Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
V závrati tebe z kolekce Jinde
Autor: Mr.Pleia (Občasný) - publikováno 20.10.2012 (21:56:33)
další ve sbírce>
Ochutnávám brusinky-
-tvé rty jsou tak sladké-

Vzhlížím k nebi
hle káně-
-ta divoká lhostejnost
v tvých očích-

Nakousávám jablko
odrůdu Beatles-
-tvůj polibek mě plní slastí-

Zaposlouchám se
tichý šelest větru
svěže jarního-
-tvůj vzrušující šepot
tak dlouho na něj čekám-

Čtu večer básně
Eugenio Montale-
-ty tak krásně píšeš-

Hladím klasy
ovesné pole-
-tak rád
ti prohrabávám vlasy-

Zdají se mi sny
někdo mě něčím
pořád provádí-
-ty moje Beatrice
ukaž mi víc dveří
bez zámku-

Večer v posteli
mi leze do postele kočka-
-tak rád cítím tvůj žár-

V parku listuji tiskem-
-ale neuleť mi
máš tak hladkou pleť-

Držím v ruce
hladký oblázek
parného léta čas-
-chci pořád držet
tvou ruku,
vládcem chlad-

Myslím na tebe
tečeš proudem
mými myšlenkami-
-tak proč tu ještě nejsi-
  



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 20.10.2012 > krásná báseň (s detailem pročesávání vlasů:)
<reagovat 
 Mr.Pleia (Občasný) - 20.10.2012 > čtenář> děkuji mnohokrát :) jak jsi myslel ty vlasy? :D
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 21.10.2012 > Hm, hodnotit nebudu ty 2 body by vypadaly jako pouhá msta, dal bych dvojku s tím, že by mě čtenáři zajímalo co je na tomto paskvilu tak krásného?
<reagovat 
 Mr.Pleia (Občasný) - 21.10.2012 > Leviathan> promiň, mohu se poptat po hlubší kritice? jsem otevřený kritice a zajímá mě tvůj názor :)
<reagovat 
Mr.Pleia (Občasný) - 21.10.2012 > mimochodem připomínám, že mi je čerstvých 16 :DDD
<reagovat 
tuik (Občasný) - 3.11.2012 > Tohle je pekny kousek. Je fajn, ze se snazis o obrazna prirovnani - pestuj si tohle videni, rozvijej to:)

Na tehle basni bych Ti ale chtela ukazat neco jineho: Kdyz ctu poezii (a verim, ze to tak maji i ostatni), chci si precist neco obohacujiciho; tedy neco, co me samotnou automaticky nenapadne. Abys toho dosahl, je dobre (mimo jine) vyuzivat prirovnani, ktera nejsou "hned na dosah ruky", ktera nejsou zazita klise nebo prvni asociace, ktera Te napadne. Prirovnavat svetle vlasy k obilnym klasum nebo divokost k leticimu orlovi je ta nejvetsi nuda, kterou literatura zna. Zkus vymyslet neco napaditejsiho!:)

V tomhle ohledu je snazsi psat basne, jejichz sdelenim je neco jineho nez "miluju Te, jsi krasna a uzasna", protoze - ac to muze byt silne tema pro Tebe - pro ctenare je to nudne samo o sobe a znam jen malo lidi, kteri by to byli schopni pojmout tak, aby vznikla dobra basen.

<reagovat 
 Mr.Pleia (Občasný) - 3.11.2012 > tuik> Děkuji za tvé rady, ano, musím uznat, že se občas až moc utápím v zažitých formulacích. Je to dáno bohužel tím, že já jsem pouze poloviční Čech a doma česky mluvíme málo. Takže jediným obohacujícím prvkem je škola (kde, bohužel, se opravdu nic moc hodnotného ohledně jazyka nedovím), a ppak vlastní četba či naučná literatura na téma. Btw, v každém případě Jsi to vystihla vkusně ;) osobně mám nejradši tu druhou polovinu, konkrétně ty noviny a ten kámen (ale ty noviny jsou aspoň trošku originální, ne? :D )
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 4.11.2012 > Mr.Pleia> No - ale ja spis mela na mysli obsah nez zpusob vyjadreni, a to moc s jazykem nesouvisi. Zkus psat pomalu, dovol si ty slova hledat tak, aby presne vyjadrovaly, co chces. Ale jinak chapu, ze tohle je hodne omezujici. Me se ted treba strasne zhorsuje pravopis, protoze ctu spis anglicky nez cesky. Ale musime s tim bojovat!:) Jinymi slovy - cist, cist, cist!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter