto umožňují. Přeházený slovosled je rafinovaným prostředkem (sám už ho dlouhou dobu používám, ovšem zvýrazňuji kurzívou a vím proč.. ), ovšem mnohem spíš pro účely případných přesahů významů, než pro prosté zachycení obrázků (shodou okolností jsem se bavil s jedním člověkem o této básni a ten se na onom místě taktéž nepříjemně zasekl).. Jestli tvá báseň má splňovat pouze první kritérium (vzbuzení pocitu, dojmu), pak tě mohu ubezpečit, že ať chceš či ne, druhé kritérium naplňuje taktéž, neboť je poměrně bohatě obrazná (narozdíl třeba od té minulé) a to samotné už onen prostor zajišťuje. Každá dobrá báseň přesahuje svého tvůrce a každý si z básně nabírá tolik, jak velikou má lžíci. Takže už mi, prosím, nikdy neraď, jak tě číst. Sám si ovšem kohokoli čti jak chceš, jak je tobě vlastní.. :)
<reagovat 
rabako (Občasný) - 5.2.2003 > *
Body: 5
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 19.2.2003 > fakt výborný ...
nejvíc se mi líbí ...
Čas přesýpá prach pod listy
zařazuji do časopisu...

Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 24.2.2003 > Krásná.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.11.2003 > To je schválně? Tahle básnička už byla publikovaná a hodnocená dříve, jak ji máme hodnotit v soutěži?
<reagovat 
 Čtenář - 18.11.2003 > Kelly> Koukám, že je někde chyba. Ty příspěvky by asi neměly být vidět : )
<reagovat 
afro (Občasný) - 1.12.2003 > Toto jsou soutěžní bobky... :-)
Body: 5
<reagovat 
g morr (Občasný) - 1.12.2003 > mno... asi není dobré, když máš v soutěži vyhlašované tůdle před pár tejdnama body z ňákýho lednu —
<reagovat 
g morr (Občasný) - 1.12.2003 > a koukám, že nejni zrovna splněnej ani poždavek anonymity, když se můžu juknout na předchozí/následující dílko v kolekci. na tvym místě bych rychle nějak napravoval...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 2.12.2003 > Do soutěže se dají přihlásit pouze příspěvky, které nebyly dříve hodnocené. Vracím do pezie. :o)
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 2.12.2003 > Kelly> Oprava: Shodla ses na tom s Lian, Kapucínkou a Luckou..

Pravidla znám, neboj - pro poezii jsem je sepisoval - a do soutěží se mají dát vkládat jak nové, tak i starší příspěvky. To, že se stále zobrazují některé věci navíc je jiná. Otázka času, kdy se vše doladí. Ještě teď třeba nejsou soutěže plně anonymní.

PS: Nejde mi o tuhle básničku.. klidně jsi to mohla říct na rovinu a já bych ji sundal sám. Nelíbí se mi ale tvoje jednání.
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 2.12.2003 > Soutěže jako takové by měly být oddělené od klasického hodnocení, tzn. že nezáleží na datu publikování resp. stáří dílka. Navíc, jak vysvětlíš autorovi, který tu má stovky příspěvků, že je nemůže použít, a aby mohl být v soutěži, musí napsat ještě jeden další..? Pravidla tu nejspíš nikde nejsou, jelikož se teprve testuje a některé věci ještě nefungují tak, jak by měly. Viz. ty přebytečné poznámky.

PS: Pokud jsi se chtěla nějak bavit o tomhle problému, řešili jsme to na red.srazu a o tomto příspěvku jsem říkal i Dušanovi.
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 2.12.2003 > ...teda, dokud byl v soutěžích.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 2.12.2003 > Nic proti, ale ty soutěže jsou anonymní a to proto, aby hodnocení autorů nebylo ovlivněno anti a empa/ tiemi ostatních. Je nesmysl sem vkládat něco co si lidé pamatují, že je Tvoje, a ještě špatně neanonymně a ještě se starým hodnocením, nespavedlivým vůči ostatním autorům. Pokud pravidla ještě nebyla stanovena, měla by rychle být a tohle bude jedno z prvních. S tímto postupem naprosto nesouhlasím, diskriminuje ostatní, je to podle mě podvod. Na redakčním srazu jsem nebyla a mrzí mě to, páč tohle bych tam teda pořádně rozebrala a dohodla se na konečném konsensu.
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 2.12.2003 > Lian> Víš, Lian, pokud bazíruješ na tom, že autora poznáš, protože si pamatuješ jeho dílko, pak by třeba Mari nemohla vyhrát soutěž na fotkách, jelikož její styl tam zná každý (a taky ji poznali), a aby "vše" bylo korektní a spravedlivé, musela by začít fotit jinak. Nevim jak ty, ale já autory které čtu poznám i bez jejich jmenovek. A je jedno, kde jsou zařazený.

PS: Nečekal jsem, že vyhraju a ani bych vlastně nemohl (konflikt zájmů : )), tak to neber tak, že jsem chtěl jen podvádět.
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 2.12.2003 > Kelly> Jsou někde u mě doma na disku.. ale nevím, jak moc jsou modifikovaný ty, podle kterých Dušan sestavoval skripty pro "soutěže"
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (26)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter