Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mrtvé duše
Autor: guru1 (Občasný) - publikováno 6.11.2012 (13:10:47)

Mrtvé duše

 

 

Mrtvé duše, možná i Ty je znáš,

moc se v nich sama nevyznáš,

mrtvé duše kují na nás tajné plány,

a sypají nám sůl do otevřené rány.

 

 

Mrtvé duše jsou tu mezi námi,

oni kopají nám černé jámy,

do kterých ty spadnout máš,

ochrany před nimi nepoznáš.

 

 

Neznají boha, štěstí, ba ani lásku,

na čelo nám vypalují temnou vrásku,

jsi ocejchována, jak ten sprostý vrah,

oni nabádaj tě, tak svůj život zkrať!

 

 

Mrtvé duše si k nám už kradou cestu,

hned  pojmuly by tě za nevěstu,

jak ubránit se, jak zahnati je pryč,

kde k odpovědi nalézt klíč?



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 6.11.2012 > hustý. nejhustší!
<reagovat 
 guru1 (Občasný) - 6.11.2012 > čtenář> Děkuji za komentář.
Guru
<reagovat 
Čtenář - 7.11.2012 > Klíč bych hledal v teorii verše, na poprvé snad v kapitole o metru a rytmu.
<reagovat 
 guru1 (Občasný) - 7.11.2012 > čtenář> Nejde o to hledat klíč v rytmu, ale někde jinde. Vím, že rytmus a styl básně nejsou dokonalé, ale jde o určitou provokaci a ukázku na mrtvé duše co jsou kolem nás a vysávají z nás positivní energii. Ten klíč musíme najít všichni společně, pak z nás energii nebudou moci dále vysávat.
Guru
<reagovat 
UmeniEmoci (Občasný) - 8.11.2012 > Tady by někdo stále plašil s teorií, budiž. Už v prvním verši píše o tom, že mrtvé duše znáš, byť se v nich nevyznáš. Pro mne je to dost obrazné, za mrtvou duši si můžu dosadit hned několik konkrétních osob, na druhou stranu i jen rádoby stíny něčeho, co mě straší. Jedna věc je, že jsou mezi námi a pak druhá, že se ke každému kradou zvlášť. Což neukazuje na soudržnost, ale silnou individualitu. Můj názor, můj pohled.
Body: 4
<reagovat 
 guru1 (Občasný) - 8.11.2012 > UmeniEmoci> UmeniEmoci,
i tobě děkuji za tvůj názor. Jak jsem psal myslím ty žijící osoby a jejich duše co mezi námi žijí, nám škodí protože jsou jejcih duše mrtvé. Já takové lidi nazývám žijící mrtvoly. ony se opravdu nekradou ke každému. Někdo má to štěstí nebo smůlů, že je nerozpozná a nebo, když už je pozdě a k jiným si hledají cestu, aby mohli škodit. Jim totiž škodění a negace dělají radost.Ale jsou i tací mezi námi co se jim ubrání a nedají jim šanci. nechtěl jsem tu báseň příliš konkrétizovat přál jsem si, aby čtenář přemýšlel.
Přeji hezký den
Guru
Guru
<reagovat 
Kirsten (Občasný) - 7.11.2012 > Výstavbu pominu, ale stejně jsem byla po dočtení neuspokojená - nedověděla jsem se, kým se myslí ty mrtvé duše, nejsem si jistá, jestli jsou mezi námi, nebo se k nám teprve kradou, a celkově mi přijde, že by báseň potřebovala konkretizovat. Ovšem pocit z některých lidí jsi vystihl výborně.
<reagovat 
 guru1 (Občasný) - 8.11.2012 > Kirsten> Ahoj Kirsten,
děkuji za ohlas. Samozřejmě myslím ty žijící osoby a jejich duše co mezi námi žijí, nám škodí protože jsou jejcih duše mrtvé. Já takové lidi nazývám žijící mrtvoly.
Guru
<reagovat 
 Kirsten (Občasný) - 8.11.2012 > guru1> Tomu rozumím, ale nesedí mi právě to, co jsi napsal v komentáři pode mnou - chybějící konkretizace. Můj pocit je, že by jen prospěla. Vidíme to jinak, toť vše.
<reagovat 
Bohumil Vědronecky (Občasný) - 22.12.2012 > Když mě ruší duše mrtvé
nastrouhám si misku mrkve,
pak jim vidím do duše,
jak do chřtánu ropuše.
Body: 2
<reagovat 
 guru1 (Občasný) - 10.1.2013 > Toník Zvoník> Tak tos vystihl přesně. Děkuji Toníku za ohlas.
Guru
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter