Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ardennais V
Autor: Skafloc (Občasný) - publikováno 4.2.2003 (11:44:10)
V


Sepp Dietrich si nervózně mnul ruce a křupal klouby. Podle výsledků průzkumu jsou poslední mosty použitelné k překročení řeky Amblčve u Trois Ponts. A to ještě s otazníkem, protože nikdo neví, jestli unesou tanky Tyger. Pokud se má Leibstandarte dostat ke svému cíli, na Másu, musí mosty překročit nejpozději zítra. Už aby přišla nějaká zpráva z fronty, říkal si. Odložil brigadýrku na stůl a hodil si nohy vedle ní. Přivřel oči a vzpomínal na slávu uplynulých let. Kdo ví, možná teď naposledy velí svým mužům v útoku.

Sturmman Hennel běžel o život. Věděl, že dokud je na poli, je téměř odsouzen k smrti. Něco zasvištělo a jeden z jeho druhů vykřikl bolestí. Žuchnutí prozradilo, že upadl, ale nebyl čas to zjišťovat. Proběhl kolem rozbořeného stavení a zmizel v lese, jeho druhý spolubojovník ho následoval. Uhýbal se před větvemi, snažil se nezakopnout o kořeny. Najednou něco zahlédl před sebou, vrhl se k zemi, zaryl se do sněhu a bleskově zamířil. Houf mužů se blížil k němu, ale v zápětí v nich poznal své lidi. Vstal, upozornil je na sebe a vyhledal jejich poddůstojníka.
„Herr Unterscharführer, jsme z průzkumného oddílu. Asi kilometr západně jsme pozorovali činnost u vesnice Trois Ponts,“ vykládal o překot, a snažil se u toho popadnout dech. Moc mu to nešlo. „Nějak si nás všimli, a pak na nás ty Americký psi zaútočili, hnali nás až sem, a teď jsou tak půl minuty odsud. Je nutné informovat velitelství že Američani zaminovávají mosty!“
„Gut, Hans, běž vyřídit co jsi slyšel, ať to pošlou nahoru. Pojďte s námi, podíváme se těm Amíkům na zoubek,“ odpověděl poddůstojník a vojáci se rozeběhli směrem ke kraji lesa. Spojka běžel na opačnou stranu.

„Pro Oberstgruppenführer und Panzergeneraloberst der Waffen-SS Sepp Dietrich: Kampfgruppe Peiper asi kilometr od 223-41A. Američan zaminoval cíl, připravujeme se na bleskový útok. Málo paliva, málo munice.“
Diertich dočetl zprávu a svraštil obočí. Pokud se jim to nepovede... radši nemyslet. Začal diktovat odpověď:
„Pro Obersturmbannführer Joachim Peiper: Provést bleskový útok Tankovou divizí HJ a pancéřovými granátníky. Získání cíle je prioritou.“

Vojáci se přikrčili za stromy a poddůstojník pozoroval dění kolem stavení. Američané se opatrně vplížili dovnitř a hlava jednoho z nich se objevila v okně.
„Vy čtyři, zkuste odpoutávat jejich pozornost tímhle směrem, my to oběhneme a obklíčíme je. Ten v okně je důstojník, má bílý proužek na helmě,“ rozkázal a vydal se, následován patnácti vojáky, obloukem kolem statku. Čtyři granátníci seděli schoulení za stromy a jeden z nich zamířil do okna. Zhruba ve chvíli, kdy se poddůstojník mohl dostat do zorného úhlu odpočívajících Američanů, vystřelil. Hlava v okně okamžitě zmizela.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter