Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Neberte nám bludy z kolekce serious
Autor: jaši2 (Občasný) - publikováno 31.12.2012 (19:00:28)
další v kolekci>

Tento článok je adresovaný psychiatrom a psychoterapeutom, ale bola by som rada, keby ho čítali aj moji kolegovia – ľudia s diagnózou podobnou mojej.

Psychiatri často chcú, aby sa chorý človek vzdal svojich presvedčení- bludov. Až to považujú za vyliečenie. Ja cítim, že keby som sa vzdala svojich presvedčení spojovaných s mojou chorobou, tak z boháča by sa stal úbožiak. Moja identita by bola podupaná. V tejto identite som šťastná a myslím, že sa mi časom podarilo nájsť cestu ako úspešne fungovať s ľuďmi v mojom okolí a stále si neobýjať hlavu o nízke veraje prípustnej reality.


Pred vypuknutím svojej choroby som bola nešťastný mladý človek nenachádzajúci zmysel života ani svoje miesto vo svete. Tvrdo som sa presviedčala, že veci zázračné (duchovné, s presahom) neexistujú a ja sa k nim nikdy nepriblížim. Myslím, že to bol práve výbuch spôsobený pretlakom hladu vo mne hovoriaceho opak, čo sa nakoniec dramaticky prejavilo ako moja choroba.


V tomto inom svete- svete „choroby“ som našla a stále si užívam pocit vlastnej dôležitosti a účasti na spasení. Krízy prichádzajú potom, ako tento postoj prerastie z nadšenej roli záchrancu cez zneistenie nenaplnenými očakávaniami do neznesiteľných úzkostných obáv, že niekde sa stala chyba a rútime sa do záhuby. Posledná kríza bolo natoľko fyzicky bolestivá, že po jej prekonaní som pripravená zodpovedne dodržiavať medikáciu. Len aby sa to nezopakovalo.


No nechcem sa vzdať svojich „bludov“ o tom, že zázraky sa dejú. A je to osobné. Nechcem svet redukovať na púšť, kam kvapka magična, krásy ani osobného vzťahu k bohu nepadne.


Vidím teraz svoje osobné šťastie ako svoj spasiteľský projekt.

Kto zachráni človeka zachráni svet. Zachraňujem seba.


Nedajú mi síce pokoja nekonzistentné a nevyvratiteľné zážitky, v ktorých som bola tak jasne označená za vyvolenú, výnimočnú, vyvolenú osobu v pláne mistéria.

No prosím neberte mi ich. Medzi nebom a zemou je nesmierne veľký priestor a moje sny sa tam zmestia. A ak som schopná ich ukočírovať tak, aby ma vo svete ľudí nestrhávali z jednej škarpy do druhej, ale naopak pomáhajú mi byť šťastná a spokojná- tak prosím: Neberte mi ich!

Mne nepomohlo vyrvať mi moje spomienky na zázraky, ale naopak pomohlo mi zozázračniť všedné- celý svet.

Potrebovala som utvrdenie vo svojej „megalomantskej“ dôležitosti, aby som bola schopná uznať dôležitosť čohokoľvek.

Mám istotu, že existuje Projekt s veľkým P- ten tajný, boží, jediný najdôležitejší.

Ja som sa išla roztrhať v iniciatíve byť mu užitočná. Ale došlo mi, že: iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ. Už sa chcem len tešiť z istoty, že tento projekt existuje a z občasných nenápadných dôkazov jeho existencie.

Ak ma budú potrebovať, iste sa ozvú a budú hovoriť jasne. Neviem či sa veľkého finále dožijem, no cítim, že som niečim prispela.


Moja duša je vyrovnaná. Som šťastná. Chcela by som poďakovať všetkým kto mi k tomu pomohli. Natrápila som sa veľa v slepých uličkách, kým som sa ocitla na bulvári. Hlavne som potrebovala čas a šance riešiť svoje omyli. Za to ďakujem aj medikácii, aj usmerňovaniu, no aj priestoru pre vlastnú slobodu zo strany odbornej pomoci.

Ďakujem



Poznámky k tomuto příspěvku
Mima (Občasný) - 1.1.2013 >

...obdivuji náhled, se kterým je to psáno!!!....,mám ve své blízkosti člověka se stejnou diagnózou....je bohužel spíše nešťastn(á) už celé roky, jen někdy, když sama pro sebe "si vede svou" se jí uleví..., nebo když s ní sdílíme, co se trochu dá....Ve své podstatě je jeden z nejsilnějších lidí v mém okolí, "choroba" jí dodává velkou energii, ale odmítá jakoukoliv lékařskou pomoc....A já Nevím, zda je to dobře, či zle, dokud nedojde k nutnosti léčby, kdy je člověk už příliš nebezpečný, hlavně sám sobě.....

Přeji hodně síly, a přitom též dostatek sebereflexe, i za cenu nějaké té ztráty iluzí...Všichni je průběžně ztrácíme a zase nabíráme......A také přeji stálou podporu odborné pomoci, která respektuje potřebu určité, ale únosné míry svobody........

P.F.2013


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Čtenář - 1.1.2013 > Mima> Diky
<reagovat 
žaža (Občasný) - 2.1.2013 >
Body: 5
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 1.5.2013 >

Prolétávají mi někdy hlavou myšlenky, že mám strach, že nejsem normální. Je jich tolik, že je nestíhám zaznamenávat. Ale jsou to chvíle, na které se těší, protože vím že ještě žiji.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jaši2 (Občasný) - 1.5.2013 > lada34> ja si skorej casto gratulujem aka som racionalna a ako som to zvladla spracovat viac menej vo svoj prospech. a choroba mi proste priniesla to tajomne co mi tak velmi chybalo. hej, dalo to zabrat nez sa to v lepsie obratilo. neda sa to obratit v prach. ale v poslednej dobe to analyzujem menej a menej.
<reagovat 
jaši2 (Občasný) - 1.5.2013 > mam dojem, ze fakt ze som chora, automaticky vzbudzuje u ludi najviac sucit a lutovanie. skuste to prehodnotit.
toto je taka trochu ina choroba.
<reagovat 
jaši2 (Občasný) - 1.5.2013 > ta bolest a zufalstvo v mojom zivote prisli pred chorobou. ta bola skorej zoslana aby mi nad nimi pomohla.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
1 2 3 (5) 6 7 8
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter