Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Rychlé houby z kolekce nové básně
Autor: Jonáš (Stálý) - publikováno 11.10.2012 (21:10:52)
další ve sbírce>

 

 

Rychlé houby

Něco tě muselo zaujmout, nějaký odkaz nebo pestrý
pták, který nevykřikl za těsnícím oknem, vzatý na
milost, poté co předvedl nejlepší hedvábný výlov.
Chci tě popsat jak irský básník. Deka sklouzává z

prsou a notebook hřeje tvá normální pevná stehna.
Odkaz připravený dárkovým vlnobitím, vyvrhnutý na
sítnici epitetem měnícím se kdykoli: zvábil tě do
rozkošného tranzu, takže ti drobky padají od úst.

Také ňadra se chtějí podívat na velrybu, co tančí
s jaguárem, cvičené auto s riffy, modelaci deseti
vůní, když ty, slétajíc na prozaický gauč, vracíš

se ke mně z výpravy a já jsem rád za tuhle vteři-
nu. Založili jsme právě další místo, kde vyrostou
rychlé houby, z kterých si budeme vyrábět kostky.

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kranad=fernet (Občasný) - 11.10.2012 > Houby jsou vždycky rychlé. (Jen doufám, že za toto mne nebudeš mít snahu uzemnit sonetem Iako Jano. Jako Iano.)
<reagovat 
Čtenář - 12.10.2012 > Báseň je to pěkná, což o to.Přesto se mi nezdá ten experiment s přesahy posazenými na pokud možno nejméně vhodných místech. Nezvyšuje očekávání,nedramatizuje, jen narušuje melodii.I kdybych ho chápal tak, že melodie, a tedy i pauzy, běží odchylně od členění verše, musel bych se ptát: proč?
<reagovat 
 Jonáš (Stálý) - 12.10.2012 > čtenář> To je taková moje forma…
<reagovat 
Hanako (Občasný) - 12.10.2012 > mně se přesahy líbí, klidně bych dala větší volnost strofám, ale je to věc autora, je zkušený. A pěkná chvilka na gaučíku, co víc si přát?
Body: 4
<reagovat 
Loco (Občasný) - 15.10.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 16.10.2012 >
Body: 5
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 17.10.2012 > No ne, je to fakt dobré. Ale je to próza. Říká čtenář a já s tím souhlasím (sám jsem se dopustil).
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 19.10.2012 > :-)
Body: 5
<reagovat 
tuik (Občasný) - 21.10.2012 > velmi casto si pri cteni tvych basni pripadam nepatricne, jako bych Ti jakozto ctenar lezla do soukromi. Ale vlastne - jak se lisi basen pro sebe a basen pro ctenare?
Body: 5
<reagovat 
 Jonáš (Stálý) - 23.10.2012 > tuik> 

Ale co je soukromí? Že tam je napsáno prsa? Nebo je tak poznat, co je a co není smyšlené? Nebo se profláklo, že nesmyšluji, protože to neumím?

 

Snad příliš málo svedu osobní inspiraci přetransformovat do nějaké neosobnější roviny.


<reagovat 
 tuik (Občasný) - 23.10.2012 > Jonáš> Prsa ne, ty mohou byt uplne neosobni:)

Spis jen to pusobi (vlastne nevim cim), ze jsou basne jen zaznamem (Tveho) zivota; nejsou v nich pridane zadne jine realie ani vylozene fantazijni veci (ale co ja vim, treba to jen tak vypada a tohle je 100% fikce). Ale tim je to zase civilni, jednoduche, coz zrejme chces - je to ciste vec stylu, proc ne:)
<reagovat 
 Jonáš (Stálý) - 23.10.2012 > tuik> 

"Neumím si pomoct" - prostě mi to takhle píše a ne jinak. Potom se nabízí otázka, jestli to vůbec psát, a pokud ano, jestli má smysl to zveřejňovat...

 


<reagovat 
 tuik (Občasný) - 23.10.2012 > Jonáš> To jiste. Ale tak jsem to ani v nejmensim nemyslela, a jsem si jista, ze duvody psat a zverejnovat mas (rozmyslene):)
<reagovat 
 Jonáš (Stálý) - 23.10.2012 > tuik> Přinejmenším důvody psát, to zveřejňování je spíš závislost.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
4 6 8 15 16 17 20 22 23 24 37 39 (41) 43 45 54 55 57 59 62 64 67 70 71 72 73 83 85 86 88 90 94 98 100 103 106 107 108 110 112 113 115 119 122 123
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter